Napraat en fototopic Exoknaag '14

Hier kun je alle foto's, verslagen en vragen kwijt over de evenementen.

Moderator: morgantcm

Re: Napraat en fototopic Exoknaag '14

Berichtdoor Adri » 08 dec 2014 10:00

Knorretje schreef:Was weer gezellig! Niets gekocht zelf, veel mensen gezien en aantal leuke diertjes op de foto gezet. En een club forummers ook natuurlijk!

Haha, was leuk om jou ook eens ze spreken al was het dan maar kort en op het eind. :D
Adri

Leeftijd: 47

Berichtdoor Natascha.90 » 08 dec 2014 10:15

Simba schreef:Ik vond het ook erg gezellig! Velen heb ik herkend, maar vind het zo raar om dan ineens 'Hey!' te zeggen, zeker als ze je dan niet herkennen :lol: :bloos: Maarja! Hopelijk ben ik er de volgende keer weer bij!

Ben jij stiekem de hele tijd in de buurt geweest? Ik heb jou niet gezien geloof ik :razz:

@ Mirjam Ik heb het beestje zelf niet gezien, maar volgens mij hadden ze hem wel weer terug in het bakje uiteindelijk. En aan het einde van de dag was er inderdaad nog een dwergmuisje gevonden, maar volgens mij waren dat niet dezelfde. Jay Jay van Ingrid heeft alles gefilmd, dus die zal het antwoord wel weten :-)

@ hamster-amy jij hebt veel ingeslagen :lol:
Faith
Natascha.90

Leeftijd: 27
Hamsters: 1

Berichtdoor Hylke » 08 dec 2014 10:35

Simba schreef:
Mirkku schreef:Hebben jullie nog gezien of het ontsnapte beestje bij de keuringtafel terug is gevonden? Toen ik weg ging zat hij in de prullenbak en werd de prullenbak langzaam leeg gehaald... Neem aan dat het goed af liep, maar toch!

Er is na afloop een dwergmuisje gevonden. Die is met Caroline, Shana en Jessica (vzw de Knabbelaar) meegegaan naar Belgie om naar mousery Inimini te gaan als opvang (?). Dus die zit goed :-) Geen idee of je dat muisje bedoelde, misschien is dit alweer een andere xD

Dat muisje komt inderdaad naar mij, shana had mij meteen gebeld. Al is ze ondertussen zelf verkocht geraakt dus als alles goed loopt ga ik het muisje hier even houden om aan te laten sterken en leeftijdsgenootjes te geven (ik heb 3 nestjes liggen nu), en dan zal Shana hem/haar zelf in een groepje houden. :P Moest dat niet doorgaan blijft hij/zij gewoon hier ^^ Ze komt er vanavond mee langs.

Ik vond het een heel erg leuke beurs! Alleen wat minder muizensoorten gezien als ik gehoopt had. Had graag nog een vrouwelijk stekelmuisje meegenomen voor ik mijn groep.. Buiten een groep dwergmuizen in de reptielenhal heb ik er ook nergens gezien.

Vond wel dat er niet zooooveel spullen waren. Zo had ik graag wat rieten ophang huisjes gekocht maar die waren er helaas niet. Heb uiteindelijk 2 pakken carefresh gekocht, enkele huisjes en snoepjes.

Kijk al uit naar volgende keer, vind dot de leukste beurs dat bestaat. Tijd dat ik wat actiever wordt op dit forum :p
Hylke

Leeftijd: 22
Hamsters: Flo, opvangers

Berichtdoor .:Frances:. » 08 dec 2014 11:05

Mirkku schreef:Vond het fijn dat ik dit keer in de knaagdierhal géén zielige beestjes heb gezien!
kwam nog in de verleiding bij de dikstaartjes die ik in de reptielenhal zag, maar dat is toch een beetje lastig op het moment, first things first! Dus geen beestjes mee naar huis.

Die heb ik ook gezien! Ik moest nog even je denken maar je was ook niet meer op zoek naar een vrouwelijk dikkie toch? Een meisje wat met ons mee was had daar een koppeltje vandaan, ik vond ze er opzich best goed uit zien (terwijl die man echt een broodfokker is, ook wel te zien aan het aantal dieren wat hij had. In totaal had hij een stuk of 4 bakken vol met dikkies ofzo)

Volgens mij stelde die gezondheidsverklaring ook weinig voor, als ik had gewild had ik zo een hamstertje mee naar binnen kunnen smokkelen. Ik liep namelijk met een leeg vervoersbakje naar binnen waar Beetle uit kwam, en toen ik zei dat er geen dier in zat mocht ik gewoon doorlopen :lol: Maar als ik ook zag hoe sommige muisjes eruit zagen bij een stand in de reptielenhal (meer dood dan levend..) geloof ik ook niet dat die goedgekeurd zijn..

Heel veel beterschap voor Soetje Miriam! Ik had jullie inderdaad al 's morgens.
Groetjes Frances
Bellies George Washington en Thomas Jefferson
Ratjes Bruce en Chuck
Kat Lotje
En egeltje Cactus
.:Frances:.

Leeftijd: 20
Hamsters: George en Jefferson

Berichtdoor Wall-e » 08 dec 2014 11:24

Het was weer een super gezellige dag :D
Het begon voor mij al vroeg in de ochtend; eerst Martine, een vriendin uit Aarschot opgehaald en dan in Den Bosch Natascha en Romy opgehaald, dan gezellig met 4 knotsgekke hamstermeiden naar exoknaag verder gereden :lol:

Ik heb ontzettend veel forumleden ontmoet, niet iedereen gesproken, maar wel veel, velen hebben mijn eigen bellie Kazhan geknuffelt, die had ik mee, want hij ging verhuizen naar Boy en even later had ik mijn 5 nieuwe bellies gehaald bij een Duitse fokker, die ik van tevoren gereserveerd had, kleine maar aangename vergissing dat ik 4 bellies had gereserveerd, maar er 5 heb gekregen, een 'look-a-like van mijn Kazhan in vrouwelijke vorm, prachtige opal dame :+:
Thuis heb ik de 2 dametjes die al oud genoeg zijn al beiden gekoppelt aan Martin, mijn mooie mannetje die ik van Boy kreeg een tijdje geleden, de 2 andere dametjes zijn nog te jong, die heb ik gekoppelt in mijn damesgroepje en het ventje heb ik gekoppelt aan 2 jonge ventjes uit mijn laatste nestje. Dat ging allemaal heel erg goed, allemaal heel sociale bellies die zich heel goed aanpassen in een groep, zo fijn!

Ik heb best veel gekocht, vooral veel spulletjes overgenomen die ik vooraf gereserveerd had; een paarse Silent Spinner, 2 kleine vervoersbakjes, een stenen hoekbakje en 2 mooie houten drinkfleshouders op een granieten plaat met een voerbakje erbij in. Ook nog wat nieuwe spulletjes gekocht; 4 hangmatjes in heerlijke dikke fleece voor maar 0,50 euro per stuk, een kerstsokje, carefresh confetti en een zakje konijnenvoer bij vzw De Knabbelaar, een zak gedroogde brandnetel en 2 gratis proefzakjes Cotton N card ;)

De sfeer vond ik erg goed, heel gezellig en zalig om je passie te kunnen delen met andere knaagdierliefhebbers, ik heb veel bij de forumtafel gestaan, vooral babbelen en diertjes knuffelen en bekijken. Het rex witband syrtje van Nona vond ik zo mooi en schattig, de luipaardgekko's waren ook prachtig, de krekels in dat bakje iets minder hahaha :razz: Het kleine witte robbietje met dat zwarte vlekje, dat was om van te smelten zo lief! Het verlegen zwarte syrtje van Romy, die ze mee had van Chantal om te verhuizen naar een nieuw baasje, was erg mooi en het nieuwe bazinnetje zag er erg bekwaam uit om het verlegen dametje uit haar schulp te krijgen. Joy van Romy vond ik een plaatje om te zien, echt een blingbling dametje. Het nieuwe fokdametje van Vicky heb ik ook gezien, wat een prachtig en leuk klein dametje!
Bij de prijsuitreiking zag ik Djazz van Ingrid, wat een mooi ventje met zijn lange haren! Geweldig dat hij de eerste prijs won bij de langhaartjes _/-o_

Op het laatste sprak ik Miriam ( Knorretje) nog even en ineens zag ze een ontsnapt afrikaans dwergmuisje over de grond racen, razendsnel kon ze reageren en het muisje kroop haar mouw in, Ingrid haalde vlug een bakje en het piepkleine muisje was gevangen. We haalden gelijk Shana en Caroline van vzw De Knabbelaar erbij toen we merkten dat er geen baasje kwam opdagen en na telefonisch contact met Hylke is het muisje met Shana meegegaan, waar het diertje in uitstekende handen is en zeker de juiste verzorging zal krijgen.
Nog even gekeken hoe een mooie gerbil op de foto ging bij Miriam en we zijn echt op het einde van het evenement pas naar huis vertrokken.
In de reptielenhal ben ik dit keer niet geweest, de dag was te snel om, hahaha!
Ik vond het heel erg leuk dat zoveel mensen van alles vroegen over de campbelli's, ze kwamen bekijken, vasthouden en knuffelen.
Het was een fantastisch leuke dag! :+:
Wall-e

Berichtdoor Knorretje » 08 dec 2014 12:39

Haha, ja dat dwergmuisje... was echt blij dat ik hem kon vangen, kleine was verdraaid vlug! En helemaal blij om hier te lezen dat ie zo goed terecht gaat komen, echt fijn!

Zelf vandaag toch ziek geworden, was een beetje teveel allemaal. Was al dagen tegen ziek zijn aan aan het hikken, dagje beroerd, wel gewoon doorgaan, dan weer even redelijk, etc. Gisteren leek het wel te gaan, maar eenmaal thuis was de koek echt op, en vanmorgen echt drie keer niks dus mijn werk moeten afbellen... :( En nu maar met dekentje en verwarming heel hoog op de bank wat liggen dommelen. En natuurlijk Soetje verzorgen, want die moest wel snachts nog haar injecties en dwangvoeding. Gaat ech niet goed met mijn meisje... :( Zo dierenarts weer bellen.

Maar vond het alsnog heel leuk gisteren, en eindelijk paar mensen gesproken die ik al lang een keer wilde ontmoeten (o.a. Marian, Sylvia en Ingrid), leuke foto's kunnen maken, en voor een eerste keer en maar een halve dag toch best een succesvollde dag gehad met onze stand. Die komt er in april dus zeker weer!
The person who says it cannot be done...
Should not interrupt the person doing it.

Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
Knorretje
Dierenarts

Leeftijd: 36

Berichtdoor E!!@ » 08 dec 2014 15:11

Sylvia. schreef:Ik heb helaas de groepsfoto gemist! :( Ik stond om half twee klaar, maar toen waren er niet genoeg mensen en ging Miriam weer terug naar haar eigen stand. Ik heb even niet doorgehad wanneer de foto dan WEL gemaakt zou worden. Dus ik ben weer rond gaan lopen en zag pas later dat er 14.15 uur op de forumtafel was geschreven.

Dit had ik dus ook. Ik hou niet van foto's maar ik dacht ach toch wel leuk dus ik was om half 2 daar maar ik zag niemand aanstalten maken voor een foto en de tijdsverandering had ik niet gezien. Die zag ik dus pas toen ik er later weer was en het allang voorbij was :P.

Ik heb een leuke dag gehad en er zijn 2 muisjes en een hamster met mij mee gekomen net als wat spullen voor de dieren. Ik had ook wat spullen mee die gereserveerd waren maar jammer genoeg was 1 iemand niet te bereiken waardoor ik voor niets die spullen had meegenomen (en ik ermee blijf zitten terwijl ik het makkelijk aan iemand anders had kunnen verkopen :/). Dat kan gebeuren maar toch een beetje jammer waardoor ik de volgende keer mensen maar van te voren laat betalen voor de zekerheid.

2 muisjes komen van een mousery en hopelijk kan ik die koppelen aan de half wilde muis die ik heb zitten. De hamster is een roborovski dwerghamster genaamd Beetle van VZW De Knabbelaar. Ontzettend leuk maar hij was nog wat bang, ook niet gek op zo'n stressvolle dag. Hij mag rustig bij komen en gister was hij al lekker in het loopwiel aan het rennen. Het schrikkerige gaat vanzelf wel weg :).
Groetjes van Ella
R.I.P. Hammie Sammie, Jaimy, Robo, Jan, Aslan, Ralph, Nestor, Bruce Lee, Saartje, Fredje, Beetle & Muis <3
E!!@

Leeftijd: 25
Hamsters: ~

Berichtdoor Gabriëlle » 08 dec 2014 16:12

Mijn dag begon lekker, eerst kon ik niet slapen van de koelkast, en om 4 uur in de nacht heb ik 'm uiteindelijk maar de kamer uit gesleept. Toch nog 2,5 uur geslapen _/-o_ . Toen op pad, alleen dacht de navigatie daar anders over, die vond blijkbaar dat ik mijn bed weer in moest en stuurde mij doodleuk 3 keer links, toen dat ding ter hoogte van de coentunnel nog steeds links bleef zeuren heb ik 'm maar uitgezet en ben ik bij de benzinepomp maar even op wat knopjes gaan drukken en wonderbaarlijk werd het ding uiteindelijk toch nog wakker.

Maar ik kwam dus wat later dan mijn planning aan op Exo, en stonden er al forummers te wachten bij de tafel. Na de boel verplaatst en ingericht te hebben stroomde de tafel al snel vol met allerlei heerlijke dingen, en hoewel er maar een klein lijstje van te voren aangemeld was, was daar op de tafel niets van te merken die stond goed vol.

Alle gastvrouwen hebben de tafel naar mijn mening geweldig bevrouwd, de tafel was de hele dag voorzien van gastvrouw, dus ik hoop dat alle nieuwe en oude forummers zich welkom hebben gevoeld bij de forum tafel.

De groepsfoto ging niet helemaal als gepland, maar we hebben toch aardig wat forummers op de foto kunnen zetten, en er staat zelf een forummer op die de meeste van jullie nog nooit hebben gezien en waarschijnlijk ook niet hebben herkend: Dong!
Agnes noemde haar al een urban legend, bijna iedereen kent haar naam op het forum, heel zelden word er ook iets onder haar naam geplaatst op het forum, maar bijna niemand heeft haar in het echt gezien :lol:.

Vond het leuk haar weer eens gesproken te hebben, en blij verrast, was al heel wat jaren geleden dat ik haar gesproken had. Ik hoop dat ze het moderaten voor de moderaters wat makkelijker gaat maken ;). En dat met behulp van de forummers de site ook weer eens wat geupdated kan worden. En wie weet zien we Dong ook weer wat vaker op het forum?

Ik heb weer een heleboel mensen gesproken, standjes ben ik even langs gelopen, maar uiteindelijk alleen een bibber insect voor Biggles gekocht (die het ding thuis bekeek, van iehh het beweegt, en vervolgens een draadje sisal jatte om heerlijk mee te gaan spelen, tja), ik dacht nog een 2e keer langs de spulletjes te lopen maar dat heb ik niet meer gered toen was de dag al over.

Zelf moest ik om iets na 16.00 weg dus de tafel voor mijn doen vrij vroeg groten deels afgeruimd samen met de forummers, en ik hoop dat het nog gelukt is met de laatste dingen van de tafel weg halen, en eventuele vergeten voorwerpen.

Op de terug weg nog even mijn papierversnipperaar opgehaald, ben echt blij dat iemand 'm voor mij wilde halen, hij staat nog wel in de auto, krijg 'm er in mijn eentje niet uit want hij is iets groter als dat ik ik mijn gedachten had.

Het was weer een geslaagde forumtafel en Exo vond ik!!
Gabriëlle

Leeftijd: 34

Berichtdoor Knorretje » 08 dec 2014 16:55

De groepsfoto liep inderdaad niet echt zoals gepland. Doordat wij zo laat waren had ik niet meteen door dat het half 2 was, en toen Mirjam me kwam halen waren er maar zo weinig forummers bij de tafel voor de foto dat we besloten het toch maar even uit te stellen. Ik had eigenlijk in de ochtend al een groot papier bij de tafel willen hangen met foto en tijd, maar door hoe het gisteren liep was dat niet meer gelukt. Uiteindeljk nog een behoorlijke groet bij elkaar gekregen voor de herkansing, maar duidelijk ook nog aardig wat mensen gemist, jammer... volgende keer gaan we het gewoon groots bij de forumtafel aankondigen!
The person who says it cannot be done...
Should not interrupt the person doing it.

Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
Knorretje
Dierenarts

Leeftijd: 36

Berichtdoor Adri » 08 dec 2014 17:19

Mirkku schreef:Hebben jullie nog gezien of het ontsnapte beestje bij de keuringtafel terug is gevonden? Toen ik weg ging zat hij in de prullenbak en werd de prullenbak langzaam leeg gehaald... Neem aan dat het goed af liep, maar toch!

Het duurde even voordat het muisje gevonden was, maar dat muisje is gewoon weer in z'n bakje gekomen. :D
Adri

Leeftijd: 47

Berichtdoor Ilse » 08 dec 2014 18:10

Wall-e schreef: Het kleine witte robbietje met dat zwarte vlekje, dat was om van te smelten zo lief!

Hihi die was van mij :+: Het was leuk om je ontmoet te hebben! Fijn dat het goed gaat met je nieuwe bellies! Het zijn schatjes :-)

@Amaretti leuk dat je er was! En leuke dochter heb je :D

Fijn dat de ontsnapte beestjes weer terecht zijn. Bij Van Vliet viel een hele bak op de grond :oops: gelukkig konden ze snel alles pakken.

Ik heb de forumfoto ook gemist. Ik zag Miriam om half 2 nog bij haar eigen tafel, en niet veel later ben ik een rondje in de andere hal gaan doen. Tegen de tijd ik terug kwam was de foto al geweest :razz:

Naar mijn idee ging het ook goed bij de forumtafel! Was leuk en gezellig om een uurtje gastvrouw te zijn. Ook buiten mijn uurtje was ik regelmatig bij de tafel te vinden.

@Miriam nogmaals beterschap met Soetje! Fijn dat je standje goed liep.
Ilse

Leeftijd: 30

Berichtdoor Mirkku » 08 dec 2014 23:18

Oh! Ik vond het er best wel niet-broodfok achtig uitzien eigenlijk, één bakje met beestjes die ik er echt goed uti vond zien, hij kon me redelijk wat vertellen over hoe ze zitten, hoe het koppelen gaat....
Maar die andere 3 bakjes hebi k niet gezien...

En voorlopig ben ik even niet op zoek nee, ik ga even bedenken hoe of wat met dikstaartejs maar eerst genieten van Vallonia met kleintjes (hopelijk!)

Volgende keer komt de groepsfoto vast 100% goed!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.
Mirkku

Leeftijd: 25
Hamsters: Rusje Sametti

Berichtdoor Esty » 09 dec 2014 10:43

Ik heb ook een muisje meegenomen die op de grond gevonden was..degene die hem gevonden had kwam vragen of wij een muis miste, toen zei iemand dat ze dacht dat die van mij was omdat hij leek op een muisje dat ik gekocht had. Maar de mijne zat gewoon nog in het bakje! Verder rondgevraagd maar niemand wilde t meisje, dus ik heb hem maar mee genomen.
Knaagdierenhuis Doo-Little
Gerbilfokkerij Doo-Little - http://knaagdierenhuis-doolittle.jouwweb.nl
Esty

Leeftijd: 24

Berichtdoor Gioia hamsters » 09 dec 2014 21:38

Wij vonden het ook weer een heel gezellig dag :D
Die voor ons ook heel vroeg begon, want ik moest mijn hammies tussen 8-9uur inkooien.

We hebben eigenlijk niets gekocht alleen lekker bij gekletst met een aantal bekenden en het was ook
fijn om eindelijk Marjan en Miriam eens te ontmoeten en een aantal nieuwe gezichten.

Verder veel bij de keuring gekeken, wat altijd wel interessant is.
Zeker als er dieren ontsnappen of uit de showbakken gehaald worden ;)
Maar A3 had alles onder controle!
Jay-Jay heeft het allemaal vastgelegd met camera.

En aan het einde van de dag stond ons nog een leuke verassing te wachten: Jay-Jay en de dochter van Inge op de eerste rang bij de prijsuitreiking wachten met spanning af :lol:
Yeahhhh onze Djazz (donker sepia lh) heeft de eerste prijs gewonnen F 96 _/-o_

Dus het was een leuke, gezellige geslaagde dag!
Gioia hamsters

Berichtdoor Amaretti » 09 dec 2014 23:33

*grinnikt* Gaudia en Jay-Jay schoven inderdaad steeds verder naar voren. Ze vond de keuring echt reuze-interessant, en dat filmpje van 15! minuten van de muizenjacht :D ...
Groetjes, Inge
Amaretti

Leeftijd: 45
Hamsters: Lilo, Skippy*, Dottie

VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen