Silent spinners niet zo silent!!!

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderators: I, morgantcm

Silent spinners niet zo silent!!!

Berichtdoor iris1006 » 09 jul 2017 19:29

Hallo allemaal,

Ik heb een tijd geleden nieuwe silent spinners gekocht. 3 om precies te zijn. En allemaal maken ze evenveel herrie.
Echt herrie :evil: . Ik kan er niet van slapen. Na een maand intensief gebruik waren ze al zo. In de winkel merk je er weinig van, maar sommige maken na een week al erge herrie. Op internet kan ik er niks van vinden. Ik heb ( voor zover ik weet) alles geprobeerd smeren, verplaatsen, uit elkaar, strakker aandraaien, enz. Enz.
Ze tikken niet tegen het glas of tegen de staandaard, ik weet het echt niet meer. HELP!!!
Heeft iemand hier ervaring mee?? Of heeft iemand nog iets wat ik kan proberen?? Of moet ik gewoon andere molentjes kopen? Alvast bedankt.
iris1006

Hamsters: Coco & Janneke

Re: Silent spinners niet zo silent!!!

Berichtdoor _mona_ » 09 jul 2017 20:38

Je kan bij silent spinners het gekleurde gedeelte van het witte losklikken. Soms rammelt dat erg, en helpt het als je dat vast plakt/lijmt.
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Leeftijd: 25
Hamsters: 9

Berichtdoor Mirkku » 10 jul 2017 09:36

Het kan helpen om een ducttape te plakken op 2 plekken, over het wit en gekleurde heen. Het rad zit dan niet alleen strak vast, maar is ook in balans! Zeker als het rad een zwaarste punt heeft en dus terug 'valt' als de hamster er uit stapt, zal dit werken. Succes!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.
Mirkku

Leeftijd: 25
Hamsters: Rusje Sametti

Berichtdoor iris1006 » 10 jul 2017 11:28

Het gekleurde gedeelte zit al goed vast aan het witte dus dat kan niet rammelen. Dat met dat ducktape zal ik proberen maar volgens mij zit het echt in het radje. Zag net bij het schoonmaken ook dat er in het gedeelte bij de kogellager iets tussen zit, ik heb het geprobeerd maar krijg het er onmogelijk uit. Ook merk ik dat een van de radjes steeds zwaarder begint te lopen, mijn rusje krijgt het al niet meer vooruit die moet het nu tijdelijk eventjes doen met een Flying saucer. Ik denk dat ik sowieso dat wiel ga vervangen. Heeft iemand nog tips voor loopradjes? Het is dus voor een rusje. Zelf ben ik erg tevreden over het wodent wheel van m'n syr, maar die zijn zo lastig te krijgen :(
iris1006

Berichtdoor Mooonie » 10 jul 2017 22:39

Ik heb nu deze voor mijn rusje: www.drdknaagdierwinkel.nl/trixie-houten ... 21-cm.html
En heb een hele tijd deze gehad: www.drdknaagdierwinkel.nl/trixie-looprad-20-cm.html
Beiden bevallen goed.
Mooonie

Leeftijd: 24
Hamsters: Humpy, Pumpkin

Berichtdoor Jaimz » 11 jul 2017 10:26

Je zou nog kunnen proberen om wat kruipolie (WD40) in het gedeelte van de lagers te spuiten.Wel de restanten van de olie verwijderen voordat je hem weer bij de hamster zet.
Jaimz

Hamsters: roborovski's

Berichtdoor iris1006 » 11 jul 2017 11:48

Dat met WD-40 heb ik al geprobeerd ( uiteraard zonder het gewenste resultaat). Het trixie kleindier Looprad heb ik een tijd gehad voor mijn syr maar die maakte wel herrie vond ik. Ik denk dat ik voor het trixie houten Looprad ga of voor het trixie forest wiel. Ik ga waarschijnlijk vandaag nog bestellen en dan maar hopen dat het een beetje stil is. :D
iris1006

Berichtdoor Sylvia. » 14 jul 2017 16:47

Marika (DRD Knaagdierwinkel) schrijft op het andere forum:

kwaliteit Silent Spinner

Bericht door marika » vr jul 14, 2017 2:06 pm

Silent spinners werden vroeger gemaakt door Super Pet. Nu is Super Pet van naam veranderd of overgenomen en is de kwaliteit van de Silent Spinners ook veranderd. Het vervelende is wel dat bijna niemand dit weet en heel veel mensen nog steeds denken dat het super stille radjes zijn. Dat is dus niet meer het geval :-?

Tijdens de overgang is er ook een productiefout geweest, deze is nu verholpen. Toch is de kwaliteit van de loopradjes heel anders geworden. Zelfs het kunststof voelt goedkoper aan...

Is dit iemand opgevallen?
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn
Sylvia.

Keer terug naar Huisvesting