Hamsterkooi in slaapkamer

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Hamsterkooi in slaapkamer

Berichtdoor Noastic » 16 jul 2017 15:08

Binnenkort moet mijn hamster waarschijnlijk naar mijn slaapkamer toe. Mijn hamster is nogal een tralieknager en ik ben bang dat ik niet ga kunnen slapen met de hamster op mijn kleine slaapkamer. Iemand tips?
Rust zacht Aviva Rose ♥
Noastic

Leeftijd: 17
Hamsters: 1

Re: Hamsterkooi in slaapkamer

Berichtdoor Haags Hopje » 16 jul 2017 17:12

groot aquarium
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor Noastic » 16 jul 2017 18:33

Zou een optie kunnen zijn, maar mijn vorige hamster ging toen knagen aan het gaas van de deksel. En dat was nog een veel erger geluid.
Rust zacht Aviva Rose ♥
Noastic

Leeftijd: 17
Hamsters: 1

Berichtdoor Haags Hopje » 16 jul 2017 19:47

zorgen dat aquarium hoog genoeg is dat hij niet bij het gaas kan komen :)
maar hamsters knagen nu eenmaal en als het geen gaas of tralies is is het wel het loopwiel of houten huisjes e.d. wat ook geluid maakt.

Ik zou nooit een hamster op me slaapkamer willen hebben vanwege elk geluid dat ze kunnen maken ;)
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Berichtdoor Gabriëlle » 16 jul 2017 21:34

Oordopjes :lol:

Zoals Chantal al zegt, een aquarium wat hoog genoeg is en niets erin zetten wat er voor zorgt dat de hamster bij de deksel kan komen, of een deksel maken met halve dubbeltjes gaas, daar kunnen de meeste hamsters hun snuit niet tussen krijgen om te knagen.
Als je mazzel hebt is het dan vrij rustig, heb je pech vind je hamster herrie schoppen gewoon leuk. En ook in een aqua kunnen ze nog genoeg bedenken, hier is voerbak tegen de wand slingeren erg populair of je molen ergens tegenaan parkeren zodat ie of knarst of bonkt, zodat het door 2 deuren heen nog te horen is bij voorkeur als ik bijna in slaap val, en toch hou ik van ze :mrgreen:
Gabriëlle

Leeftijd: 34

Berichtdoor Haags Hopje » 16 jul 2017 22:15

voer in het loopwiel en lekker hard rennen :D
gr. Chantal
Haags Hopje

Berichtdoor Mooonie » 16 jul 2017 22:33

Ohh die ken ik ja, voer en keuteltjes in het loopwiel :lol: mijn voormalige goudhamster, die dus in mijn slaapkamer stond, deed dit altijd..Nu heb ik een wat ouder rusje in mijn slaapkamer en hier merk ik weinig van. Aan bepaalde geluiden kan je denk ik ook wel wennen.
Mooonie

Leeftijd: 24
Hamsters: Humpy, Pumpkin

Berichtdoor Gabriëlle » 16 jul 2017 22:37

Sambabal hamster die was ik nog vergeten erbij te zetten :lol:
Gabriëlle

Leeftijd: 34

Berichtdoor Jubelientje82 » 28 aug 2017 08:47

Zelf heb ik ook m'n hamster in de slaap kamer staan, meestal heb ik geen last van hem. Maar Ik heb er ook nachten tussen dat ik echt amper slaap. Zelf slaap ik vrij diep, als je een lichte slaper bent is het eigenlijk niet aan te raden.. Maar als je echt niet anders kan is het te overleven.

Mijn hamster heeft ook een tijdje aan de tralies geknaagd uit verveling, dat kwam omdat hij last had van z'n poot en ik het rad uit de kooi moest halen om hem te laten rusten.
Ik kon daar in ieder geval echt niet doorheen slapen.

Als ik jou was zou ik inderdaad wat ze hier boven zeggen een aquarium aanschaffen. Op marktplaats staan zat aquaria die lek zijn (en dat maakt voor een hamstertje helemaal niet uit!) dan is het tralies knagen in ieder geval opgelost!

Ik heb veel knaag gelegenheden in de kooi zodat die minder geneigd is aan andere dingen te knagen zoals z'n rad of dingen van plastic.
Ik heb onder andere zo'n tandenborsteltje voor honden erin liggen (zo'n eetbare je hebt ze in meerdere vormen)
En wilgen takjes waar die zich lekker op uitleeft en dat maakt een stuk minder herrie!

Succes ermee
Jubelientje82

Leeftijd: 20
Hamsters: Buf

Berichtdoor hamsterhammie » 01 sep 2017 22:43

Mijn syrtje zit ook in een terrarium dat op mijn kamer staat. In begin had ik minder last van haar, maar de laatste tijd maakte ze ook wel wat meer lawaai. Ik heb dan voor genoeg speel- , klim- en knabbelmogelijkheden gezorgd. Nu kan ze haar weer bezighouden :-) Soms gebeurde het dat ze lawaai bleef maken en dat ik er niet van kon slapen, ondanks mijn oordopjes. Wat ik dan doe is haar gewoon even opnemen en eventueel haar even laten rondlopen op mijn bed. Dan is ze direct weer happy en gaat ze meestal slapen. :-) Tja, het hangt ook wel een beetje van je hamstertje af denk ik. Vroeger had ik een hamster waarbij ik wel zes keer per nacht moest op staan, maar later had ik eentje die ik amper hoorde en mij soms wel af vraagde of hij nog leefde. Zorg vooral voor genoeg bezigheden in de kooi. :-)
Succes! :)
Groetjes van Angelina, het Syrtje Balou, alle vogeltjes, papegaai Pablo, alle vissen, Labrador Laika, Konijntje Fluffy en de verzorgpaardjes
Rust zacht Dommeltje ♥
Rust zacht Snowy ♥
hamsterhammie

Leeftijd: 14
Hamsters: Balou 20-03-2016

Keer terug naar Algemeen