Exoknaag napraat 17 april 2016

Hier kun je alle foto's, verslagen en vragen kwijt over de evenementen.

Moderator: morgantcm

Exoknaag napraat 17 april 2016

Berichtdoor Haags Hopje » 17 apr 2016 18:31

wat een geweldig leuke exoknaag weer en zoveel bekende weer bij elkaar.
GEZELLIG! vonden jullie dat ook?
Ik ben heel nieuwsgierig naar jullie ervaring en natuurlijk aankopen!.

zelf ben ik nooit van de spontane aankoop van dieren, maar ik ben voor het eerst overstag gegaan.
Een super schattig klein jong chocolade driekleur meisje van Peter Braak. (in afwachting nog van stamboom)
5 weekjes ongeveer en 76gram, dus dat word even lekker goed bijvoeren tot hopelijk mooie grotere dame.
Afbeelding

daarnaast heb ik gedroogde banaantjes, appelschijfjes, en meelwormen gekocht.

2 jongen uit mijn R2 nestje deden mee in de keuring.
geel jonge man NE 92 is door verhuisd naar Mariella Brattinga
yellowblack jonge man NE 94,5 :) een geweldig predicaat en trots dat hij hier nageslacht mag gaan verzorgen!
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Re: Exoknaag napraat 17 april 2016

Berichtdoor Jenna » 17 apr 2016 18:44

Wij kochten het zusje van Chantals choco driekleurtje :)
Verder wat toebehoren (huisje, hangmatje, bruggetje...) voor onze nieuwe aanwinst, die echt Mieks hamster is en ze wilde dus ook zelf spulletjes uitzoeken :P
En wat gedroogd fruit + een 'pas op voor de hamster'-achtig bordje.

Verder heeft Jolie een ZG 92 gescoord op de keuring :)
Laatst bijgewerkt door Jenna op 17 apr 2016 19:32, in totaal 1 keer bewerkt.
♥ Liefs Jenna en Miek ♥
♥ Muze, Jolie, Cookie, Kit, Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
Jenna

Leeftijd: 25
Hamsters: 6

Berichtdoor Selena » 17 apr 2016 18:47

Weet iemand de uitslag van de keuring?
groetjes van Selena.
Selena

Leeftijd: 38

Berichtdoor Mirkku » 17 apr 2016 18:56

Afbeelding
Die pootjes van de gerbil xD

Afbeelding
Baby emoes (vergeten hoe oud ookalweer, 5 weken?)

Afbeelding
Schildpaddies :)

Afbeelding
En oké, niet met lege handen naar huis gegaan; een stel PSG 317 mocht mee!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam en van alle wandelende takjes.
Mirkku

Hamsters: Geen :'(

Berichtdoor _mona_ » 17 apr 2016 20:05

Ik ben ook weer terug van exo :D
Ik vond het qua standjes wat tegen vallen om eerlijk te zijn... Ik heb uiteindelijk enkel een aantal kruiden, zijderupsen en kurktunnels gekocht. Naar kurk was ik al héél lang op zoek maar ik vond nooit leuke tunnels en nu wel dus ben heel happy :D

In de reptielenhal zaten een aantal aparte dieren ja. Vleermuizen, iets prairiehond/bever achtig (niet goed kunnen zien), een stinkdier ofzo,...

Ik heb een hoop mensen terug gezien en gezellig gebabbeld, een hoop mensen voor het eerst ontmoet,... Heb me geen seconde verveeld :-)

Dit is mijn buit: kurktunnels, kruiden, zijderupsen en een glazen ovenschaal die iemand voor mij meegebracht had.
Afbeelding

En natuurlijk het allerschattigste campbelliemeisje ooit: Ophélie <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _mona_ op 17 apr 2016 21:25, in totaal 1 keer bewerkt.
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Hamsters: 9

Berichtdoor miesje » 17 apr 2016 20:50

Ik heb lang "aan de andere kant" gelopen en toen een rondje knagertjes gedaan.
En neee...niks gekocht.... goed he :)
miesje

Berichtdoor Mirkku » 17 apr 2016 20:57

Die foto's doen het niet Mona! Ik heb eigenlijk met niemand echt gesocialized omdat ik er met een vriendin was die ik alles wilde laten zien :)

Het was volgens mij een beverrat. Ik vond de tenreks (niet egeltenrek maar andere) ook erg leuk!

Mirkku

Berichtdoor MACYYY » 17 apr 2016 21:11

Ik ben ook weer blij thuis. Stond bijna op het punt om 2 campbelli's te kopen, mijn vriend was al overstag. Maar heb me toch ingehouden!
Heb weer een zak science selective gekocht en een drinkbakje. Meer niet haha. Was op zoek naar een nieuw huisje maar vond niks leuks..
Achteraf spijt dat ik geen kurktunnel heb gekocht..

Die beesten waren marmotten. Ik vond die stand echt te ver gaan. Dat je wilde dieren fokt betekend niet dat je die zomaar als huisdier kan houden. En die moet je zeker niet meenemen naar een beurs. Mensen die die dieren als huisdier nemen, nemen die niet zomaar mee van een beurs (wat met een hamster toch makkelijker kan). Dus een stressvolle dag voor die dieren voor niks. Er zaten een paar dieren (ik heb echt geen idee wat het waren) ontzettend de krabben aan de zijkant van de bakken.
Ook verkocht hij een soort exotische katten ''die je echt niet in huis los wil hebben'', zo zei hij. Die zaten in lab-bakken.
En dan die vleermuizen.. ik vraag me echt af waarom we steeds meer dieren als huisdier wíllen hebben..
Edje ~
MACYYY

Leeftijd: 22
Hamsters: Ed

Berichtdoor _mona_ » 17 apr 2016 21:30

Normaal doen ze het nu wel :)

Ja, bij die stand lagen ook dode waterschildpadjes in een bak. Echt te triest... :(
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Hamsters: 9

Berichtdoor xAnnick » 17 apr 2016 22:32

Voor de eerste keer vond ik het wel geslaagd! En wil zeker vaker komen als het kan.

Ik kwam pas rond 2 uur of zo door omstandigheden. Was echt bloednerveus en mijn nichtje en ik kwamen eerst in de overvolle reptielenhal terecht dus ik was een beetje gestrest vanwege de grote hoeveelheid mensen, haha. Veel zielige dieren ook gezien daar, heel sneu.
Toen in de knaagdierenhal was het gelukkig iets rustiger. Bij de forumtafel zag ik wat mensen zitten maar vond het doodeng om erop af te stappen. Heb met Jenna en Annemiek kennisgemaakt en dat was het ook :bloos: Heb wel Mirjam en Vera gezien, herkend van foto's maar durfde jullie niet aan te spreken, ik was bang iets te onderbreken en ik geloof niet dat jullie mij zouden hebben herkend. Hoop wel dat ik een volgende keer de moed kan verzamelen om meer mensen aan te spreken.

Ben nog verliefd geworden op een 4 weken oude bellie maar mijn moeder zou me dan vermoorden, dus heb me in kunnen houden. Wist ook wel dat het niet kon, maar had even een zwak moment :lol:

Al met al toch nog kunnen slagen, ik was bang dat ik te veel zou kopen maar het valt mee! Het resultaat: een zak voer, een snoezelmutsje, een hangmatje en een looprad.
Afbeelding
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
xAnnick

Leeftijd: 20
Hamsters: Napoleon †

Berichtdoor Ilse » 18 apr 2016 12:15

Haha ik heb ook naar dat choco driekleurtje en haar zusje zitten kijken! Ik wilde haar ook graag maar heb er echt geen plek voor nu. Fijn dat ze naar een goed huisje is!

Ik vond het weer een erg leuke en drukke dag. Veel mensen gezien en gesproken!
En een aantal leuke spulletjes gekocht voor weinig. En gevonden wat ik zocht, dat is ook altijd fijn. In totaal maar 25 euro uitgegeven!
Zag nog een hele mooie skinny cavia maar ook daar momenteel geen plaats voor. In de toekomst gaat er wel weer een skinny komen.

Ik vond ook dat er veel keus was in hamsters. Heb heel veel syrtjes, Russen en bellies gezien en ook chineesjes en robbies bij meerdere kraampjes.
Ilse

Leeftijd: 29

Berichtdoor Mirkku » 18 apr 2016 13:27

Ah nee, ik ben heeeeeel slecht met mensen en namen. Ik bedacht me geloof ik pas na een uur dat ik Mona had gesproken :')
Je mag altijd op me afstappen hoor, beginnen met hoi ik ben Annick van het hf ! Werkt wel. Volgende keer dan! Je hebt me in elk geval pas gezien toen ik weer naaar huis aan het gaan was ^^ ik was er van half 11 tot 2!

Mirkku

Berichtdoor xAnnick » 18 apr 2016 13:58

Ik hoop dat ik de volgende keer genoeg moed heb verzameld, haha. Ik heb Vera zien rondlopen maar ben jou niet meer tegengekomen, dat je net wegging verklaart dat dus.
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
xAnnick

Leeftijd: 20
Hamsters: Napoleon †

Berichtdoor Haags Hopje » 18 apr 2016 15:11

MEDEDELING EN WAARSCHUWING!

graag wil ik weten wie er gister de zwarte syrische hamster die te koop stond op de forumtafel heeft gevoerd?!
In haar bakje trof ik een stuk klokhuis aan van mogelijk een appel of ander soort fruit!!
Zonder mijn weten is dit gebeurt en dat vind ik eigenlijk best erg.

Ik hoop dat iemand hier openlijk vooruit durft te komen en mij kan vertellen wat er precies is gegeven aan deze hamster.
mogelijk meer dan dat klokhuis. ander voer,koekjes of wat dan ook zou ik graag willen weten.

Ik heb nu al spijt dat ik mijn hamster zonder mijn toezicht heb gelaten!! Stom van mezelf en zal dit nooit nog eens doen.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor Mirkku » 18 apr 2016 15:43

Ik niet, en ik weet het ook niet, maar is het geven van een stukje klokhuis zó erg dan!? Misschien zag iemand dat de hamster geen vocht had en wilde hij/zij dat oplossen?

Mirkku

Volgende

Keer terug naar Evenementen