Exoknaag Houten - 6 December - Wie komt??

Hier kun je alle foto's, verslagen en vragen kwijt over de evenementen.

Moderator: morgantcm

Re: Exoknaag Houten - 6 December - Wie komt??

Berichtdoor Esty » 30 nov 2015 14:37

Deelnemerslijst staat op TER, wind wistler opvang komt ook
Knaagdierenhuis Doo-Little
Gerbilfokkerij Doo-Little - http://knaagdierenhuis-doolittle.jouwweb.nl
Esty

Leeftijd: 24

Berichtdoor miesje » 30 nov 2015 15:29

okee dankje mona, ja snap wel dat ze niet alle opvangertjes mee zeulen hoor. Maar ik wil ter plekke verliefd worden he... :D
Ik zie wel...ben niet echt iets van plan...maar als er wat leuks is, wie weet :)
miesje

Berichtdoor _mona_ » 30 nov 2015 16:05

O ja, die was ik vergeten! Ter plekke verliefd worden gaat niet lukken bij opvangertjes helaas. De meeste goede fokkers nemen ook geen dieren mee om verliefd op te worden, juist omdat ze dat niet willen. Ze willen weten waar de diertjes terecht komen enzo ;)
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Leeftijd: 25
Hamsters: 9

Berichtdoor miesje » 30 nov 2015 17:12

Ja snap ik Mona, naar een opvang kan je beter zelf gaan en kijken wat er het beste bij je past.
miesje

Berichtdoor Ilse » 02 dec 2015 13:56

_mona_ schreef:O ja, die was ik vergeten! Ter plekke verliefd worden gaat niet lukken bij opvangertjes helaas. De meeste goede fokkers nemen ook geen dieren mee om verliefd op te worden, juist omdat ze dat niet willen. Ze willen weten waar de diertjes terecht komen enzo ;)

Toch vind ik dat te algemeen gezegd. Er staan genoeg goede fokkers waar je ter plekke een diertje uit kunt kiezen. Ook dan kan je als fokker prima vragen hoe ze de hamster gaan houden, in wat voor kooi etc.
Ik zoek zelf ook het liefst ter plekke een hamster uit. Dan kan je ook kijken of het karakter je aanspreekt. Daarbij heb ik al vaker gehad dat een hamster er in het echt heel anders uit zag dan op de foto.
Dus ik reserveer eigenlijk vrijwel niet meer.

Ik ben benieuwd hoe druk het gaat zijn. Er zijn op het forum minder reacties dan normaal volgens mij. Ook bij het hamstertafel topic.
Ilse

Leeftijd: 30

Berichtdoor Haags Hopje » 02 dec 2015 14:48

goede fokker is een persoonlijke mening vaak, je kan namelijk de fokker al slechter vinden als ze hun dieren op deze manier aanbieden ;) ik kan me daar wel enigszins iets bij voorstellen. vrije verkoop vaak heel impulsief en worden niet altijd die 'strenge' eisen gesteld. dieren worden vrij makkelijk meegegeven zonder twijfel.
Ik vind dat je echt niet goed genoeg kan achterhalen of iemand goed genoeg is voor een diertje die de fokker te koop heeft. tuurlijk je kan van alles vragen, maar krijg je wel dat eerlijke antwoord? je kan ze moeilijk een foto vragen of de kooi te laten zien waar ze het diertje in willen plaatsen. 'ja, we hebben een grote en ruime kooi en rad is ook groot!' zou dan een antwoord zijn, maar wat is groot genoeg in hun ogen? 50x40? 100x50? heel persoonlijk dus.

nee, ik wil mijn hammies liever niet op die manier verkopen en meestal zijn dieren altijd vooraf gereserveerd en blijft er niks over voor vrije verkoop. Ik ga ook geen nesten fokken speciaal om aanbod te hebben op een beurs.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor Ilse » 03 dec 2015 11:24

Ik snap je helemaal en begrijp ook goed dat je het zo doet.
Ik bedoelde dat ik het gewoon teveel een vooroordeel vind om te zeggen dat er op exo geen goede fokkers zouden staan. Ook op exo wilde de fokker pas een hamster aan mij meegeven als ik een kooi had van minimaal 60 x 40 cm en ook de diameter van het loopwieltje kwam ter sprake. En ja er zijn ook fokkers die helemaal niets vragen, maar die heb je via het forum ook. Via de mail kunnen mensen net zo goed liegen dus dat vind ik geen extra zekerheid.
Of je nou online reserveert of via de beurs koopt, je hebt altijd de kans op een goede of slechte fokker en het is aan jezelf om goed navraag te doen zodat je niet per ongeluk bij een slechte fokker iets koopt.
Ilse

Berichtdoor _mona_ » 03 dec 2015 11:56

Dat zeg ik ook niet he! Ik zeg dat DE MEESTE niet zomaar dieren zullen meebrengen ;)
En dat is ook zo. :razz: Er zijn er inderdaad wel, al hangt het nog wat af van je definitie van een goede fokker. Ik wordt ook graag verliefd op een diertje hoor, en kies er graag zelf 1 uit. Maar als ik 1 van een echt goede fokker, die me volledig aanspreekt, wil, dan ben ik op een beurs niet op de juiste plaats.. :razz:
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Berichtdoor Liesyousee » 05 dec 2015 20:35

Ik kan niet komen.. Had er zoveel zin in maar het lukt me niet. Door depressie ben ik meer dan opperdepop. Sleep mezelf door de dagen heen en Houten is toch een flink stuk rijden :(. Vreesde er deze week al voor maar het gaat echt niet.

Heel erg veel plezier lieve allemaal.
Lies &
Hond Mila, poes Fanta, syrtje Boef en rus Jon Snow
Liesyousee

Leeftijd: 28
Hamsters: John Snow & Hayley

Berichtdoor 333dulucia » 06 dec 2015 13:13

Wat jammer Liesyousee!! Ik vind de exo altijd wel heel ontspannend, even ontsnappen en genieten van al die leuke dingen. Maar snap dat het niet gaat.

Ik kan er helaas ook niet bij zijn, vind het heel jammer want vind de december editie altijd heel erg leuk om heen te gaan! Maar heb volgende week tentamens en mag van mijzelf ook niet meer spullen kopen, dus dan houdt het op :(
Hopelijk heeft iedereen een leuke dag! Ik kijk al uit naar alle verhalen en foto's.
333dulucia

Leeftijd: 23
Hamsters: Syrtje: Luna

Berichtdoor _mona_ » 06 dec 2015 20:44

Ik ben terug thuis van exo! Ik heb echt een heerlijk dagje gehad :D
Ik was samen met Lora (niet op het forum) en het was echt super gezellig. Heb veel mensen opnieuw gezien en veel nieuwe mensen ontmoet, super tof! Ik was helemaal weg van een mooi zwart schildpadje van Peter Braak en een zwart langhaartje vanbij Aurelie (hamstery stardust). Maar ik ben braaf geweest en heb niets meegenomen. Okee, eigenlijk wel maar geen voor mij, ik heb een syrtje getaxied voor iemand, hamstertje is nu onderweg naar leuven met mijn zus :-)

Mijn buit bestaat uit: een flying saucer voor syren, een trap voor Evangeline, een groene flying saucer en silent spinner, een hoekhuis voor syren, een schattig voerbakje in de vorm van een koolblad, dan dan heb ik nog 2 staaltjes caviavoer gekregen en heb ik samen met Lora Dieza nog geplunderd :razz:
Daar heb ik gekocht: meelwormen, bloemenmix, kruidenmix, winterboost, lucernemix, broccoli, wortelchips, papaya, banaan, kokos en appel en echinacea bij een andere stand.
Afbeelding
Groetjes van Mona
_mona_

Berichtdoor Haags Hopje » 06 dec 2015 21:16

zeker weer een geslaagde dag.
Ik vond het ook weer leuk om een aantal mensen mee kennis te maken!
De drukte en hectiek viel mij reuze mee en ben super blij met me drie nieuwe hammies 'Nikita' gekregen van Romy, 'Q-tip' zwart witband satijn langhaar meisje( 68gram) van hamstery stardust en 'Tyson' geel ds man van Rianne.
4 hamsters zijn goed door de keuring gekomen. veel F'jes en ZG'tjes in de beoordeling is altijd goed :)
verdere aanschaf: hamster pizza en hart vormige koekjes van de duitse Markus, een kerstboom knuffelzakje van sleepy rats, zak bloemenmix van Kirsten, pak timothy hooi voor mijn nijnen en een speeltje voor de nijnen.

Wat heerlijk al die zakjes van Dieza!
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor Selena » 06 dec 2015 22:21

Chantal nogmaals dank voor het taxiën van mijn jenny kooi. Het was leuk. Ik ben blij met mijn nieuwe satijn dame Yet en heb weer teveel geld uitgeven aan van alles en nog wat.
groetjes van Selena.
Selena

Leeftijd: 38

Berichtdoor Ilse » 06 dec 2015 22:56

Ik vond het ook weer een erg leuke dag! Veel mensen gezien en gesproken, zowel van het forum als daarbuiten .
Ook weer veel gekocht! Erg blij met mijn nieuwe aankopen:
- slaapmuts met uiltjes voor mn cavia's
- hamster slaapmuts
- 4 x hamstervoer
- snoepjes voor mijn konijnen
- 2 verschillende speelballen voor mijn konijnen
- knaagsnacks voor iedereen
- klein zakje meelwormen
- 4 hangmatjes
- cavia ren
- handgemaakte snacks uit Duitsland
- driekleur langhaar syrtje
- crème langhaar syrtje
Laatst bijgewerkt door Ilse op 06 dec 2015 23:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Ilse

Berichtdoor FemkeK » 06 dec 2015 23:13

Hoi allemaal. Ik ben niet bij de forumtafel geweest, maar was er wel. Geheel onverwachts heb ik een rusje gekocht van Melissa van Hamstery Paradise. Impulsaankoop hihi :oops: Dus moest zelfs even snel een tijdelijke kooi kopen hihi, heb er nu een van 55x35, klein maar gelukkig maar voor 2 dagen. Heb verder nog meelwormen gekocht, twee slaaphuisjes, een grasnestje en een loopradje.

Ze is heel lief en tam, en ik noem haar Lilo. Ze ligt lekker te slapen, dat wil wel na zoveel stress. ;) Zazou m'n Syrtje krijgt een nieuw terrarium van 100x40 en Lilo gaat in een terra van 70x40.

Vergeet ik nog m'n hangmatjes te noemen! Heb er 3 meegenomen.
Groetjes Femke, Lilo (Rusje) en Zazou (Syrtje) :)
FemkeK

Leeftijd: 27
Hamsters: Zazou en Lilo

VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen