Napraat en fototopic Exoknaag april '14

Hier kun je alle foto's, verslagen en vragen kwijt over de evenementen.

Moderator: morgantcm

Re: Napraat en fototopic Exoknaag april '14

Berichtdoor Knorretje » 15 apr 2014 09:23

Ik denk dat de markt voor hangmatjes een beetje verzadigd is eerljk gezegd. Eerste exos waar ik was moest je je best doen om leuke hangmatjes te vinden, waren een of twee kraampjes en weinig keuze en erg duur.. Dus toen was het wel echt een gat in de martk om te gaan doen. Maar elke exo komen er meer standjes bij, en de laatste keren was het merendeel van de spulletjes stands eigenlijk vooral hangmat. Op een gegeven moment wordt het dan teveel, en zullen mensen toch ook eerder teruggaan naar waar ze eerder ook al hangmatjes kochten, dan naar ze "zoveelste" (vanuit hun gezichtspunt dan, niet vervelend bedoeld dus) nieuwe hangmatstnd.

Denk dus dat er inmiddels gewoon te veel standjes met hangmatten zijn, en je echt wat anders moet doen wil je nieuwe klanten trekken. Ik zou zelf ook veel liever weer een paar nieuwe stands met andere inrichting zien -houten speeltjes, tunnels, verdiepingen, klkmhout, etc etc- dan meer met hangmatjes, want dat zijn er al zo veel... :bloos:
The person who says it cannot be done...
Should not interrupt the person doing it.

Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
Knorretje
Dierenarts

Leeftijd: 36

Berichtdoor Noortjj » 15 apr 2014 09:26

Ik snap inderdaad wel dat er al meer zijn... Maar dat ik gewoon geen 1 heb verkocht.... Ik kon ze nog niet slijten voor 1 euro! :(
Had overigens ook nog mooie voerbakjes, drinkflesjes, hangmathaakjes... Maar ook daar maar matig van verkocht... :( :-?
Hamsters: Hammie, Fluff, Bailey & Miru
Chinchilla's: Silver & Blackie
Hond: Sammy & Macy
Kat: Bella & Lucy

Liefs, Noraly
Noortjj

Leeftijd: 25
Hamsters: Fluff,Hammie,Bailey&Miru

Berichtdoor Esty » 15 apr 2014 09:59

Jij stond met je kraam volgens mij tegenover ons. Fluffy colour hangmatjes toch?
Knaagdierenhuis Doo-Little
Gerbilfokkerij Doo-Little - http://knaagdierenhuis-doolittle.jouwweb.nl
Esty

Leeftijd: 24

Berichtdoor Noortjj » 15 apr 2014 10:36

Esty schreef:Jij stond met je kraam volgens mij tegenover ons. Fluffy colour hangmatjes toch?

Klopt. :)

Liefs, Noraly
Noortjj

Berichtdoor Pluizel » 15 apr 2014 13:02

Ziet er ontzettend gezellig uit! De volgende editie is pas in december he? Hopelijk valt het dan niet samen met mijn tentamens haha... ;)
Pluizel

Leeftijd: 23
Hamsters: ✝ Oscar, Vosje

Berichtdoor Zoe Carette » 15 apr 2014 13:07

Er is nog een exoknaag in juni maar die is veel kleiner dan april en december ;)
Groetjes Zoë
Russische dwerghamster: Basje
Campbelli dwerghamsters: Fenna, Gijsje, Olijfje
----------------------------------------
Slaapzacht
Bailey, Mouse, Alice, Nova, Neytiri
Zoe Carette

Leeftijd: 19

Berichtdoor Pluizel » 15 apr 2014 13:16

Oh dat wist ik nog niet! Welke datum is dat precies? En is dat ook gewoon in Houten?
Pluizel

Leeftijd: 23
Hamsters: ✝ Oscar, Vosje

Berichtdoor Haags Hopje » 15 apr 2014 14:19

Mooi dat jij wel hebt verkocht, Ashley!
Ik zit nog steeds met alles... Ik snap er echt niks van, waarom ik gewoon geen 1 hangmatje heb verkocht.. :(
Dan zometeen maar een topic aanmaken in vraag en aanbod... Had gehoopt dat ik beter had verkocht, ivm betaling voor rijbewijs van mn vriend. :(
Achjaa... volgende keer sta ik er weer, maar dan met mn muizen... ga namelijk Mousery starten in Hereford muizen. :)

Ik vind dat al jaren lang er een te groot aanbod is van hangmatjes e.d. op exoknaag en als er dan grotere aanbieders met hun prijzen laag kunnen zitten dan is de concurrentie gewoon veel te groot.
Ik kan me goed voorstellen dat het zo'n teleurstelling was voor je Noraly! :(
hopelijk is er een betere markt met je muisjes :) (vraag me wel af of je het verkoop op deze manier moraal gezien wel kan behappen?)
je kunt denk ik geen eisen gaan stellen aan de koper of deze wel de juiste huisvesting heeft(en dit controleren) of dat de koper er mee gaat fokken of niet en of dit verantwoordelijk genoeg gebeurt naar jou mening.
Dat is de reden dat ik nooit mijn hamstertjes zo zal aanbieden op exoknaag.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor Zoe Carette » 15 apr 2014 14:20

Pluizel schreef:Oh dat wist ik nog niet! Welke datum is dat precies? En is dat ook gewoon in Houten?

Dat is 1 juni als ik me niet vergis en dat gaat inderdaad ook door in Houten ;)
Groetjes Zoë
Russische dwerghamster: Basje
Campbelli dwerghamsters: Fenna, Gijsje, Olijfje
----------------------------------------
Slaapzacht
Bailey, Mouse, Alice, Nova, Neytiri
Zoe Carette

Leeftijd: 19

Berichtdoor Hamstery Candy » 15 apr 2014 15:23

Zo eindelijk weer eens tijd voor de laptop! ;)
Ik heb echt een top dag gehad... Vele mensen gesproken..

En mijn mooie knappe Xaviera meegenomen:
viewtopic.php?f=3&t=104096

Daarnaast is 1 van de door mij gefokte dieren Beste syr in zijn klasse geworden (niet erkende kleuren)!

Djente van Ingrid
Afbeelding
Groetjes,
Chantal & de hamsters
www.hamsterycandy.nl
Hamstery Candy

Leeftijd: 29

Berichtdoor Noortjj » 15 apr 2014 15:58

Haags Hopje schreef:
Mooi dat jij wel hebt verkocht, Ashley!
Ik zit nog steeds met alles... Ik snap er echt niks van, waarom ik gewoon geen 1 hangmatje heb verkocht.. :(
Dan zometeen maar een topic aanmaken in vraag en aanbod... Had gehoopt dat ik beter had verkocht, ivm betaling voor rijbewijs van mn vriend. :(
Achjaa... volgende keer sta ik er weer, maar dan met mn muizen... ga namelijk Mousery starten in Hereford muizen. :)

Ik vind dat al jaren lang er een te groot aanbod is van hangmatjes e.d. op exoknaag en als er dan grotere aanbieders met hun prijzen laag kunnen zitten dan is de concurrentie gewoon veel te groot.
Ik kan me goed voorstellen dat het zo'n teleurstelling was voor je Noraly! :(
hopelijk is er een betere markt met je muisjes :) (vraag me wel af of je het verkoop op deze manier moraal gezien wel kan behappen?)
je kunt denk ik geen eisen gaan stellen aan de koper of deze wel de juiste huisvesting heeft(en dit controleren) of dat de koper er mee gaat fokken of niet en of dit verantwoordelijk genoeg gebeurt naar jou mening.
Dat is de reden dat ik nooit mijn hamstertjes zo zal aanbieden op exoknaag.

Controleren gaat inderdaad niet... Maar ik zal uiteindelijk ook wel muizen fokken, die als voer eindigen.... Als er bijvoorbeeld te veel mannen zijn. Onder muizen zijn mannen nou eenmaal minder geliefd... En kan ze natuurlijk moeilijk allemaal zelf houden. ;)
Ik weet in ieder geval dat de muizen het bij mij wel goed hebben. Geen lab-bakken, en constant mannen erbij.
Ik kies bewust welke man, welke vrouw dekt, en als de vrouw zwanger is, mag deze lekker apart in een hok. Ik vind het zelf vooral leuk om ook met de genetica bezig te gaan. En het is gewoon makkelijker om te beginnen met muizen, omdat deze ook in groepen leven. Hamsters is nou eenmaal een stuk lastiger, omdat die solitair leven. :) Wellicht ga ik alsnog wel een keer over op hamsters... maar ik start nu met deze mooie muisjes...

Liefs, Noraly
Noortjj

Berichtdoor Agnes » 15 apr 2014 19:19

Knorretje schreef:Ik denk dat de markt voor hangmatjes een beetje verzadigd is eerljk gezegd. Eerste exos waar ik was moest je je best doen om leuke hangmatjes te vinden, waren een of twee kraampjes en weinig keuze en erg duur.. Dus toen was het wel echt een gat in de martk om te gaan doen. Maar elke exo komen er meer standjes bij, en de laatste keren was het merendeel van de spulletjes stands eigenlijk vooral hangmat. Op een gegeven moment wordt het dan teveel, en zullen mensen toch ook eerder teruggaan naar waar ze eerder ook al hangmatjes kochten, dan naar ze "zoveelste" (vanuit hun gezichtspunt dan, niet vervelend bedoeld dus) nieuwe hangmatstnd.

Denk dus dat er inmiddels gewoon te veel standjes met hangmatten zijn, en je echt wat anders moet doen wil je nieuwe klanten trekken. Ik zou zelf ook veel liever weer een paar nieuwe stands met andere inrichting zien -houten speeltjes, tunnels, verdiepingen, klkmhout, etc etc- dan meer met hangmatjes, want dat zijn er al zo veel... :bloos:

Inderdaad. Als ik ze nodig heb maak ik ze liever zelf, maar anders zou ik altijd naar Pet-Relax gaan, dat was nou eenmaal de eerste forummer die er serieus mee bezig ging toen er een gat in de markt was en mensen om hangmatjes verlegen zaten (maar ik ben wat dat betreft ook heel trouw (a) )

Nu is het zo op exo dat ik gewoon amper naar de hangmatjes kijk, want het zijn er zoveel, en na heel wat jaartjes exo weet je wel hoe een hangmat eruit ziet. Maar er is volgens mij echt nog wel een gat in de markt voor mooie houten (al dan niet in een kleurtje gebeitste) huisjes, kastelen, speelplaatsen etc. Of natuurlijk ogende verdiepingen van 'rots' etc. Alleen heb je dan wel duurdere maakkosten dan bij hangmatjes natuurlijk.
Groetjes Agnes en de hamsters van Hamstery de Chocoladefabriek!
Hamstery de Chocoladefabriek
VerantwoordFokken.nl
Agnes

Leeftijd: 27

Berichtdoor Gioia hamsters » 15 apr 2014 20:12

Dit was onze tweede exo, en we hadden besloten om 2 hammies in te schrijven.
De resultaten waren super, vinden wij toch :D
Sine Cera's Sibu offwhite roan lh behaalde ZG 94/100 :+:
Hamstery Candy's Djenté silverpearl umbrous lh behaalde F 95/100 en hij kreeg uiteindelijk een mooie beker :+:

Ook hebben we weer lekker bijgekletst en een paar buitenlandse fokkers ontmoet.
Al met al een lange maar zeer geslaagde dag.

Gr.
Jay-Jay en Ingrid
Gioia hamsters

Berichtdoor Iris. » 15 apr 2014 20:14

Knorretje schreef:Ik denk dat de markt voor hangmatjes een beetje verzadigd is eerljk gezegd. Eerste exos waar ik was moest je je best doen om leuke hangmatjes te vinden, waren een of twee kraampjes en weinig keuze en erg duur.. Dus toen was het wel echt een gat in de martk om te gaan doen. Maar elke exo komen er meer standjes bij, en de laatste keren was het merendeel van de spulletjes stands eigenlijk vooral hangmat. Op een gegeven moment wordt het dan teveel, en zullen mensen toch ook eerder teruggaan naar waar ze eerder ook al hangmatjes kochten, dan naar ze "zoveelste" (vanuit hun gezichtspunt dan, niet vervelend bedoeld dus) nieuwe hangmatstnd.

Mee eens. Ik had ook altijd mijn vaste stand!
Katjes Kenai & Benji

Iris. Pictures
Iris. Flickr
Iris.

Berichtdoor Hamster-Amy » 15 apr 2014 21:48

Alle verhalen klinken echt leuk, ik baal dat ik er weer niet bij kon zijn. Volgende keer beter ;)
Jou zal ik nooit vergeten meisje, je was speciaal. Het is goed zo, droom en slaap maar lekker verder x

Amy - - - / 18-10-2013
Hamster-Amy

Leeftijd: 17
Hamsters: Chanel en Mango

VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen