Russisch dwerghamstertje is opeens heel bijterig

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Russisch dwerghamstertje is opeens heel bijterig

Berichtdoor Irissrianne » 06 sep 2017 22:21

Ik heb mijn Russisch dwerghamstertje al best een tijd en in het begin was hij heel lief en wilde graag aandacht. Toen heb ik 2 maanden geleden een veel grotere kooi aangeschaft en sinds kort is mijn hamstertje enorm chagrijnig en bijt hard door als je hem lief aandacht geeft.. kan dit gedrag komen doordat hij zijn kooi te groot vind?
Ik durf hem er nu niet meer zo goed uit te halen omdat hij sltijd hard bijt.. hij heeft al een snee in mijn vinger gebeten.
Heeft iemand tips of oplossingen??
Irissrianne

Re: Russisch dwerghamstertje is opeens heel bijterig

Berichtdoor Dukat » 07 sep 2017 13:12

Het kan te maken hebben met dat de hamster te weinig vertrouwde spullen in de kooi meegekregen heeft, of dat de ruime kooi te weids is. Dan hadden wat tussenschotten in het begin geholpen kunnen hebben zodat de hamster stapsgewijs aan de grotere kooi kon wennen.
Maar de hamster kan evengoed ook bijterig geworden zijn om hele andere redenen.

Was de hamster direct al bijterig nadat deze in een grotere kooi gezet werd of kwam dat pas later?
Misschien bijt de hamster ook wel omdat deze ergens pijn heeft of omdat het drinkflesje of loopwiel niet naar behoren werkt.

Als je heel zeker wilt weten dat jouw hamster niets makeert, kun je het beste hem even laten nakijken bij de dierenarts.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik.
Dukat

Hamsters: Gul Dukat

Keer terug naar Algemeen