[syr] kleur nestje Pip x Tommie

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Re: [syr] kleur nestje Pip x Tommie

Berichtdoor **Lilia** » 18 mei 2016 15:45

Van welke fokker komt het vrouwtje?
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
**Lilia**

Berichtdoor Haags Hopje » 18 mei 2016 17:15

Ik heb slecht nieuws, PiP moet Tommie niet omdat hij veel jonger is.

sorry dit is echt grote onzin.
heeft niks met leeftijd te maken en als je pas in augustus ofzo een nestje wil moet je niet NU de 2 hamsters bij elkaar gaan zetten. zwangerschap is maar 16 dagen!
en natuurlijk moeten ze niks van elkaar als het vrouwtje niet willig is, maar dat heeft ook niks met de leeftijd van tommie te maken.

er was gevraagd hoe oud pip is en daar hebben we nog geen antwoord op, pas dan kunnen we je verder adviseren of het wel verstandig is om met pip te fokken.
ook zou pip maar klein en een laag gewicht hebben? hoeveel weegt pip nu?
3 maanden voor een onbekend mannetje zoals tommie zonder stamboom is ook niet verstandig om mee te fokken zoals andere al hebben aangegeven.

al met al denk ik dat je pip en tommie maar gewoon lekker als lieve huisdiertjes kunt houden en pas later als je groot bent met andere hamsters kunt proberen te fokken.
ik denk ook niet dat er hier iemand is die je een ander mannetje wilt uitlenen als je er zo weinig over pip kunt vertellen.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor Noorhamster » 18 mei 2016 19:47

Ik wou gewoon geen teleurstelling in augustus want ik wil een nest fokken voor mijn zusje zodat ze er een kan uitzoeken met haar verjaardag.

-- 18 mei 2016 19:49 --

En het moet een verrassing blijven. Daarom wou ik het even testen.
Noorhamster

Hamsters: Pip

Berichtdoor Romy S » 18 mei 2016 19:50

Och, maar dan kun je toch beter naar een goede fokker in de buurt gaan? Of naar een opvang?
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor Noorhamster » 18 mei 2016 19:55

Ja, maar dan is het geen verrassing meer, want dan moet ze hem via internet zelf uitkiezen.
Noorhamster

Berichtdoor Echo » 18 mei 2016 20:50

Er zijn wel fokkers en opvangen waar je zo langs kan gaan om een hamstertje uit te kiezen ter plekke, hoeft niet altijd online te gebeuren. Dan is het ook een verrassing én nog eens een uitstapje ook :)
Je moet er namelijk ook rekening mee houden dat syrtjes best grote nesten kunnen krijgen, dus voor al die beestjes ga je dan een huisje moeten vinden, wat toch ook niet altijd vanzelfsprekend is.
Wel leuk dat je je zusje voor haar verjaardag een hamstertje wil geven :)
Groetjes van Nina en Hannibal.
Dag José, Henna, Feline en Uuft...
Echo

Leeftijd: 26

Berichtdoor Haags Hopje » 18 mei 2016 22:45

een verrassing voor je zus als verjaardag kadootje een nest fokken is wel 1 van de slechtste redenen die ik ooit gehoord/gelezen heb om met dieren te fokken. :(

een diertje hoor je uberhaubt niet als verrassing kado te geven.
is het vertellen dat ze een hamstertje mag uitkiezen op haar verjaardag niet verrassend genoeg?
En dan kan ze zelf beslissen van wie en waar ze de hamster vandaan wilt halen.
weten je ouders er wel vanaf, wat je bedoeling is?
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Berichtdoor Noorhamster » 19 mei 2016 17:12

Ja mijn ouders weten er vanaf ze vinden dat ik het zelf moet regelen. Alleen mijn zusje wet van niets. Ze wil ook heel graag een hamstertje sinds ik er een ook als verrassing voor mijn verjaardag kreeg. Tommie had ik speciaal voor dat nestje gekocht, maar toen wist ik nog niet dat je beter niet kon fokken met dierenwinkelhamsters. Dus ik heb Tommie aan iemand verkocht die hem wel graag wou hebben. Dus daarom zou ik het echt heel fijn vinden als jullie zouden reageren op mijn verzoek om een leuke mannetjeshamster voor te stellen, ik weet echt alles over hamsters, hij is dan in goede handen want ik heb voor mijn hamster een werkstuk over fokken met hamsters en over verzorging van hamsters moeten maken. En zouden jullie ook alsjeblieft, ik noem geen namen, willen stoppen met klagen en kritiek geven over dit plan, want ik heb er speciaal een werkstuk voor moeten maken en van die kritiek wordt ik erg moedeloos.
Noorhamster

Berichtdoor Mariska1808 » 19 mei 2016 17:27

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er hier mensen zijn die je aan een mannelijke hamster gaan helpen.. De reden vind ik eigenlijk ook absurd. Ik snap heel goed dat je je zusje wil verassen, maar dit is niet de manier. Misschien kun je bij een "echte" fokker vragen of er rond haar verjaardag een nestje wordt geboren waar zij dan eerst keus heeft en dus zelf mag kiezen? Zelfde idee, maar dan bij hamsters die het aankunnen en bij een fokker die er veel verstand van heeft.
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Leeftijd: 20

Berichtdoor Jenna » 19 mei 2016 17:28

Maar er is nu al een paar keer gevraagd: van welke fokker komt je hamster, hoe zwaar is je vrouwtje?
Dat je daar niet op reageert, zegt voor mij eigenlijk al genoeg... :( Ik zou deze hamsters gewoon lekker als huisdiertje houden, en áls je je zus al een hamster als cadeau wilt doen, deze bij een fokker/opvang halen.
♥ Liefs Jenna en Miek ♥
♥ Muze, Jolie, Cookie, Kit, Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
Jenna

Leeftijd: 25
Hamsters: 6

Berichtdoor Esmeralda » 19 mei 2016 18:21

Ik snap jouw vraag wel en het is ook goed dat je er veel over gelezen hebt. Maar blijkbaar wist je er nog niet genoeg van, anders had je je hamster Tommie niet hoeven kopen, die je blijkbaar net zo makkelijk weer verkoopt. Sorry maar ik vind dat geen dierenliefde, het zijn levende wezentjes, geen dingen. (En jij bent geen fokker)
Het is lief van je dat je je zusje een hamster gunt, maar misschien had je haar beter Tommie zelf kunnen geven dan. Bovendien wat had je willen doen met alle andere baby hamsters?
Ga met je zusje naar een fokker, of reserveer alvast een hamster (zie ook vraag &aanbod hier) en dan is de verrassing al hartstikke leuk!
Esmeralda

Leeftijd: 33
Hamsters: Kuki

Berichtdoor Haags Hopje » 19 mei 2016 20:11

ik als fokker zou je geen fokhamster verkopen in ieder geval en zelfs niet een jonge hamster als verrassing kadootje voor de verjaardag van je zusje.

de jonge hamsters die hier voor verjaardagen gekocht worden zijn vooraf besloten en geen verrassing meer voor de jarige zodat ze tijd krijgen zich te kunnen bedenken en vanaf geboorte van het hamstertje er naar toe kunnen leven.
op geen enkel andere manier gaan hier dieren weg als verrassing voor een ander!
geef je zus als verrassing een kooi en spullen voor de hamster, zo gaat dat meestal bij mensen die voor verjaardagen een hamster willen geven en daarna pas met haar samen de hamster kopen.
Ook had je net zo goed tommie aan je zusje kunnen geven als ze zo graag een eigen hamster wilt :s tommie verkopen is dan echt een hele vreemde actie, alsof tommie niet goed genoeg was voor je zusje ofzo daar lijkt het op.
gr. Chantal
Haags Hopje

Berichtdoor Noorhamster » 21 mei 2016 13:58

Gunt niemand me het een nestje te nemen terwijl ik zo mijn best er voor heb gedaan? Ik wil echt niet alleen een nestje om een hamster voor mijn zusje te fokken, maar ook voor de lol omdat het me leuk lijkt en om geld te verdienen. Ik vind het ook niet eerlijk dat jullie zoveel kritiek geven. Ik kan niet alles beantwoorden! Sorry maar hier word ik een beetje gestoord van, @haagshopje. En @Jenna, PiP komt van Braak en ik ga haar binnenkort wegen. En Tommie was niet echt van mij maar ik had hem geleend van een vriendin. Hopelijk waren dit genoeg antwoorden :-? :( :evil: :-x :-|
Noorhamster

Berichtdoor Haags Hopje » 21 mei 2016 15:53

geleend van iemand en die verkoop jij dan weer? want dat beweerde je eerder namelijk dat je tommie heb verkocht. Dat kan toch niet zomaar? wist de persoon ervan dat je tommie zou verkopen? en zo ja dan nog had je tommie aan je zus kunnen geven.
kritiek kan je maar beter aanvaarden als je iets wilt leren van mensen die al jaren lange ervaring hebben met fokken en meer kennis hebben van dit onderwerp.
we proberen je te helpen en daarbij willen we van jou de juiste en eerlijke antwoorden hebben.
Ook geven wij advies wat het beste is en vooral in het belang van de hamsters, helaas kan dit dan voor de persoon in dit geval ben jij dat dan wat nadelig en vervelend overkomen.

we gunnen iedereen een nestje zolang dit verantwoordelijk gebeurt met de juiste intenties!
Maar helaas ben ik nog altijd niet overtuigd dat jouw beweegredenen de juiste zijn.
Een nestje voor de LOL fokken kan namelijk heel anders uitpakken zoals het voorbeeld van het nestje van Jenna en ook mijn laatste nestje bijv. dat afliep met dood geboren ukken. Dus aub ga niet fokken voor de LOL want leuk is het lang niet altijd.
Fokken kost je enorm veel geld aan schone hokken, extra kooien, extra veel voer en elke dag verse groente en eiwitten. Ook moet je denken aan dierenarts kosten voor als het nestje niet goed verloopt en de mama geopereerd moet worden of er een jonge hamster of meer nestgenoten ziek raken. Je zou zo ongeveer 300 euro armer kunnen zijn terwijl jij wellicht 5 tot 10 euro per jonge hamster zal verkopen bij gemiddeld 7 jonge hamsters is dat dus maar max 70 euro wat je gaat krijgen door de verkoop van de jongen. fokken kost je dus geld i.p.v dat je er aan verdient!

denk daar maar eens goed over na.
gr. Chantal
Haags Hopje

Berichtdoor xAnnick » 21 mei 2016 17:09

Ik sluit me absoluut aan bij Chantal.

Een nestje hebben is iets waar ik ook van droom(de). Maar ik heb nu de mogelijkheden niet om een nestje te onderhouden. Geen ruimte, geen potentiële kopers, etc.
En tuurlijk is een nestje hartstikke leuk, ukjes zien opgroeien is prachtig. Maar als je het alleen maar wilt doen om geld te verdienen, dan is dat echt niet eerlijk tegenover de diertjes. Je zet misschien wel hun leven op het spel (van moeder en ukken dan) en je bent misschien achteraf, zoals Chantal zei, veel meer geld kwijt dan je dacht. Ook als je niet naar de dierenarts hoeft en alles prima gaat, dan eten ukken echt enorm veel. Daarnaast moet je mannen en vrouwen kunnen splitsen na 4 weken en kooien hebben voor als je niet alle ukken kwijtraakt. De kosten liggen veel hoger dan de uiteindelijke opbrengst, dus voor het geld hoef je het niet te doen :razz:
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
xAnnick

Leeftijd: 20
Hamsters: Napoleon †

VorigeVolgende

Keer terug naar Fokken & voortplanting