Nee hoor, daar zijn we hier handig genoeg voorlaureentje schreef:ik heb de uitleg gevonden! wil je hem hebben?
stuur maar een pm
Ikea voor hamsters
Moderator: Sylvia.
Re: Ikea voor hamsters
Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje
- Pooh
- Hamsters: Dirk & Saartje
- Leeftijd: 59
- Contacteer:
Dat zijn wel leuke ideeën zeg! Denk alleen niet dat ze daar hier op zitten te wachten
.
Groetjes uit Hamsterdam
van Syr Harry en Rusjes Doortje & Malcolm
van Syr Harry en Rusjes Doortje & Malcolm
vet leuk!!!
-
Sanne(L)Jesse
- Leeftijd: 33
wauw echt heel vet joh! ik zou dat ook wel willen maar ik ben echt A-creatief..
εϊз
Komende tijd ga ik n 4vaks expedit proberen om te toveren tot 2 kooien. Ik laat wel alle planken er in en ga gaten maken om van ene vak naar andere vak te kunnen (ik niet, cenne en coco!)
- Karin.
- Hamsters: 1 syr
- Leeftijd: 39
Ben benieuwd naar het resultaat! Ik zit zelf al te denken om een expedit met 8 vakken om te bouwen tot kooi (of twee)
Albert †, Bernhard † en Claus †, Dirk, Ed en Fred
-
Moonzzz
- Hamsters: Keely (syr)
- Leeftijd: 31
echt super cool
wil ik ook wel

wil ik ook wel
Live your Life as crazy as it is
[color=red]:¨•.•¨:[/color]
[color=blue].[/color][color=red]`•.[/color] [color=indigo][b]K[/b][/color][color=violet]eely[/color]
[color=red]:¨•.•¨:[/color]
[color=blue].[/color][color=red]`•.[/color] [color=indigo][b]K[/b][/color][color=violet]eely[/color]
-
nope1431
- Hamsters: Lucky, Pluisje en Snowy
- Leeftijd: 61
oh dat ziet er super uit zeg; dat wil ik ook wel. Ga eens kijken op de Ikea site, of die expedit kasten er nog zijn en hoe ze er dan uitzien. Zou het veel werk zijn om ze om te bouwen?? heb 2 linkerhanden.
De expedit kast heb ik in elkaar gezet. Ik heb er 4 pootjes van de ikea keuken serie van 21 cm hoog eronder gezet.
Ik ben van plan in de staande planken gaten te maken en hierin pvc buizen te verlijmen. Zodat je niet t spaanplaat ziet (omdat je t gat heb gemaakt) en dat ze een 'racebaan'/'glijbaan' hebben.
Van het weekend ga ik bij de bouwwinkel u profielen kopen waar een plexiglasplaatje van 4mm dik in past. Vervolgens plexiglas scoren bij de plexiglas boer van de breedte van het expedit vakje - 2x de dikte van het u profiel. Dan u profiel verlijmen op de plank en tegen de staanders, plexiglas erin schuiven (en dat 8x, 2x per vakje).
Ik ben van plan in de staande planken gaten te maken en hierin pvc buizen te verlijmen. Zodat je niet t spaanplaat ziet (omdat je t gat heb gemaakt) en dat ze een 'racebaan'/'glijbaan' hebben.
Van het weekend ga ik bij de bouwwinkel u profielen kopen waar een plexiglasplaatje van 4mm dik in past. Vervolgens plexiglas scoren bij de plexiglas boer van de breedte van het expedit vakje - 2x de dikte van het u profiel. Dan u profiel verlijmen op de plank en tegen de staanders, plexiglas erin schuiven (en dat 8x, 2x per vakje).
In plaats van plexiglas zou je ook nog gewoon glas kunnen overwegen. Dat kijkt prettiger en blijft beter krasvrij. Bij glashandels kan je het gewoon op maat laten maken en zoveel kost het tegenwoordig ook niet meer
Sterker nog, tot nu toe was ik met glas altijd goedkoper uit dan met plexiglas.
Groetjes van Sandra, Floris, Lotje, Zelano, Alanda en kabouter Otje
Goeie tip! Ik ga het uitzoeken
Gebruik jij dan gehard glas? Om te voorkomen dat het in scherven valt als je er met voederbakje tegen aan stoot? Omdat gehard glas in vierkante blokjes uit elkaar valt in plaats van scherven..
Ik heb voor mijn terrarium ook glas gehad, en dat is echt heel prettig! Er komen minder snel krassen op, en je kunt er beter doorheen kijken.
Ik heb 1 van de deurtjes een keer op het laminaat laten vallen, en het ging niet stuk! (Het laminaat wel..) Je moet dus inderdaad wel stevig glas hebben..
Ik heb 1 van de deurtjes een keer op het laminaat laten vallen, en het ging niet stuk! (Het laminaat wel..) Je moet dus inderdaad wel stevig glas hebben..
Groetjes Sanne, Sid, en alle muizendames.
- denise1997
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 28
WOW O_o
Wat ontzettend gaaf!
Is hier ook zeker welkom, maar denk niet dat het genoeg ruimte is in ons 78m2.
Wat ontzettend gaaf!
Is hier ook zeker welkom, maar denk niet dat het genoeg ruimte is in ons 78m2.
♥ Groetjes van Denise, syrtje April en rusje Hazel ♥
Hieronder foto verslag!
Ik begon met een plan: (erg creatief!
)

Toen naar de IKEA, expedit kast kopen en thuis in elkaar zetten. De poten zijn van de keukenserie van IKEA:

Gaten boren in tussenschotten met 41mm boorstuk. Tip: boor de helft van ene kant en de andere helft vanaf de andere kant. Dan blijft de buitenste laag mooier.

Vervolgens flexibele pijpen erin lijmen met siliconenlijm

u profielen (van doe het zelf winkel 3x 3.40 euro) op maat zagen, randen nat schuren met schuurpapier van 600.. en in de kast lijmen

Advies, deze tubes gebruiken!

Vervolgens de 'plastic' plaat van 1x1 meter (35 euro doe het zelf winkel) intapen op maat en met decoupeerzaag (met stofzuiger binnen bereik) zagen op langzame stand.

Van mdf plaat huisje maken die net onder de buis uitkomt. Vastgelijmt met houtlijm en spijkers gebruikt.

Raampjes in u profielen zetten, inrichting erin, flesjes ophangen met klittenband met plaklaag. Tijdelijk wc rol in de 'lage gaten' tot we een definitieve maat buis hebben gevonden.
Eindresultaat:

Ik begon met een plan: (erg creatief!

Toen naar de IKEA, expedit kast kopen en thuis in elkaar zetten. De poten zijn van de keukenserie van IKEA:

Gaten boren in tussenschotten met 41mm boorstuk. Tip: boor de helft van ene kant en de andere helft vanaf de andere kant. Dan blijft de buitenste laag mooier.

Vervolgens flexibele pijpen erin lijmen met siliconenlijm

u profielen (van doe het zelf winkel 3x 3.40 euro) op maat zagen, randen nat schuren met schuurpapier van 600.. en in de kast lijmen

Advies, deze tubes gebruiken!

Vervolgens de 'plastic' plaat van 1x1 meter (35 euro doe het zelf winkel) intapen op maat en met decoupeerzaag (met stofzuiger binnen bereik) zagen op langzame stand.

Van mdf plaat huisje maken die net onder de buis uitkomt. Vastgelijmt met houtlijm en spijkers gebruikt.

Raampjes in u profielen zetten, inrichting erin, flesjes ophangen met klittenband met plaklaag. Tijdelijk wc rol in de 'lage gaten' tot we een definitieve maat buis hebben gevonden.
Eindresultaat: