Exo: HF groepsfoto en "huisdieren-fotobooth"

Hier kun je alle foto's, verslagen en vragen kwijt over de evenementen.

Moderator: morgantcm

Exo: HF groepsfoto en "huisdieren-fotobooth"

Berichtdoor Knorretje » 03 dec 2014 11:45

Heee forummers!

Groepsfoto!

Lang, lang geleden hadden we met het HF de goede gewoonte opde exo een groepsfoto te maken, van alle aanwezig forummers. Een heel gedoe om iedereen bij elkaar te krijgen, maar wel ontzettend leuk! Leuk sla herinnering, leuk om de forummers bij elkaar en met elkaar in gesprek te krijgen en goed voor het "groepsgevoel". Ik wilde dus voorstellen dit idee weer nieuw leven in te roepen! Des te meer omdat ik met Foto Jade een standje heb de komende exo (daarover verderop meer info), en ik dus het maken van de foto voor mijn rekening zou kunnen (en willen) nemen.

Heb helaaas zelf geen voorbeeldfotos, want ik heb nog nooit de groepsfoto zelf gemaakt (wordt al een tijdje niet meer gedaan, en daarvoor was ik nog niet zo actief bezig met fotografie). Maar deze is bijvoorbeeld een aantal jaar terug gemaakt door Hendrika.
Afbeelding

Dussssss...! Wat gaan we doen?
Ik stel voor dat alle forummers om 13.30 verzamelen bij de forumtafel. Ik zal in de ochtend vast een beetje rondkijken of ik een geschikt plekje zie om de groepsfoto te maken. Dan kunnen we daarheen, en zal ik een serie foto's maken. De forummers die dat leuk vinden kunnen dan mij op exo of later via PB hun emailadresgoorgeven. Ik stuur dan iedereen die dat wil een full-size digitaal bestand van de (mooist gelukte) groepsfoto/foto's.

Misschien handig hier vast te peilen of er animo voor is, en natuurlijk wie er mee wil doen! Roep maar, en dan zet ik de namen hierbij in de beginpost.
Ik heb 13.30 voorgesteld omdat ik altijd het idee heb dat er rond die tijd het meeste forummers aanwezig zijn, maar mocht nou de meerderheid een andere tijd handig vinden, dan vind ik dat natuurlijk ook prima.

En een huisdieren-fotobooth...?

Huh, wat? Nou, met Foto Jade doe ik natuurljk shoots op locatie of hier/bij mensen thuis, maar het leek me ook wel een leuk idee die mogeljikheid op de exo aan te bieden. Ik heb daarom samen met Agnes en Guido (zie hun topic in OT over edelsmid Guido op exo) een standje in de knaagdierenzaal (Tafel EI 4). En ik neem camera, flitser, lenzen en lichttentje mee, en natuurlijk achtergrondjes en lekkers om de diertjes te laten "poseren".

Afbeelding

Zodat iedereen die dat leuk vindt zijn of haar diertje op de foto kan laten zetten voor een kleine prijs. Of dat nu je nieuwe aanwinst is, of een dier dat je voor de show heb ingeschreven maakt niet uit, en ook alle diersoorten zijn welkom. Ik ga nog even kijken wat ik kan regelen voor de grotere dieren, denk dat ik gewoon even een achtergronddoek meeneem en iets op als zitplateau te gebruiken. Verder neem ik ook wat voorbeeldmateriaal mee van foto Jade (foldertjes, fotoboek etc) zodat mensen ook kunnen zien wat er nog meer aan mogelijkheden zijn.

Dus als jullie op die dag een leuke foto willen laten maken van jullie hamster(s), muisje(s), ratje(s), cavia(s), of ander diertje, dan zie ik jullie graag verschijnen!
The person who says it cannot be done...
Should not interrupt the person doing it.

Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
Knorretje
Dierenarts

Leeftijd: 36

Re: Exo: HF groepsfoto en "huisdieren-fotobooth"

Berichtdoor Mirkku » 03 dec 2014 15:10

Ik doe mee! Vind een groepsfoto een fantastisch idee! Ik denk dat ik geen huisdieren mee neem, maar ook dat vind ik een leuk idee van je! Ik hoop dat er veel diertjes op de foto kunnen! Ook voor jou, om lekker te oefenen.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam en van alle wandelende takjes.
Mirkku

Leeftijd: 25
Hamsters: Geen :'(

Berichtdoor Nona » 03 dec 2014 15:30

Ik vind de tijd prima. Ik heb zelf het idee dat zo tussen 12 en 1 vaak het drukste is, mensen die er al vroeg waren gaan soms met de lunch alweer weg terwijl anderen rond die tijd pas komen, dus ik denk dat met vooraf tijd vermelden half 2 ook prima haalbaar is voor iedereen :)

Leuk dat mijn lieve Nutmeg hier foto voorbeeld mag spelen :+: Ik haal sowieso 2 externe ventjes op al heel vroeg op de dag, dus als die niet erg gestresst overkomen wil ik ze wel even op de foto laten zetten denk ik :) En misschien Hannah ook wel als Chantal die toch naar Exo mee neemt. Ik kom sowieso even kijken bij jullie stand!
Groetjes van Nona & alle hamstertjes van Hamstery Blue Skies.
Volg alles binnen de Hamstery via onze website en facebook pagina.
Steun onze Hamstery door je Zooplus.nl bestellingen te plaatsen via >deze< link!
Nona

Leeftijd: 24
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje

Berichtdoor Ilse » 04 dec 2014 13:27

Half 2 is prima!

Mocht ik een nieuwe aanwinst hebben en hij is relaxed genoeg, dan kom ik hem bij jou op de foto laten zetten! :-)
Ilse

Leeftijd: 29

Berichtdoor Natascha.90 » 04 dec 2014 20:35

Leuke idee de groepsfoto!
Ik heb alleen jammer genoeg geen hamstertjes om op de foto te laten zetten bij jou.
Faith
Natascha.90

Leeftijd: 27
Hamsters: 1

Berichtdoor Sylvia. » 04 dec 2014 20:48

Ik vind de groepsfoto ook een leuk idee! :D Half 2 is een tijd dat ik wel op de Exo zal zijn!

Het had me echt waanzinnig leuk geleken om een foto van mijn nieuwe hamstertje door jou te laten maken, maar ik durf hem echt niet mee naar de Exo te nemen. Ik vind het wel heel erg leuk dat je dat voor de forummers doet! :D
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn
Sylvia.

Keer terug naar Evenementen