Hamster toont een beetje afwezig gedrag

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Hamster toont een beetje afwezig gedrag

Berichtdoor Oliver » 16 aug 2017 11:03

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over een van mijn twee Russische dwerghamsters. Het gaat om het mannetje 'Underwood'. Hij is nu inmiddels al 1 jaar en 4 maanden oud, maar heeft totaal nog geen ouderdomsverschijnselen. Tot eergisteren was hij echt heel actief, knaagde veel, was met veel plezier zijn voerbakje aan het omspitten, rende veel in zijn radje en was ook aan het klimmen.

Maar nu heb ik zijn kooitje eergisteren verschoond (niet met andere producten dan anders), maar sindsdien lijkt hij wel minder actief dan normaal. Hij blijft veel in zijn huisje slapen, laat zich zelden zien, en dat is niet echt wat we van hem gewend zijn. Als we dan hem even uit zijn kooitje halen, toont hij zijn normale gedrag, maar als hij weer eenmaal in zijn kooitje zit wilt hij direct weer zijn huisje in. Is er reden om ons zorgen te maken, of waar kan het mee te maken hebben?

Alvast Bedankt.

-- 16 aug 2017 16:29 --

Update over de situatie:

Underwood reageert nu wel direct als het kooitje open gaat, en rent af en toe wel weer lekker door zijn kooitje. Nootjes verzameld hij ook alweer een beetje. Alleen lijkt hij nog wel erg schrikkerig.
Oliver

Hamsters: Underwood, Luna

Re: Hamster toont een beetje afwezig gedrag

Berichtdoor Oliver » 21 aug 2017 16:07

Hierbij nog een update, een beetje een verdrietige update.

De gezondheid van Underwood holt nu erg snel achteruit. Zit de hele dag opgerold onder zijn radje, en ademt heel snel. Reageert niet meer als je hem op wilt pakken, aan wilt raken of een lekker nootje voor zich houdt.

Daar komt ook nog eens bij dat hij al twee dagen last heeft van een dicht oogje. Ik tilde hem net zijn kooitje uit, en hij begon behoorlijk te piepen. Toen ik keek, had bij behoorlijk veel last van diaree, want zijn staartje en buikje waren heel erg vochtig. Heb behoorlijk medelijden met het beestje.

Net de dierenarts gebeld en kan er over een uurtje terecht. Ik vrees alleen dat er geen andere oplossing is, dan het arme kereltje te laten inslapen... ... En dat doet best wel wat met me :(
Oliver

Hamsters: Underwood, Luna

Re: Hamster toont een beetje afwezig gedrag

Berichtdoor fred de hamster » 21 aug 2017 16:17

Ach wat naar, veel sterkte!
Groetjes, Jolanda en de hamsters: Mattie, Tarzan, Boris, Kareltje en Appie
fred de hamster

Hamsters: 3 syrtjes,1 robo,1 rusje

Keer terug naar Algemeen