[syr] kleur nestje Pip x Tommie

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Re: [syr] kleur nestje Pip x Tommie

Berichtdoor Noorhamster » 31 mei 2016 17:55

Ja daar heb ik een topic over gemaakt. Ik laat het nu even rusten.
Noorhamster

Hamsters: Pip

Re: [syr] kleur nestje Pip x Tommie

Berichtdoor DopeyCarlijn » 10 sep 2016 13:44

Heb je al gewogen hoeveel je vrouwtje weegt? daar ben ik wel nieuwsgierig naar. heb zelf namelijk ook een nestje gepland staan. Waarschijnlijk is ze vanavond willig dus wordt ze dan gedekt. Mijn vrouwtje weegt niet extreem veel, maar op zich denk een mooi gewicht van 162 gram. Ze komen beide van een goede fokker.(je hoort wel eens hamsters van ruim 200 gram) Hoe oud ben je eigenlijk?

Ik zou ze echt niet aan een dierenwinkel verkopen. Er is vrijwel geen dierenwinkel die het beste voor heeft met de diertjes. In de dierenwinkel zelf zitten ze vaak wel aardig ruim, maar als ze verkocht worden wordt dat gedaan in veel te kleine kooien. Ik heb zelf in meerdere dierenwinkels stage gelopen en vreselijke dingen gezien. Als mensen adviseerde naar de grote van de kooi voor een Syr moest ik een kooi van zo'n 30x60 cm adviseren, omdat ze niet groter hadden en ze dan geld mislopen.(dit gebeurt in veel dierenwinkels) ze doen het allemaal alleen in hun eigen belang en niet voor de diertjes. Ook zie je in winkels vaak geen loopwielen van 30cm doorsnee dus moest ik van 18cm doorsnee adviseren(veel te klein voor een normale maat syr). Daarnaast hadden ze 2 Syren bij elkaar gezet voor een nestje. ze hebben meerdere weken bij elkaar gezeten en het vrouwtje had het mannetje zo dusdanig verwond dat hij was overleden aan zijn verwondingen. En Jongen syren van een week of 5 die niet op tijd van geslacht gescheiden worden waar door ze met 5 weken al een nest krijgen met andere hamsters in het zelfde hok en het interesseert ze helemaal niks. Ze zijn alleen maar geïnteresseerd in geld niet in het dieren welzijn. Hou dit als je blieft goed in je achterhoofd. Daarom moet je ook gewoon geen dieren kopen bij een dierenwinkel.
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Leeftijd: 20
Hamsters: Umbreon, Panda, Diego, Caramel

Vorige

Keer terug naar Fokken & voortplanting