Plaats hier een foto van je ren topic

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Natascha.90
Hamsters: 1
Leeftijd: 35

Re: Plaats hier een foto van je ren topic

Bericht door Natascha.90 »

oooh ik ben echt stikjaloers, naja ik denk mijn hamstertjes :D

Faith
Wall-e

Bericht door Wall-e »

Heb je geen handige Harry in je omgeving? Het is in ieder geval niet duur en makkelijk te maken door iemand die een beetje kan klussen. Enkel 4 platen MDF-hout kopen in de gewenste hoogte en lengte, scharnieren die je in- en uit elkaar kan haken, en dan iemand zoeken die het voor je in elkaar kan zetten ;-)
Sammylove

Bericht door Sammylove »

Ik ga een tralieren van 30 cm hoog kopen voor mn rusje (hoop dat dat een beetje hoog genoeg is). En nou vroeg ik me ook af: kun je daar zo'n radje die in de ferplast kooien zitten aan vast zitten of moet je dan een radje op een standaard kopen?
Natascha.90
Hamsters: 1
Leeftijd: 35

Bericht door Natascha.90 »

Wall-e schreef:Heb je geen handige Harry in je omgeving? Het is in ieder geval niet duur en makkelijk te maken door iemand die een beetje kan klussen. Enkel 4 platen MDF-hout kopen in de gewenste hoogte en lengte, scharnieren die je in- en uit elkaar kan haken, en dan iemand zoeken die het voor je in elkaar kan zetten ;-)
Ja mijn vader zou dat wel kunnen. Ik stond laatst in de praxis en ik wilde hout gaan halen, maar ik stond daarvoor en ze hadden alleen of een plank van 122 cm of een plank van 244 cm. die laatste is sowieso veel te groot. Maar is het dan handig om 3x 122 cm te halen en dan 6 delig te maken en dan scharnieren kopen?
Faith
Leah1

Bericht door Leah1 »

Hoi,

Wat een ontzettend leuke rennen heb ik zien langskomen. Ikvroeg me af of het mogelijk is om een hamster standaard in de ren, met daarbij wel een grote bak met graafmogelijkheid uiteraard (met een extra verdieping) te laten lopen? Dus de kooi/hok staat in de ren en hammie kan kiezen? Stel je hebt 30 cm gelamineerd MDF (noem je dat zo? ik bedoel dus MDF met zo'n wit laagje). Of kan een hamster daar ook tegenop lopen? Ik ben me namelijk nog aan het orienteren op het hamsterverblijf. Heb gisteren al zitten kleien dus heb al leuke ideeën opgedaan. Nu het verblijf zelf nog, dat is het moeilijkste;-)

-- 07 jun 2013 19:57 --

Even een tip. Bij huisdiersuper is een ren met hokje voor 10,-! Heb het zojuist online besteld. Ik weet dat het niet voor iedere hamster ontsnappingsproof is maar wie weet kan ik wat aanpassen:-)
Charlotte09

Bericht door Charlotte09 »

Even aan de knutsel gegaan met dit als resultaat. 200x120 cm

Afbeelding
JessicaG
Hamsters: Myrte
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door JessicaG »

Mooie ruime ren, lijkt net op de mijne :)
( alleen is de mijne 1m40 op 1m40)
Groetjes van Jessica en Myrte
RIP, Jikie en Tjikie, Speedy en Nano, Lyra en Kayla
Sabbie
Leeftijd: 36

Bericht door Sabbie »

Een tijdje terug had ik een opvangertje in huis. Ze kon mogelijk zwanger zijn. Uiteindelijk bleek ze dat niet te zijn, maar we waren inmiddels zo verliefd dat we haar hebben gehouden :) Ze zat in een Duna die we persoonlijk te klein vonden, dus hadden we haar, toen tijdelijk, in een halve ren gedaan. Eerder in het topic heb ik de ren gepost die ik voor onze andere hamster had gemaakt van 2mx1m. Deze hebben we toen door tweeën gedeeld (1mx1m), daar de onderbak van de Duna in gezet met wat speeltjes e.d.

Inmiddels woont ze daar permanent. We wilden geen extra kooi kopen omdat we hierna eigenlijk weer terug willen naar één hamster. Verder geldt hetzelfde voor de spulletjes. Sommige dingen zul je toch altijd aan moeten schaffen, maar verder gebruiken we heel veel wegwerp artikelen als lege dozen en wc rolletjes. Een hele goedkope manier om hamsters te houden dus. Ze doet het verder prima in de ren, dus wij vonden het verder niet zo erg dat het zoveel ruimte innam :) Omdat we niet zo vaak permanente rennen zien hier, dacht ik dat het misschien wel leuk was om te delen.

- Rechts bovenin dus de Duna onderbak. Die zit helemaal bomvol met bodembedekking zodat ze kan graven als ze dat wil. Ze zit vaak onder de doorzichtige verdieping te graven. Verder staat daar een flying saucer medium, een voerbakje en een zandbak.
- De zandbak heb ik gemaakt van een tissuedoos. In de lengte doormidden geknipt zodat er een bakje ontstaat.
- Dat bruin/blauw naast de kooi is een schoenendoos. Onder de flap van de deksel zit een opening en achterin ook. Verder knaagt ze er zelf openingen in, dus zo blijft ze ook heerlijk bezig. Soms kan ze een half uur lang aan het knagen zijn en dan zit er weer een nieuw deur in :mrgreen:
- Linksboven zie je haar drinkflesje. Van een wc rolletje heb ik een houdertje ervoor gemaakt. Met plakband wat steviger vastgeplakt, et voila. Voor de zekerheid staat er ook nog een bakje water. Ze gebruikt allebei!
- Linksonder in de hoek heb ik een stelsel gemaakt van tissuedozen en wc rolletjes, die zie je beter op de volgende foto.
Afbeelding

- Nu linksboven in de hoek zie je het huizenstelseltje van tissuedozen en wc rolletjes. Heel simpel ronde gaten in de dozen gesneden, wc rolletjes erin als openingen. Voor de afwisseling heb ik 2 tissuedozen op elkaar gestapeld met een gat in de onderkant van de bovenste. Ik heb er een flapje uit geknipt en dat flapje naar beneden gevouwen als een soort trappetje. Doordat de dozen niet zo hoog zijn kan ze er prima in en uit, ze zit regelmatig op de tweede verdieping van haar luxe villa :mrgreen: Wel heeft ze ook hier weer zelf extra openingen geknaagd in de dozen. Maar dat is het handige van dozen e.d. Als ik haar verschoon gooi ik ze weg en kan ze opnieuw beginnen :)
- Op de grond heb ik wat bodembedekking neergelegd. Niet om te graven, maar zodat ik er wat lekkers doorheen kan strooien. Ze krijgt regelmatig wat vogelzaadjes en op deze manier kan ze dan lekker tussen de bodembedekking zoeken. Graven kan ze in de onderbak waar een dikke laag ligt.
- In de huisjes en de schoenendoos ligt uiteraard allemaal keukenpapier, tissues en Cotton Comfort zodat ze een fijn nestje erin kan maken.
Afbeelding

Hier zie je het zandbakje wat beter. Verder staat er nog een wipwap en een extra waterbakje en wat andere verstopplekjes qua buizen/trappetjes/dozen etc.
Afbeelding

Het is misschien een beetje onorthodox, maar Chubby (zoals we haar genoemd hebben omdat ze een tikje chubby is :P) lijkt er heel erg blij mee te zijn. Hamster vrolijk = ik vrolijk.
Disney
Hamsters: Little Ariël
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door Disney »

Wouw!! genoeg ruimte in de rennen zie ik al wel,
Heb op dit moment zelf geen hamsters..
Maar wanneer ze er weer wel komen, krijgen ze zeker een ren!
Groetjes Sharona, Wijnand & Little Ariël!!
_mona_
Hamsters: 2
Leeftijd: 33

Bericht door _mona_ »

Mag ik dit topic nog eens een grote schop geven?

Dit is mijn ren momenteel. Op de bodem ligt een oud laken. Vroeger gebruikte ik fleece maar daar blijft alles aan hangen... In de snoeppot beneden zitten beukensnippers, in de schaal op de verdieping corbo en in de snoeppot boven chinchillazand. :-)
Afbeelding
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
sweetylovesamuelle
Hamsters: Sweety

Bericht door sweetylovesamuelle »

Hoi!
Dit is mijn "ren" :lol:
Ik heb alle plekken waar Sweety niet mag komen afgezet. Natuurlijk blijf ik er zelf ook wel bij want die snoeren liggen daar nog wel gevaarlijk ;) .
Maar nu kan ze in ieder geval haar benen even strekken. (Als ze in mijn kamer mag lopen dan zet ik er natuurlijk wel speeltjes in enzo.)

Afbeelding

Afbeelding
Campbelli dwerghamsters: Lungo, Latte & Noir

Rust zacht: Mocha, Panna, Beau & Sweety
abcdeemii
Hamsters: Twix

Bericht door abcdeemii »

@sweetylovesamuelle zou je willen uitleggen (voor zover dat kan) hoe je dat classic flesje (geloof ik) aan die houder hebt bevestigd? Lijkt me namelijk ook fijn om te doen.
sweetylovesamuelle
Hamsters: Sweety

Bericht door sweetylovesamuelle »

Ik heb van iemand op de EXO dat houdertje met zuignappen overgenomen. En daar kun je gewoon je drinkflesje in klikken.
Je kunt het houdertje en het classic drinkflesje ook hier bestellen: http://www.drdknaagdierwinkel.nl/hamste ... nkflesjes/
Campbelli dwerghamsters: Lungo, Latte & Noir

Rust zacht: Mocha, Panna, Beau & Sweety
abcdeemii
Hamsters: Twix

Bericht door abcdeemii »

O ja ik zie het, dankjewel!
Plaats reactie