Nieuwe hamster grijpt naar me door haar tralies

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Nieuwe hamster grijpt naar me door haar tralies

Berichtdoor MayaMaya » 19 aug 2017 12:53

Hallo iedereen!

Ik ben nieuw hier maar zit met een vraagje. Ik heb net mijn eerste hamster gekocht en heb dus nog helemaal geen ervaring met hun gedrag etc. Al vanaf de eerste moment dat ik haar in de kooi zette leek ze heel erg op haar gemak. Ze is heel ondernemend en ik heb nog geen enkel moment het gevoel gehad dat ze bang was. Wanneer wij dicht bij haar kooi staan, komt ze ook meteen naar ons toe en begint ze op de tralies te klimmen en bijten die dichtst bij ons is. Ik heb haar nog niet aangeraakt, maar wanneer ik mijn vinger dicht bij de tralies hou, lijkt ze me te willen grijpen met haar pootjes. Ik heb ook al eens (terwijl zij in haar buisjes zat) met mijn hand in de kooi geweest om wat wc-papier te leggen, ze kwam dan meteen uit haar buisje en liep heel snel naar mijn hand toe. Ik heb me toen weggetrokken omdat ik het gevoel had dat ze ging aanvallen. Ze maakte daarbij wel geen enkel geluid.

Enkel toen we haar net hadden en mijn vriend met zijn vinger dicht bij de kooi kwam, greep ze zijn vingertop en "schreeuwde" ze, maar zonder te bijten. Daarna heb ik dit haar niet meer horen doen.

Ik vroeg me af of dit eerder territoriaal zou zijn en of ze ons zou bijten? Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze al tam zou zijn, want ze komt uit een winkel. Ik ben momenteel ook nog wat nerveus om haar echt mijn hand te laten voelen, wat ik weet dat niet goed is omdat ze dit kunnen ruiken.

Heeft iemand tips of weet iemand waar ik op moet letten om erachter te komen of ze zou bijten of niet?
MayaMaya

Hamsters: Maya

Re: Nieuwe hamster grijpt naar me door haar tralies

Berichtdoor melson » 21 aug 2017 17:34

Volgens mij kom je dat maar te weten als je je hand in de kooi houd. Als je bang bent kun je ook gewoon een leren handschoen/ werkhandschoen aan doen, daar kunnen ze niet doorbijten. ;)
wat voor een hamster heb je? en in wat voor een kooi zit die?
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------
melson

Keer terug naar Algemeen