Robbies koppelen

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Robbies koppelen

Berichtdoor bridgetvh » 19 mei 2017 12:53

Even een vraagje omtrent Robbies koppelen.

Ik heb nu 10 hamsters in huis en koppelen 1 bij 1 gaat hier prima, maar ik heb een vraagje vanwege een nestje jonkies.

De papa zit al een tijdje apart (uiteraard) en de mama gaat ook binnenkort apart. Nu moet ik dan daarna de kleintjes gaan sorteren op geslacht en in 2 bakken verdelen, voordat we nog meer nestjes hebben.

Kan ik dan weer de mama bij de meisjes zetten en de papa bij de jongens? Of wordt dat ruzie?

En als ik twijfel over de geslachten, kan ik dan naar de dierenarts voor hulp of weten jullie iemand anders die kan helpen als ik er niet uit kom?
Hamha!

Greetz, Bridget
bridgetvh

Re: Robbies koppelen

Berichtdoor anoukst » 25 mei 2017 19:29

En meer dan 2 was een probleem bij mij? Nou, dan denk ik het niet toch?
anoukst

Leeftijd: 17
Hamsters: 5

Berichtdoor Dukat » 27 mei 2017 19:40

bridgetvh schreef:
De papa zit al een tijdje apart (uiteraard) en de mama gaat ook binnenkort apart. Nu moet ik dan daarna de kleintjes gaan sorteren op geslacht en in 2 bakken verdelen, voordat we nog meer nestjes hebben.

Kan ik dan weer de mama bij de meisjes zetten en de papa bij de jongens? Of wordt dat ruzie?

Ik moet meteen bekennen dat ik zelf nog nooit roborovskis heb gehad. Dus ervaring heb ik niet.

Maar ik denk dat als je er niet zeker van bent of het wel goed gaat wanneer je de moeder koppelt aan de dochters en de vader aan de zoons je het beter niet kunt doen.

Maar nogmaals ik heb geen ervaring. Ik denk alleen maar, bij twijfel niet doen.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik.
Dukat

Hamsters: Gul Dukat

Berichtdoor bridgetvh » 03 jun 2017 09:35

anoukst schreef:En meer dan 2 was een probleem bij mij? Nou, dan denk ik het niet toch?

Anouk, jij wilt 1 man met 2 vrouwen, dat is iets anders als 3 vrouwen, zeker als het familie is, 3 zusjes of zo.
Hamha!

Greetz, Bridget
bridgetvh

Berichtdoor xDenies » 11 jun 2017 10:58

Dat kan je zeker doen, echter is er nooit garantie dat het goed blijft gaan. Ook een man met twee vrouwen kan wel aangezien dit in de natuur ook het geval is. Maar wij zijn niet de natuur en hebben ook niet de ruimte en opstelling die ze wel in de natuur hebben.
Echter adviseer ik het zeker niet om een man met twee vrouwen te plaatsen. Gewoon niet lukraak er op los fokken en gewoon op geslacht gescheiden houden.

Roborovski's herkennen elkaar niet als familie; dus dat maakt totaal niet uit.
Momenteel ben ik bezig met een groepje van 5 Roborovski dames om te herkoppelen. Ging bij de eigenaar goed mis, ondertussen leven ze in optimale vrede samen. Huisvesting en inrichting is van groter belang dan familie of geen familie.
Hamstery Pure Colour, hobby fokkerij omgeving Rotterdam.
https://www.facebook.com/HamsteryPureColour.nl
http://hamsterypurecolour.nl/
xDenies

Leeftijd: 24
Hamsters: 15

Berichtdoor anoukst » 01 jul 2017 18:23

Ik heb zelf ook een vraagje. Is het mogelijk om twee robo vrouwtjes te koppelen als ze geen familie van elkaar zijn? Zo ja, hoe kan ik het dan het beste aanpakken? Mijn huidige vrouwtje was erg sociaal naar het mannetje dat bij haar zat, maar ik hou ze nu gescheiden. Het lijkt me daarom leuk om een vriendinnetje voor haar te nemen.
anoukst

Leeftijd: 17
Hamsters: 5

Keer terug naar Algemeen