Twee kooien

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderators: I, morgantcm

Twee kooien

Berichtdoor felixdehamster » 13 mei 2017 20:38

Hoi iedereen!

Felix en ik zijn nieuw op dit forum en hebben er tot nu toe al veel aan gehad, bedankt!
Felix is mijn eerste hamster, dus wellicht dat ik de komende tijd nog veel vragen heb :oops:

Felix is een rusje en is sinds kort bij me. Ik ben er helaas achter gekomen dat de kooi te klein is, hier had ik geen flauw benul van van te voren, stom, ik weet het! Hoewel hij nog geen tekenen vertoont van frustratie vind ik het natuurlijk belangrijk om zsm iets aan de kooi te doen. Nu vroeg ik me af of ik ipv een grotere kooi te halen ook een tweede kooi kan halen. De kooien verbind ik dan aan elkaar met een buis. Zo heeft ie meer ruimte voor speeltjes en om te graven etc, en behoudt hij toch de kooi die hij nu heeft en waar hij langzaam maar zeker aan lijkt te wennen. Is dit een goed idee, of is het beter om de minimummaten (ik ga voor groter natuurlijk) aan één stuk te hebben?

We horen graag van jullie :D
felixdehamster

Leeftijd: 23
Hamsters: Felix

Re: Twee kooien

Berichtdoor Hamstersam » 13 mei 2017 20:52

Je kunt ook een tweede kooi halen hoor! Als het in totaal maar genoeg is :)
Groetjes van Sam en Dorus!
RIP Nemo, er wordt altijd aan je gedacht!
Hamstersam

Leeftijd: 15
Hamsters: Syr Dorus

Berichtdoor xAnnick » 13 mei 2017 21:27

Welkom! Goed dat je om advies vraagt :D

Een tweede kooi volstaat naar mijn mening niet, net als verdiepingen. Deze vergroten de totale oppervlakte niet, en daar gaat het nou juist om. Daarom zou ik zelf kiezen voor een nieuwe kooi, een goedkoop aquarium is van op marktplaats te vinden en deze zijn er vaak in mooie maten, dus daar zou ik zeker eens naar kijken.
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
xAnnick

Leeftijd: 20
Hamsters: Phoebe <3

Berichtdoor felixdehamster » 13 mei 2017 23:14

xAnnick schreef:Welkom! Goed dat je om advies vraagt :D

Een tweede kooi volstaat naar mijn mening niet, net als verdiepingen. Deze vergroten de totale oppervlakte niet, en daar gaat het nou juist om. Daarom zou ik zelf kiezen voor een nieuwe kooi, een goedkoop aquarium is van op marktplaats te vinden en deze zijn er vaak in mooie maten, dus daar zou ik zeker eens naar kijken.

Bedankt voor het advies! Is het niet slecht voor Felix om nu in de gewenningsfase opeens met een geheel nieuwe kooi aan te komen zetten?
felixdehamster

Berichtdoor xAnnick » 14 mei 2017 00:11

Nee, dat valt wel mee. Mijn beide hamsters hebben eerst 4 dagen in een tijdelijk kooitje gezeten tot ze mee konden naar huis (vanuit Nederland naar Zwitserland) en dit hebben ze beide goed verwerkt, zeg maar. Ik denk dat het wel kan, uiteraard moet je hamster even wennen en kan misschien een beetje van slag zijn, maar dat is normaal.
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
xAnnick

Leeftijd: 20
Hamsters: Phoebe <3

Berichtdoor felixdehamster » 14 mei 2017 07:59

xAnnick schreef:Nee, dat valt wel mee. Mijn beide hamsters hebben eerst 4 dagen in een tijdelijk kooitje gezeten tot ze mee konden naar huis (vanuit Nederland naar Zwitserland) en dit hebben ze beide goed verwerkt, zeg maar. Ik denk dat het wel kan, uiteraard moet je hamster even wennen en kan misschien een beetje van slag zijn, maar dat is normaal.

Oke, fijn om te horen! Ik ga op zoek naar een nieuwe kooi :D
felixdehamster

Keer terug naar Huisvesting