Ik denk dat je hier altijd een grote discussie over kan voeren....
Zolang je hamster (eigenlijk elk dier) genoeg beweging kan hebben en gezond is en aan de 'minimum' maten die er worden genoemd houd er geen problemen moeten zijn.
Hoe groter hoe altijd beter maar dan zou in principe NIEMAND op enkele boerderijen na een hond of kat mogen hebben - aangezien deze een nog groter terratorium en bewegings ruimte nodig hebben. Vogels zouden sowieso NOOIT meer mogen worden gehouden en als ze in Duitsland echt zo 'bezien' zijn met het welzijn van het dier zouden ze uberhaupt er niet aan moeten beginnen aangezien een dier 'opsluiten' niet goed is.
Ik denk sowieso dat je er rekening mee moet houden dat 'huisdieren' zoals het woord al zegt, te gedomesticeerd zijn dat ze ook beter om kunnen gaan met de mindere kilometers die hun wilde voorvaderen hebben. Zet een hamster buiten in de tuinen neer dan overleven ze het niet.
Het liefst geef ik al mijn beestjes hun 'natuurlijke' leefomgeving met de 'natuurlijke' formaten/afstanden maar helaas ik kan geen 10 kooien van 150cm*90 kwijt ofzo. Maar ik kan ze wel zo goed mogelijk proberen te bieden.
Ik denk dat er altijd overdreven kan worden over "Slecht" of "Goed" betreft dieren welzijn aangezien ze helaas niet zelf kunnen praten
Laatst zat ik dus op de amerikaanse hamsterforum met hun kooien ... hier hanteren ze ook al weer gauw andere regels en kooien (met RSPCA etc. regels & wetten die het voorschrijven) dat ik soms ook dacht 'te klein' was etc.
@ Wynter ; ik denk... nee ik ben bang dat er ook nog altijd in Duitsland ook echt wel hamsters (of andere dieren) voor de 'lol' worden gekocht hoor en eindigen als 'troep' omdat het niet leuk meer is.
Maar ja dit is dan weer mijn mening. Ik zou me niet druk maken om jou kooi, Wall-E zit prima en is in goede conditie.