Frustratie

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Frustratie

Berichtdoor Jubelientje82 » 27 aug 2017 22:39

Hey!

Misschien is dit een heel raar onderwerp maar ik moet het toch echt even kwijt.
Ik ben dol op hamsters en kijk daarom veel videos over hamster verzorging op YouTube waar ik veel van leer. Nu kwam ik ineens uit op een video van een meisje van 13 die vertelde over haar hamster spullen haar hamster kooi en haar hamster zelf.
Nu vond ik de kooi veel te klein en ze had het kleinste formaat silent spinner. En daar krijg ik altijd rillingen van!

Ik besloot omdat ze wel duidelijk heel veel om het diertje geeft op deze video te reageren met de tip in ieder geval een groter rad te kopen. En kreeg hierop nare reacties terug.... Dat frustreert mij enorm, hoe gaan jullie er mee om als jullie zoiets zien? Als iemand een te kleine kooi, rad of bijvoorbeeld hamster watten heeft...

Ik ben heel erg geneigd er iets van te zeggen en kan m'n mond er eigenlijk niet over houden. Maar ik merk dat veel mensen zich gelijk aangevallen voelen...
Jubelientje82

Leeftijd: 20
Hamsters: Buf

Re: Frustratie

Berichtdoor Dukat » 27 aug 2017 22:46

Wat je vertelt is herkenbaar hoor.
Meestal als ik het niet kan laten om ergens iets van te zeggen koester ik niet al te hoge verwachtingen. Alleen als iemand het e.a. van wat ik adviseer in dank aanneemt vind ik dat elke keer weer een leuk moment. Helaas is het eerder regel dan uitzondering dat men niet reageert of beledigd is of gewoon er niets van wil weten.

Mensen voelen zich snel aangevallen of beledigd. In mijn ogen nergens voor nodig. Maar ja het is hun gevoel niet dat van mij. Nuchter.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik.
Dukat

Hamsters: Gul Dukat

Berichtdoor Jubelientje82 » 28 aug 2017 08:11

Jaa,,, dat vind ik echt heel vervelend. En her maakt me zelfs een beetje boos als er tegen me gezegd word. Ja maar de hamster is al oud dus dat heeft geen zin

-- 28 aug 2017 08:17 --

Ik moet er natuurlijk wel bij zeggen dat ik zelf in het begin ook niet heel goed was voor m'n hamster. Maar tips heb ik altijd goed opgepakt. En al zeker van het forum hier. Van het commentaar leer je! Als je een hamstertje neemt of wat voor dier dan ook moet je bereid zijn te leren over het diertje om het zo'n goed mogelijk leven te kunnen geven!
Jubelientje82

Berichtdoor Google5800 » 29 aug 2017 20:05

ja dat herken ik ook.
soms zie ik ook wel eens videos voorbij komen waar ze een kooi hebben met net genoeg ruimte voor een huisje, een bakje voer en een (te klein) rad. maar wat inderdaad ook speelt is dat mensen net een hamster hebben en er niet veel vanaf weten en vooral als je een meisje van 13 bent neem je waarschijnlijk aan dat alle kooien die in de dieren winkel staan goed zijn. het is heel frustrerend maar er valt niet veel aan te doen want iedereen maakt zijn eigen keuzes okal zijn die niet altijd goed. het enige wat je kan doen is op de video reageren en aan kaarten dat het niet goed is voor de hamster zoals je inderdaad al hebt gedaan ;)
groetjes van mij en piep

R.I.P

hamtaro <3
lola <3

katniss
prim
paris
Google5800

Leeftijd: 17
Hamsters: piep

Berichtdoor Jubelientje82 » 29 aug 2017 22:13

Ja helaas is dat helemaal waar... Maar ik moest het toch echt even kwijt. En vind het fijn dat ik niet de enige ben die me daar over erger haha
Jubelientje82

Keer terug naar Algemeen