Napraat exoknaag december 2016

Hier kun je alle foto's, verslagen en vragen kwijt over de evenementen.

Moderator: morgantcm

Napraat exoknaag december 2016

Berichtdoor Mariska1808 » 04 dec 2016 21:00

Nou mensen, brand los! Hoe vond jij het? Nog leuke dingen geshopt?

Ik vond het een geslaagde dag. Twee hammies meegedaan aan de keuring, was voor het eerst en beviel me goed. Maar man man man wat duurt een dag lang als je tot het einde moet blijven. Na een tijdje had ik het wel gezien. :lol: Het was de moeite waard uiteindelijk. Mayla scoorde ZG 94 en Indy F 95 en won daarbij fraaiste beharing. Niet verwacht met iets naar huis te gaan aan prijzen dus was een leuke bijkomstigheid.

Verder staan kwijlen bij heel veel leuke hamsters, gelukkig had ik geen extra transportbak meegenomen.. Paar dingetjes gekocht: aardbeienblad, trosgierst, gedroogde sprinkhanen en verder nog 2 grote flying saucers opgehaald. :)
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Leeftijd: 20

Re: Napraat exoknaag december 2016

Berichtdoor Hamstersam » 04 dec 2016 23:06

Leuk! Ik heb een kurkenbuis gekocht.
Groetjes van Sam en Dorus!
RIP Nemo, er wordt altijd aan je gedacht!
Hamstersam

Leeftijd: 14
Hamsters: Syr Dorus

Berichtdoor iBeccaa » 04 dec 2016 23:34

Het was een super dag! Ik heb vijf knappe Campbelli's opgehaald en het had weinig gescheeld of ik had ook een prachtige schildpad witband syr meegenomen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik volgend jaar pas weer naar een syr ga kijken. Ik heb verder nog wat voer gekocht en wat knaagspul voor mijn konijnen. Ook de katten zijn verwend met een prooitje van Handmade by Anouk, maar de honden hebben deze stiekem al ingepikt.
Mijn twee Chihuahua's die mee waren hebben hun ogen uitgekeken en de kleinste heeft haar uiterste best gedaan om zoveel mogelijk aaitjes te scoren. Al met al was het super geslaagd! Ik geniet nu al van de knappe bellies die ik van hamstery Patches en Little Furry Boots heb.
Rebecca
iBeccaa

Leeftijd: 22
Hamsters: Campbelli, Syrische hamster

Berichtdoor D@phne » 05 dec 2016 11:41

Zoals altijd superleuke dag gehad.
Oude bekende en lieve vrienden weer gezien en nieuwe mensen ontmoet. Altijd leuk!

Ik had dit keer weer dieren ingestuurd op de keuring. Drie Syren (ZG94, ZG93 en ZG 92) en 5 Campbellies (allemaal NE maar keurige punten 90 en de rest 93). Allemaal in de jonge klasse dus erg tevreden!
De hamsters van Hamstery Patches hebben het keurig gedaan.

Verder veel mensen aan de tafel gezellige mensen aan de tafel gehad die hun gereserveerde hamsters kwamen ophalen of bij de dieren op tafel kwamen kijken. Daarvan hebben er ook een aantal een nieuwe thuis gevonden. Het was weer een lange dag maar heel leuk.

IBecca veel plezier met je meisjes :)
Groeten van Daphne
D@phne

Leeftijd: 41

Berichtdoor Haags Hopje » 05 dec 2016 16:51

vroeg op om de 2 syren van Romy te kunnen mee laten doen aan de keuring, want zelf had ik geen dieren ingeschreven.
en wat was het koud s' ochtends !!
rond half 2 ofzo zij wij wel weg gegaan voor andere afspraken die stonden, maar het was gezellig om forrumers en bekende te spreken.
leuk om Sam en Kim ontmoet te hebben en geloof dat ik Monica ook nog nooit eerder had ontmoet maar gezicht kwam me wel bekend voor al.

Bedankt Gabrielle voor de opmaak van de forumtafel! erg sinterklaas achtig :D
jammer dat animo weer eens wat afgenomen was.
Toch vind ik het wel handig om zo'n plekje te houden waar we allen kunnen verzamelen en kunnen snacken en kletsen.

ik heb een adventkalender gekocht voor de knagers bj DRD, bietenruitjes voor de hammies te snacken en medicatie 1ml spuitjes voor de diertjes hier.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor Gabriëlle » 05 dec 2016 23:46

Hoewel we met een klein groepje forummers waren was het toch weer ontzettend gezellig bij de forumtafel. Bella heeft haarzelf volgens mij ook erg goed vermaakt, ze heeft weer een heleboel knuffels gehad van iedereen werd regelmatig "ontvoerd" en heeft een hele tijd bij tante Chantal gezeten wat voor Bella wel even fijn was want achter mij aanlopen is toch wel vermoeiend.

Ik heb ook weer met veel mensen bij gepraat, ook weer nieuwe forummers ontmoet en alsnog een heel wat mensen misgelopen.

Ook de Double Special hamsters hebben hun beste beentje voorgezet op de show en niet zonder succes. Ik had 2 syren, 3 russen en 2 belli's mee, best veel voor mijn doen. Beide syren Hadden een F met 95 punten, de russen F 97, F95 en 1tje een O vanwege een foute buikkleur maar dit hamstertje had op de buikkleur na alleen F en ZG op het verslag, dus heel erg vind ik het niet en de 2 belli's hadden allebei 93,5 geen predicaat omdat de kleur niet erkend is.
Nou was dat op zich al mooi, maar toen kwam de prijsuitreiking....
en werd mijn zwarte syr Nokkia Beste eenkleur
had ik op 1 na beste rus
beste rus en.....
Best in Show!!

Was dus een geslaagde dag!!

Afbeelding

Best in show genaamd Dulce
Afbeelding

op 1na beste rus, haar broer Bragado
Afbeelding

Beste eenkleur bij de syren Nokkia
Afbeelding

en de winnaar van de prijs; grootste bemoeial bij het maken van hamsterfoto's aka Biggles
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Gabriëlle op 10 dec 2016 03:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Gabriëlle

Leeftijd: 33

Berichtdoor miesje » 06 dec 2016 08:22

Gabrielle:

Mooie sphynx, heb je Biggles al van kleins af aan? Ik ken namelijk een Biggles..
miesje

Berichtdoor Ilse » 06 dec 2016 11:27

Ik heb ook weer een leuke dag gehad!
Veel mensen gesproken. Was leuk om Gabrielle en Daphne weer te zien. Chantal heb ik helaas gemist, die had ik ook wel even willen zien :)
En Bella was heel schattig.

Wauw, gefeliciteerd met je prijzen Gabrielle! Ik vind dat je altijd best grote bekers krijgt, groter dan bij paardenwedstrijden :P Misschien toch ook maar eens mee gaan doen aan keuringen 8) :lol:

Ik heb verder vooral nuttige dingen gekocht (care fresh en voer met korting), en 1 bedje voor mn cavia's, dus aardig bescheiden vind ik zelf. En mijn gereserveerde hamster (als huisdier) opgehaald. En 3 muisjes erbij :D
Ilse

Leeftijd: 29

Berichtdoor Gabriëlle » 06 dec 2016 19:24

miesje schreef:Gabrielle:

Mooie sphynx, heb je Biggles al van kleins af aan? Ik ken namelijk een Biggles..

Biggles is een 2e handsje, dus het kan dezelfde Biggles zijn.

Ilse schreef:Ik heb ook weer een leuke dag gehad!
Veel mensen gesproken. Was leuk om Gabrielle en Daphne weer te zien. Chantal heb ik helaas gemist, die had ik ook wel even willen zien :)
En Bella was heel schattig.

Wauw, gefeliciteerd met je prijzen Gabrielle! Ik vind dat je altijd best grote bekers krijgt, groter dan bij paardenwedstrijden :P Misschien toch ook maar eens mee gaan doen aan keuringen 8) :lol:

Ik heb verder vooral nuttige dingen gekocht (care fresh en voer met korting), en 1 bedje voor mn cavia's, dus aardig bescheiden vind ik zelf. En mijn gereserveerde hamster (als huisdier) opgehaald. En 3 muisjes erbij :D
Bedankt!

Grote bekers om het formaat van de beestjes te compenseren :lol:. En meedoen aan de keuring kan altijd.
Gabriëlle

Leeftijd: 33

Berichtdoor Mooonie » 06 dec 2016 22:16

Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad! Leuk om een aantal van jullie ontmoet te hebben :) uiteraard weer spullen gekocht die ik niet nodig heb...haha. Krijg je als je zes keer hetzelfde rondje loopt he... :lol:
Mooonie

Leeftijd: 24
Hamsters: Humpy, Pumpkin

Berichtdoor DopeyCarlijn » 11 dec 2016 02:18

Ik vond het ook een erg geslaagde dag. Ik ga waarschijnlijk wel vaker naar de exoknaag. Het was erg leuk om verschillende mensen van het forum te ontmoeten, maar tegelijkertijd ook wel spannend.
Umbreon had en ZG 92 gescoord en de kleine Panda allemaal ZG, maar een onvoldoende vanwege zijn slechte witband. Ik was dus best wel blij voor een eerste keer en de witband maakt me niet zo erg veel uit. Behalve dat ik begreep dat witband erg moeilijk goed te fokken is vindt ik het innerlijk het belangrijkst.
Verder heb ik een kurkbuis met splitsing gekocht, een leuke kussen met hamsters er op, een mandje en natuurlijk de kleine Panda op gehaald. :D
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Hamsters: Umbreon, Panda, Diego, Caramel

Berichtdoor Hamstersam » 11 dec 2016 11:07

Ik dacht dat Panda O had gehaald wegens de "ongeschikte behuizing" maar het was dus toch wegens zijn witband? Echt jammer Haha.
Hamstersam

Berichtdoor DopeyCarlijn » 11 dec 2016 17:28

Nou, omdat er witte band onvoldoende staat onderstreept denk ik toch dat dat de reden is.
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Hamsters: Umbreon, Panda, Diego, Caramel

Berichtdoor Haags Hopje » 11 dec 2016 19:03

jep, als er iets is onderstreept is dat DE reden van de O. En dan maakt de rest van de onderdelen niet meer uit.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor Hamstersam » 11 dec 2016 19:56

jammer :( maarja
Hamstersam

Volgende

Keer terug naar Evenementen