Exoknaag napraat 17 april 2016

Hier kun je alle foto's, verslagen en vragen kwijt over de evenementen.

Moderator: morgantcm

Re: Exoknaag napraat 17 april 2016

Berichtdoor yunansia » 18 apr 2016 16:07

Er zijn toch ook mensen naar exoknaag geweest die niet op het forum zitten?
yunansia

Hamsters: Dovahkiin, Hoodie, Xillia

Berichtdoor Haags Hopje » 18 apr 2016 16:15

hamster had zeker wel 2 stukken halve schijven komkommer in het bakje. Ik zou chantal niet zijn, als dit niet het geval was geweest LOL...
buiten dat als iemand denkt dat het niets heeft maak je er melding van en tracht je de eigenaar eerst te vinden ?

los van of iets gegeven is wat slecht zou zijn vind ik het niet ok dat vreemde andermans dieren voert ( of afval kwijt moet)
Ik wil gewoon graag weten of naast dit nog wat is gevoerd en wie dus dit klokhuis gegeven heeft en hoeveel de hamster hiervan zal hebben gegeten. (de helft leek al verdwenen te zijn? half klokhuis?)
misschien heeft iemand het gezien dat een ander dit gaf?

maar om eerlijk te zijn, ja, het geven van een klokhuis is erg en zou ik dit zelf nooit aan mijn dieren voeren!

Yunansia: ik heb dit bericht niet alleen op dit forum gedeeld.
maar het ligt voor de hand dat ik het hier meld toch en info vraag aan de leden, omdat de hamster op de forumtafel stond en leden dus makkelijker iets hebben gezien of heeft gegeven.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor Mirkku » 18 apr 2016 16:25

Ja ik snap het wel, maar het klonk ook zo woest dat ik me kan voorstellen dat iemand het nu niet meer durft te vertellen... En als de pitjes eruit zijn gehaald kan een klokhuis ook geen kwaad, geef ik ook regelmatig...
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam en van alle wandelende takjes.
Mirkku

Leeftijd: 25
Hamsters: Geen :'(

Berichtdoor _mona_ » 18 apr 2016 16:34

Mirkku schreef:Ah nee, ik ben heeeeeel slecht met mensen en namen. Ik bedacht me geloof ik pas na een uur dat ik Mona had gesproken :')
Je mag altijd op me afstappen hoor, beginnen met hoi ik ben Annick van het hf ! Werkt wel. Volgende keer dan! Je hebt me in elk geval pas gezien toen ik weer naaar huis aan het gaan was ^^ ik was er van half 11 tot 2!

Echt? Waar, wanneer, waarover? Dat kan ik me niet meteen herinneren! :razz: Ik heb ook met zoo veel mensen gepraat, een rondje door de zaal doen zonder door minstens 5 mensen aangehouden te worden zat er niet in :razz:

Aan de forumtafel ben ik dit keer helemaal niet geweest, ik kwam met mensen mee die niet op het forum zaten dus dat was niet zo handig.
Ik snap wel dat je het wat 'eng' vind Chantal...
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Hamsters: 9

Berichtdoor Haags Hopje » 18 apr 2016 16:59

klonk het woest of kun je misschien goed indenken dat het me woest zou maken?
want ik vind dat ik het zelfs nog heeeeel netjes heb geprobeerd te verwoorden van hoe ik erover denk en me voel.
Details heb ik zelfs ver achterwegen gelaten om de persoon niet af te schrikken !

ik wil niemand afkafferen en beledigen of afstraffen, we kunnen hier wel wijzer van woorden. Ik vermoed namelijk dat de persoon toch niet gaat toegeven. :(
want wat iemand zijn hamster wel met gemak geeft hoeft nog niet te zijn wat ik mijn dieren wil voeren, en soms zijn mensen gewoon onwetend van de eventuele schade dat iets kan geven.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Berichtdoor yunansia » 18 apr 2016 17:27

Het leek alsof je er van uit ging dat het iemand van het forum was. Vandaar mijn opmerking.
Ik begrijp best dat het niet prettig is. Ik heb liever ook niet dat vreemde mijn huisdieren dingen geven zonder mijn toestemming.
Hoewel ik het betwijfel dat iemand zich gaat melden. Het lijkt mij iets wat iemand gedaan heeft zonder er bij na te denken
yunansia

Hamsters: Dovahkiin, Hoodie, Xillia

Berichtdoor Haags Hopje » 18 apr 2016 17:35

Het lijkt mij iets wat iemand gedaan heeft zonder er bij na te denken

dat mogen we dan zeker hopen toch?
zou wat zijn als iemand bewust schade richt aan andermans dier op een evenement waar vooral dierliefhebbers komen ;)

maar zoals ik aangeef wil ik de persoon niet afstraffen maar wel informeren wat de persoon gedaan heeft om in het vervolg te voorkomen.
ook hopelijk leerzaam voor de forumleden dat het respectvoller is om de eigenaar gewoon te vragen of haar/zijn dier wat mag krijgen, toch? al is het een walnoot of een pluk hooi.
gr. Chantal
Haags Hopje

Berichtdoor MACYYY » 18 apr 2016 18:51

Ik ga er van uit dat het zeker niet uit kwaadwilligheid is geweest hoor. Maar als ik het was geweest (sorry, ben niet eens langs gegaan bij de tafel) had ik het denk ik ook niet meer durven toegeven. ;)

Vervelend is het wel, maar een klokhuis is geen vergif.
Edje ~
MACYYY

Leeftijd: 22
Hamsters: Ed

Berichtdoor _mona_ » 18 apr 2016 18:59

In de pitjes eigenlijk wel...
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Berichtdoor Jenna » 18 apr 2016 19:24

Oh jee, wat vervelend Chantal. Ik heb wel een tijd bij de forumtafel gezeten maar niets gezien hiervan (zat uberhaupt meer aan de kant bij het eten dan bij de hamsters).
♥ Liefs Jenna en Miek ♥
♥ Muze, Jolie, Cookie, Kit, Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
Jenna

Hamsters: 6

Berichtdoor Haags Hopje » 18 apr 2016 19:47

2 appelpitten is al genoeg voor een dodelijk afloop Macyyy ;)
in appelpitten komt eenmaal fijngekauwd in de spijsvertering het giftige stof blauwzuur vrij.
de hamster krijgt zo een cyanide vergiftiging.

symptomen: zwak/verlamming of geen controle over lichaam meer, reageerde niet meer op pijnprikkels, snakkend naar adem(kort en onregelmatig), hele afwezige indruk gaf ze me en dacht eerst aan een beroerte ofzo.
ze is in me handen overleden eind van de ochtend.

Ik denk dat nu zeker niemand zich meer zal melden. ;)
gr. Chantal
Haags Hopje

Berichtdoor _mona_ » 18 apr 2016 20:46

:o Dat meen je niet Chantal...
Groetjes van Mona
_mona_

Berichtdoor MACYYY » 18 apr 2016 20:47

Okay sorry dat wist ik niet! Erg vervelend zeg :( ik hoop dat iedereen hier van leert ;)
Edje ~
MACYYY

Leeftijd: 22
Hamsters: Ed

Berichtdoor Gabriëlle » 18 apr 2016 21:17

Ik heb helaas ook gemist dat iemand iets in de vervoersbak heeft gedaan, misschien dat je Tonia kan vragen of die meer gezien heeft, zij heeft een hele tijd aan de kant gezeten.

Toch vraag ik mij wel af of de appelpitten haar dood veroorzaakt hebben, ik voer mijn hamsters eigenlijk altijd de klokhuizen inclusief pitten en daar nog nooit problemen van gezien.
Daarentegen vind ik het niet netjes om een ander zijn of haar dier te voeren zonder dit te vragen. Maar het is wel heel erg triest dat het dan ook nog zo afloopt.
Gabriëlle

Leeftijd: 33

Berichtdoor syrischehamster » 18 apr 2016 21:45

Gabriëlle ben je daarbij zeker dat de hamsters de pitten ook opeten? Misschien dat jij altijd geluk hebt gehad en dat ze de pitten laten liggen?
Groetjes van Lotte en hamsters Abeltje, Louis-Bernard en Gavi!

Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
syrischehamster

Leeftijd: 23
Hamsters: Abeltje, Louis en Gavi

VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen