Keuring vragen

Hier kun je alle foto's, verslagen en vragen kwijt over de evenementen.

Moderator: morgantcm

Re: Keuring vragen

Berichtdoor Romy S » 21 nov 2016 13:48

ze kijken naar oa de algehele conditie, maar doe gewoon mee, je hebt niets te verliezen, en het is leuk en leerzaam
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor Esty » 21 nov 2016 18:08

Romy S schreef:2,00 per hamster + kosten voor de catalogus, geloof iets van rond de 3 euro en een polsbandje voor de entree.
Meedoen op exoknaag aan de show kan altijd zonder vast lidmaatschap in dit geval van de NKV (april en december)
de andere 2 edities van exoknaag althans de keuring wordt verzorgt door rattonia ( juni en september)

Nee, dit is veranderd. Je kan bij de NKV tegenwoordig nog maar één keer mee doen met een tijdelijk lidmaatschap. Wil je nog een keer meedoen met de show moet je dus lid worden. Vaag in m'n geheugen herinner ik me dat dit 5 euro kost.
Knaagdierenhuis Doo-Little
Gerbilfokkerij Doo-Little - http://knaagdierenhuis-doolittle.jouwweb.nl
Esty

Leeftijd: 23

Berichtdoor DopeyCarlijn » 21 nov 2016 18:10

Ja, doe ik ook wel, maar daar was ik toch nieuwsgierig naar. Op de extra vetjes na is ze gelukkig niets veranderd na haar dracht. :D Het is nog dezelfde actieve hamster die alleen nou even in een winterdip zit. :bloos:
En mevrouw Umbreon lijkt als een druppel water op haar moeder kwa gedrag :razz: .
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Leeftijd: 20
Hamsters: Umbreon, Panda, Diego, Caramel

Berichtdoor Haags Hopje » 22 nov 2016 14:24

ik vermoed wel dat de tekenen van de zoogperiode nog wel te zien zijn en dat is aan meer dingen te zien dan eventueel meer gewicht.
de jongen zullen haar buikje behoorlijk hebben kaalgeplukt en vooral rond de tepels is vaak de beharing dun geworden.
ik laat eigenlijk een hamster nooit meedoen na een zwangerschap(maar snap dat dit je eerste keer is en vooral om de ervaring gaat),
ik wil vooral voor een nestplanning weten hoe ze worden beoordeelt, zodat ik de zwakke punten weet om te gaan verbeteren.
na zoveel jaar is een predikaat vaak alleen nog ter bevestiging van mijn eigen bevindingen met soms nog wel verrassende opmerkingen.

Kosten

Inschrijfkosten bedragen € 2,00 per ingeschreven knaagdier.
De administratiekosten bedragen € 2,00.
Daarbovenop komt de kosten voor de catalogus € 3,50.

ik geloof inderdaad dat die eenmalige lidmaatschap 5 euro is.

-- di nov 22, 2016 2:48 pm --

oja ook belangrijk:

Inzenders van de show kunnen tussen 07.00-09.00 uur bij de standhouder ingang, aan de achterzijde van het beursgebouw, een entreekaart kopen en de beurshal betreden.
daar ook eerst langs de show dierenarts waar je met het ingevulde gezondheidsformulier de dieren moet laten zien. Dit gebeurt op zicht en kijken ze enkelt door het bakje heen, je diertje word er dus niet uitgehaald.
mocht je dit formulier nog niet hebben kunnen vinden dan kan ik je deze wel privé even toesturen. online kan ik het ook nooit terug vinden :s
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 36

Berichtdoor DopeyCarlijn » 22 nov 2016 15:42

Dat had ik inderdaad nog niet gevonden. Ik heb online al een entreekaart gekocht dan hoeft het neem ik aan niet meer bij de ingang?
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Mariska1808 » 22 nov 2016 16:06

Ik heb mail contact gehad met iemand van de show en die zei dat dieren voor de show uiterlijk voor 9:30 binnen moeten zijn. (ivm dat mijn ouders mij brengen met de auto en die daarna naar de ikea gaan en die is pas om 10u open hebben we het nagevraagd. :lol: ). Alleen de website zegt dus dat qua tijd.. Apart!
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Berichtdoor Haags Hopje » 24 nov 2016 14:39

de show tijd is anders dan achteringang tijd ;)
achteringang sluit eerder dan jij binnen je diertje op de showtafel moet hebben staan.
daar zit het verschil in.

al loopt alles vaak wel wat uit, al neem ik nooit het risico en zorg ik dat ik er 9 uur ben.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Berichtdoor Mariska1808 » 24 nov 2016 16:15

Oh dus waarschijnlijk als je na 9en er bent moet je de andere ingang nemen? Althans zo lees ik het.
Mariska1808

Berichtdoor DopeyCarlijn » 24 nov 2016 23:55

Hoe kan je dieren uit schrijven bij de keuring en verlies je dan wat? Als Eevee het al overleefd is ze niet echt in conditie om naar die show te gaan. :(
DopeyCarlijn

Berichtdoor Haags Hopje » 25 nov 2016 00:34

je kan niet uitschrijven. je dient gewoon te betalen als je niet opdaagt of dieren niet mee kunnen doen..
Eevee mag inderdaad zo niet meedoen :(

ja mariska, als de achteringang dicht is moet je via de voorkant en die gaat pas 10 uur open toch!?
gr. Chantal
Haags Hopje

Berichtdoor DopeyCarlijn » 25 nov 2016 00:46

Oke, bedankt!

Zou ik in plaats van haar dan een andere hamster mogen laten keuren?
Laatst bijgewerkt door DopeyCarlijn op 25 nov 2016 17:29, in totaal 1 keer bewerkt.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Hamstersam » 25 nov 2016 17:26

Is het oke dat ik alleen naar de keuring ga, of moet er ook een volwassene bij zijn? Mijn moeder wil me namelijk liever droppen en weer afhalen in plaats van de hele dag tussen de hamsters en andere dieren te zitten :lol:
Groetjes van Sam en Dorus!
RIP Nemo, er wordt altijd aan je gedacht!
Hamstersam

Leeftijd: 14
Hamsters: Syr Dorus

Berichtdoor Mariska1808 » 25 nov 2016 17:30

Ik zorg gewoon dat ik er 8:45 ben. :)
Mariska1808

Berichtdoor DopeyCarlijn » 25 nov 2016 17:51

is er een mogelijkheid dat iemand mij 4 december van station houten kan plukken? Ik doe dus mee aan de keuring, maar zie net pas dat de eerste bus die ik kan nemen vanaf station houten dat ik dan pas om 10:18 aan kom. En anders wordt het de nacht bus, maar dan ben ik er al om 4:45 of zo. :bloos:
Of weet iemand een andere oplossing? Een OV fiets is volgens mij wel een duur geintje. Of niet?
DopeyCarlijn

Berichtdoor Mariska1808 » 25 nov 2016 18:12

^ daar moet je een abonnement voor hebben. Maar zat even snel te kijken en dat is extra maar €0,01 per jaar. :lol:
Mariska1808

VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen