Hamster 'trekt' aan mijn vinger.

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Hamster 'trekt' aan mijn vinger.

Berichtdoor Mr.Fancypants » 02 sep 2017 23:53

Hey iedereen,

Ben een relatief nieuwe hamster eigenaar voor 2 weken nu.
Bob heet mijn vlooienbal.
Maar soms als ik hem begroeten wil dan houd ik mijn vinger/hand bij zijn neus dat hij ruikt dat ik het ben begint hij er aan te trekken tot hij d'r zelf bij omvalt.
Een keer beet hij zich vast (niet bijten geen pijn) en kon ik hem optillen voor 8 seconden terweil hij er aan hing als een aap aan een tros bananen.
Wat voor gedrag is dit?
Hier is een video van hem in de speelkooi met Bobientje waar hij aan mijn hand trekt.
https://youtu.be/I8A8n0_BFf4
Mr.Fancypants

Hamsters: Bob

Re: Hamster 'trekt' aan mijn vinger.

Berichtdoor TMeganV » 03 sep 2017 08:06

Ik kan je filmpje nu even niet bekijken, maar wellicht probeert hij je mee te trekken naar zijn nestje. :) Volgens mij komt dat vaker voor.
Rust zacht Boris! ♥
TMeganV

Hamsters: Caesar

Berichtdoor Mirkku » 03 sep 2017 14:02

Het lijkt inderdaad wat TMeganV zegt vind ik. Mag ik vragen waarom je 2 hamsters samen hebt zitten? Het kan echt heel erg fout gaan...
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.
Mirkku

Leeftijd: 25
Hamsters: Rusje Sametti

Berichtdoor Mr.Fancypants » 03 sep 2017 14:53

Ik houd ze niet samen in een kooi. Zoals genoemd is dat de speelkooi. Ik had vroeger afrikaanse dwergmuizen in die kooi en toen die alle gestorven waren en hamsters probeerde heb ik het een opvanghuis gemaakt voor als ik hun individuele kooi schoonmaak. Ze kennen elkaar omdat de kooien naast elkaar staan. 1x hebben ze gevochten maar ik was er bij en kon iets doen voordat er iemand gewont raakte :)
Mr.Fancypants

Hamsters: Bob

Berichtdoor Ivanka » 06 okt 2017 16:48

Ik zie dat dit nu een maand oud is en ik weet dat dit een beetje offtopic is. Maar wilde toch even reageren op het samenhouden in de speelkooi. Is het niet een idee om eerst de ene zijn kooi schoon te maken dat die alleen in de speelkooi zit, hem daarna weer terug te zetten in zijn eigen kooi. En daarna de ander te doen in plaats van allebei tegelijk? Dan heb je ook niet het risico dat je er toch misschien net 2 tellen te laat bij bent om vechtende hammies uit elkaar te halen. :)
Ivanka

Hamsters: Ginny en Luna

Keer terug naar Algemeen