Exoknaag Dierenpret - Houten - September 2015

Hier kun je alle foto's, verslagen en vragen kwijt over de evenementen.

Moderator: morgantcm

Exoknaag Dierenpret - Houten - September 2015

Berichtdoor Nien2910 » 21 jul 2015 02:20

Hallo allemaal!

Al een aantal jaren volg ik van alles en iedereen op dit forum, maar ik ben zelf nog nooit (in de gelegenheid geweest om) naar een Exoknaag te gaan. Ik zie dat jullie er bijna altijd heel enthousiast over praten en met veel leuke diertjes en spulletjes weer thuis komen, dus ik dacht vandaag ineens: laat ik de volgende editie ook eens bezoeken! Ik moet alleen in verband met werk ver van te voren vrij nemen en vooral voor de weekenden is dat erg lastig. Vandaar dat ik nu al aan het oriënteren ben.

Nu las ik net hier dat de september-editie nieuw is. En ik vroeg mij af wat het verschil is in al die edities. Is het gericht op een andere doelgroep of komen er in juni andere soorten of hoeveelheden dieren/stands dan in december? Ik dacht namelijk altijd dat het een "precies dezelfde" beurs was dat meerdere keren per jaar plaatsvond op eenzelfde locatie. Alleen het lijkt uit jullie verhalen wel zo dat er verschil in zit?

Zou iemand me kunnen verrijken met wat ervaringen over hoe zo'n dag er ongeveer uitziet of wat er allemaal wel of niet kan en mag? Of misschien tips voor als ik kom? Ik heb echt vele verhalen (alle verhalen van dit jaar en vorig jaar) gelezen hier op het forum, maar toch voel ik me een beetje een outsider hahaha.

Alvast hartelijk bedankt!
Nien2910

Leeftijd: 31
Hamsters: Pukkie - bijna 3 jaar!!

Re: Exoknaag Dierenpret - Houten - September 2015

Berichtdoor Haags Hopje » 21 jul 2015 15:26

vier keer per jaar het zelfde.
alleen niet bij alle 4 is er een keuring georganiseerd, stands kunnen ook altijd verschillen natuurlijk het is maar niet wie zich inschrijft voor een stand.
niet altijd is het aanbod hoeveelheid dieren het zelfde natuurlijk, ligt ook weer aan wie er met zijn stand staat en wat de fokker aan dieren heeft.
maar in principe komt het alle vier de keren op het zelfde neer hoor.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor Ayla_ » 03 aug 2015 18:50

Ik ben ook van plan dit jaar naar de Exoknaag te gaan, zodra ik er genoeg over weet sinds ik ook nog altijd dat 'outsider' gevoel heb
Ik heb al veel gelezen over wat er allemaal te zien en te doen is, maar hoe het nu écht precies gaat als je daar binnen bent is nog altijd onduidelijk. Zijn hier misschien nog posts over, of kan iemand mij/ons wat meer vertellen? :D Veel forummers gaan er ook heen om onder andere met elkaar te praten en dingetjes te verkopen, ik ken hier niemand, is het dan wel even leuk of ga ik me een beetje een buitenstaander voelen?
Ayla_

Leeftijd: 19
Hamsters: 3

Berichtdoor Esty » 03 aug 2015 23:01

Wat wil je precies weten? :) Nog helemaal in het begin kende ik niet veel mensen en had ik het binnen 2-3 uurtjes wel gezien. Nu hebben we een hecht clubje onder de gerbilfokkers en is de dag te kort! Hoe het met hamsterforumleden is kan ik je niets over zeggen, ik meng me daar nooit bij :-)
Knaagdierenhuis Doo-Little
Gerbilfokkerij Doo-Little - http://knaagdierenhuis-doolittle.jouwweb.nl
Esty

Leeftijd: 24

Berichtdoor Ayla_ » 03 aug 2015 23:52

Ik wil ongeveer het zelfde weten als Nien2910, hoe zo'n dag eruit ziet en wat er allemaal te doen valt :-) . Ook wat er allemaal te koop is. Er zijn ook vaak veel hamstertjes te koop las ik, kun je die daar gewoon kopen of moet je dat vantevoren afspreken? Denk niet dat ik nu al nog een hamstertje ga nemen, maar ben toch benieuwd. En er is daar ook een tafel gehuurd voor de forummers volgensmij, kun je daar ook gewoon heen en met mensen praten als je niemand kent? Niet dat ik dat snel zal doen, ben veel te verlegen..
Ayla_

Leeftijd: 19
Hamsters: 3

Berichtdoor Esty » 06 aug 2015 09:36

Er zijn gewoon tafels en wat er aangeboden wordt is verschillend. De tafelhouders worden van tevoren bekend gemaakt. Zo ingewikkeld is het niet :razz: O.a. hangmatjes, knaagdieren, speelgoed, voer ect ect. En bij het terra gedeelte voor terrarium dieren. Dieren kan je daar gewoon kopen, maar bij veel fokkers kan je ook van te voren reserveren, ook bij die geen tafel hebben. Forumtafel kan je gewoon naartoe.

In april en december is er ook een knaagdieren show van NKV, ik juni en september niet, dat is het grootste verschil.
Esty

Berichtdoor Sabrebelle » 19 sep 2015 20:10

Mag ik hier mijn vraag ook stellen? Weet iemand waarom ik geen kaarten meed bestellen kan voor de knaagexpo van morgen? Moet ik nu aan de kassa kopen/kan dit wel? Ik voelde mij niet zo lekker, afgelopen dagen. Dat wilde ik even afwachten voor ik ging bestellen..
Sabrebelle

Hamsters: Nico

Berichtdoor Haags Hopje » 19 sep 2015 21:02

je kunt aan de deur je kaartje kopen morgen.
voor bestellen is het uiteraard te laat!

geloof niet dat er een hamsterforum tafel is dit keer, anders was daar wel een topic voor aangemaakt!
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Berichtdoor Hamstersss » 19 sep 2015 21:15

Hallo, Ik wil morgen ook naar Exoknaag, maar heb nog een vraag.
Hoeveel stands zijn er met knaagdieren zoals Hamsters en kleurmuizen?
Of is het meer gericht op terraria en de reptielen?

Moet nogal een eind rijden en voor 15 stands (Exoknaag deelnemerslijst) vind ik het nogal ver en kostbaar voor een heel gezin.
Hamstersss

Berichtdoor _mona_ » 19 sep 2015 21:35

Het is sowieso meer gericht op reptielen enzo. Als er op de deelnemerslijst 15 stands zijn zullen er zoveel zijn gok ik ;)
September is een vrij kleine editie, december is groter en april de grootste :)
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Leeftijd: 25
Hamsters: 9

Berichtdoor Haags Hopje » 19 sep 2015 21:38

dan zal het teleurstellend zijn denk ik voor je.
dit is de eerste editie in september geloof ik en is de opkomst altijd in het begin maar klein.
er is dus niet meer dan op de lijst staat van deelnemers en daarvan hebben de meeste al geen dieren te koop.
ik adviseer echt bij een fokker zelf te reserveren ipv losse verkoop, dan weet je tenminste meer over wat je in huis haalt!
overigens maak je in december meer kans en is het aanbod dan wel iets groter, maar dan nog is een vooraf reservering van dieren die je daar dan ophaalt het beste.
gr. Chantal
Haags Hopje

Berichtdoor Hamstersss » 19 sep 2015 21:51

Beste Chantal en Mona,
Bedankt voor jullie antwoord. Kunnen jullie mij ook vertellen hoe ik het beste een goede fokker kan vinden in de buurt van Duiven bij Arnhem? Wij hebben voorheen aaltijd ratjes gehad die bij een fokker vandaan kwamen of van de opvang. Met dwerghamsters hebben wij geen ervaring.
Hamstersss

Berichtdoor Haags Hopje » 20 sep 2015 15:11

google: hamster fokker omgeving arnhem, zoeken. al geprobeerd?
gr. Chantal
Haags Hopje

Berichtdoor Esty » 21 sep 2015 10:47

Het was best aardig gisteren! :D
Esty

Berichtdoor Nien2910 » 21 sep 2015 12:55

Ik kon helaas niet meer gaan; ik kon geen vrij krijgen van werk :-|