Graanklanders

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Ellleeen x
Hamsters: Diesel, Luigi ♥
Leeftijd: 31
Contacteer:

Graanklanders

Bericht door Ellleeen x »

Ik heb weer een groot probleem...

Midden juni had ik een plaag van graanklanders. Uiteindelijk bleek dit van het voer van Tom & Co te zijn die je per gewicht kan nemen. We hebben toen al het voer weggedaan, alles gekuist en ontsmet, de kooien (had toen nog 4 hamsters) volledig opnieuw gekuist en ze tijdelijk in een andere ruimte gezet.
Sindsdien koop ik enkel nog voer in zakken, steek ik ze in afgesloten dozen en ben ik extra voorzichtig.
Maar gisteren zag ik ineens een beestje op de grond rondkruipen, jawel... Een graanklander :-? Ik heb de dozen met voer toen gecheckt maar er was niets te zien, we gingen er dus vanuit dat dit een 'toeval' was.
Vandaag kuis ik de kooi van Diesel, en ineens zag ik op z'n verdieping er nog eentje rondkruipen, ik heb zijn eten gecheckt maar daar zat niets tussen. Iets later, toen ik aan de kooi van Luigi wou beginnen, zag ik er nog eentje rondkruipen op de grond.

Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen ? Zou ik de kooien nog eens volledig verversen en ontsmetten ? En van waar zou het ineens komen, ze kunnen toch geen 2 maanden overleven zonder graan ?

Slaapzacht Beau ♥
Slaapzacht lieve Navaro ♥
Limbolandertje
Leeftijd: 38

Re: Graanklanders

Bericht door Limbolandertje »

He baah wat vervelend. Stomme beestjes. Weet je zeker dat er echt nergens voer is blijven liggen in een of andere hoek. En staan de hamsters in dezelfde ruimte als het voer? Ik zou alles toch nog maar een keer ontsmetten. Als je alweer een aantal gevonden hebt kun je er de donder op zeggen dat er meer zijn. :-?
:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver

†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
Ellleeen x
Contacteer:

Ik ben er bijna zeker van dat het van Harry Hamster komt. Dat heb ik vorige week gekocht en nu zit ik ineens weer met problemen. Ik heb dat voer nu overgegoten in een zak en in de vriezer gestoken voor enkele dagen.
Slaapzacht Beau ♥
Limbolandertje
Leeftijd: 38

Bericht door Limbolandertje »

Ja het schijnt dat het schoonmaken vaak maar verlossing geeft voor zeer beperkte tijd. Op de een of andere komen ze terug. Ik weet niet of de eitjes in het voer dood gaan, de beestjes zelf in elk geval zeker wel. Mits de temperatuur ruim onder de 10 graden zit. Ik snap dat het vervelend is van het voer, maar misschien kun je het toch beter weggooien.
Ennuh ... stonden de hamsters nu wel of niet in dezelfde ruimte als het voer? :bloos:
:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver

†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
Jennes2012

Bericht door Jennes2012 »

Ellleeen x schreef:Ik ben er bijna zeker van dat het van Harry Hamster komt. Dat heb ik vorige week gekocht en nu zit ik ineens weer met problemen. Ik heb dat voer nu overgegoten in een zak en in de vriezer gestoken voor enkele dagen.

Paar jaar geleden had ik precies het zelfde met dit voer. Al die rare beestjes.. Bah maar was ook harry hamster.
Lotte<3
Hamsters: Tiki, Lola, Berlioz
Leeftijd: 28
Contacteer:

Bericht door Lotte<3 »

Een paar maanden geleden heb ik ook zulke beestjes gehad. Ze zaten overal op de ramen en in het voer. Ik weet niet of het graanklanders waren maar ze leken er wel erg op! Ik woon dan ook in het bos en na het weg gooien van het voer, schoonmaken van de kooi en de ventilatie roostertjes boven mijn ramen hebben in gespoten heb ik ze gelukkig niet meer gezien.

EDIT: Tja, ik had dus ook Harry Hamster...
❤ღ Even brighter than the moon ღ❤
Ellleeen x
Contacteer:

Normaal koop ik altijd voer van Vitakraft, nu dacht ik eens iets anders te proberen omdat er veel mensen hier op 't forum Harry Hamster gebruiken, en dan dit ... :-?
Ik heb gisteren geen beestjes meer gezien, dus hopelijk zijn ze zo goed als weg. Gelukkig ben ik er op tijd achtergekomen :-)
Slaapzacht Beau ♥
Ellleeen x
Contacteer:

Ik heb ondertussen geen enkel beestje meer gevonden. Het voer dat ik in de vriezer heb gestoken heb ik er nu uitgehaald, ik mag dit dan gewoon weer geven ?
Slaapzacht Beau ♥
Emzzz
Hamsters: Zoë, Frits en Harry
Leeftijd: 37

Bericht door Emzzz »

Als het er nog gewoon normaal uit ziet, zou ik 't nog geven ja :)
Groetjes van Emma en de hamsters Pip en Zoë
Ellleeen x
Contacteer:

Jep, het was allemaal nog even knapperig en ze eten er goed van :D De volgende keer dat ik eten koop steek ik het sowieso enkele dagen in de vriezer, gewoon voor de zekerheid.
Slaapzacht Beau ♥
Plaats reactie