Twee hamsterkooien

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderators: I, morgantcm

Goed idee?

Ja
0
Geen stemmen
Nee
0
Geen stemmen
Twijfel
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 0

Twee hamsterkooien

Berichtdoor julienne1106 » 26 jul 2017 22:09

Hallo iedereen,

Mijn goudhamster Puk van 1,5 jaar oud heeft een detolf ikea vitrinekast als kooi. Helaas kan ik hier geen klimtoestellen in zetten aangezien Puk dan aan de tralies bovenop de kooi gaat knagen. De kooi staat op mijn slaapkamer, waardoor slapen dan erg lastig wordt haha. Puk heeft wel een rad om in te rennen, maar voor de rest eigenlijk niks. Hij wilt absoluut niet opgepakt worden, waardoor hij eigenlijk nooit uit zijn kooi komt. Ik was hierover aan het nadenken en vind dit best zielig voor hem. Nu heb ik nog een grote glazen kooi met verdiepingen (ook met tralies). In deze kooi heeft hij minder ruimte dat in de detolf kooi, maar hierin kan hij wel klimmen... mijn idee was om deze kooi ook op mijn slaapkamer neer te zetten om hem hier elke avond even in te laten 'spelen.' Als ik ga slapen gaat hij in de detolfkooi aangezien hij in die andere kooi aan de tralies gaat knagen. Is het een goed idee om hem af en toe in die andere kooi te stoppen, zodat hij ook in een andere omgeving komt? Of zorgt dit voor stress bij hem? Ik hoor graag jullie mening :)
1 Goudhamster Puk
julienne1106

Leeftijd: 20
Hamsters: Puk

Re: Twee hamsterkooien

Berichtdoor Mimosa » 28 jul 2017 09:50

Kun je misschien een foto plaatsen van je Detolf kast? Mijn eerste reactie zou zijn, kijk of je hem misschien toch meer uitdagend kan maken.
Mimosa

Leeftijd: 24

Re: Twee hamsterkooien

Berichtdoor melson » 28 jul 2017 11:03

kun je de deksel van de detolf niet iets verhogen, bv. door houten latten eronder te maken. of een nieuwe, hogere deksel bouwen? Dan ku je ook meer inrichting aanbieden zonder dat hij daarbij kan.
hier is een voorbeeld van een verhoogde deksel: http://hamstergehege.blogspot.nl/search/label/Detolf
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------
melson

Keer terug naar Huisvesting