Keuring vragen

Hier kun je alle foto's, verslagen en vragen kwijt over de evenementen.

Moderator: morgantcm

Keuring vragen

Berichtdoor Hamstersam » 17 nov 2016 21:48

Hoi iedereen,
Het lijkt me leuk om een keer mee te doen met een keuring. Maar ik heb geen idee hoe dat allemaal werkt. Ik heb al wat informatie opgezocht, maar ik heb nog steeds wat vragen. In wat voor kooi neem je je hamster mee? Moet je een speciaal certificaat etc. hebben om mee te mogen doen? Waar laat je je hamster na/voor de keuring? Wat voor eten/drinken/bodembedekking moet je meenemen? Mag je ook meedoen voor de lol als je geen fokker bent? Kan Nemo meedoen? Hier wat foto's van Nemo:
Afbeelding

Afbeelding

Nemo is heel tam en rustig trouwens.
Groetjes van Sam en Dorus!
RIP Nemo, er wordt altijd aan je gedacht!
Hamstersam

Leeftijd: 14
Hamsters: Syr Dorus

Re: Keuring vragen

Berichtdoor Mariska1808 » 17 nov 2016 22:51

Hoi! Komende exoknaag is er weer een keuring waarvoor je je nog kunt inschrijven tot en met deze zaterdag. Op de website van de NKV vind je alle nodige info. Als je je hammie wil laten keuren, gewoon doen! Hartstikke leuk. Je kunt eenmalig lid worden voor dit event en je hebt verder geen certificaten nodig oid. :)
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Leeftijd: 20

Berichtdoor Hamstersam » 17 nov 2016 23:54

Bedankt!

-- 18 nov 2016 00:06 --

Waar kun je je dan precies inschrijven? Ik kan niet zo snel concretete informatie vinden over de tijd etc. Dit is alles wat ik kan vinden: http://www.vhm-events.nl/index.php/nl/d ... 04-12-2016
Hamstersam

Berichtdoor Gabriëlle » 18 nov 2016 00:39

Gabriëlle

Leeftijd: 34

Berichtdoor Haags Hopje » 18 nov 2016 00:52

op de NKV website kun je inschrijven. je moet een account aanmaken geloof ik en dan inloggen en dan kun je naar het inschrijf formulier.
http://www.kleineknaagdieren.nl/evenementen/nkvbokaal/informatie/index.php
je moet niet op de vhm events website wezen die heeft er niks mee te maken verder, die organiseert alleen de beurs, niet de showkeuring.

http://www.kleineknaagdieren.nl/evenementen/informatie/keuringsregels/index.php
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor Hamstersam » 18 nov 2016 08:28

Bedankt! Ik heb nog steeds een paar vragen:
Is het de bedoeling dat je je hamster de hele tijd in zo een show bakje houd? En waar verblijft je hamster na de keuring?
Hamstersam

Berichtdoor Romy S » 18 nov 2016 10:12

je hamster moet in een transparante bak, en deze wordt door jou op tafel gezet (inkooien heet dat) samen met de andere hamsters.
Daar blijven ze staan tot in de loop van de middag de uitslag van de show bekend wordt gemaakt. Daarna mag je ze weer ophalen, puntenlijsligt er dan bij met evt op/aanmerkingen
wel is het verstandig om ze een stuk kommer in de bak te geven voor het vocht. liever geen voer ivm volle wangzakken en ze minder goed zijn te beoordelen.
Eenmaal ingekooit, mag niemand meer bij de hamsters komen behalve de aandrager en de jury.
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor Hamstersam » 18 nov 2016 10:33

Oké bedankt!
Hamstersam

Berichtdoor DopeyCarlijn » 20 nov 2016 21:21

Mag ik ook mijn vraag stellen? Bij het inschrijven van mijn hamsters moest je invullen of ze jong of oud zijn. Bij beide had ik jong gedaan, maar las later dat ze vanaf 17 weken niet meer jong zijn, maar oud. Is dit heel erg? Eevee is dus oud. Ook al zou ik haar niet oud noemen.
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Hamsters: Umbreon, Panda, Diego, Caramel

Berichtdoor Haags Hopje » 20 nov 2016 22:21

dit kun je nog veranderen op de dag zelf. gewoon even door geven bij het halen van je nummertje en het betalen.

jong en oud is het verschil tussen volwassenheid en jeugd(dat is voor show dus tot 17 weken)
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor Mariska1808 » 20 nov 2016 22:32

Ik heb ook een klein vraagje tussendoor. Ik heb eenmalig lid worden gedaan, maar wat kost dat? Ik kan alleen de kosten voor het inschrijven van een dier vinden. :)
Mariska1808

Berichtdoor DopeyCarlijn » 20 nov 2016 23:34

Bedankt Chantal!

Mariska, dat kost niets. Volgens mij betaal je alleen €2,00 per dier voor het showen. Ik las alleen dat dat wel maar 1x keer, omdat het is bedoeld zodat je even kan kijken hoe het is om aan een show mee te doen.
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Romy S » 21 nov 2016 07:08

2,00 per hamster + kosten voor de catalogus, geloof iets van rond de 3 euro en een polsbandje voor de entree.
Meedoen op exoknaag aan de show kan altijd zonder vast lidmaatschap in dit geval van de NKV (april en december)
de andere 2 edities van exoknaag althans de keuring wordt verzorgt door rattonia ( juni en september)
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor Mariska1808 » 21 nov 2016 07:43

Oke. Bedankt beide!
Mariska1808

Berichtdoor DopeyCarlijn » 21 nov 2016 13:34

Oh, dat wist ik niet. Je kan dus vaker mee doen zonder lidmaatschap? Ik las dat dat maar 1 malig kan op de site. Wat ik me ook nog af vroeg.
Ze letten neem ik aan ook op het gewicht van het diertje? Zullen ze heel streng zijn over de zwangerschapsvetjes van Eevee? :bloos:
DopeyCarlijn

Volgende

Keer terug naar Evenementen