nestje Syrische hamsters?

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderators: I, Nieske, morgantcm

nestje Syrische hamsters?

Berichtdoor DopeyCarlijn » 15 jul 2016 17:22

Hallo allemaal,

Binnenkort is mijn mooie, lieve en gezonde Syrische hamster dame Eevee oud genoeg voor een nestje. Ik wil nou graag een pretnestje en als ik de smaak te pakken krijg ga ik misschien ook wel echt fokken met meerdere hamsters. Ik heb me goed ingelezen en wil het graag gelijk goed doen. Mijn hamster komt bij een goede fokster vandaan. Volgens haar is ze een schildpad op goudbasis, satijn langhaar. Het schildpad laat ze alleen niet zien. Als het goed is draagt ze crème bij zich. Ik heb ook een stamboom van haar.

binnenkort ga ik naar haar fokker om te kijken voor een eventueel mannetje en misschien nog voor tips.

Dit is een link naar wat foto's van haar. http://myalbum.com/album/XdiXHDIDAQyp

Mijn vraag is dus of er misschien al mensen zijn die eventueel interesse hebben in een jong. Ik weet niet of mensen dit nou al kunnen bepalen of wanneer het een beetje duidelijk is wie de vader wordt en welke kleurtjes ik kan verwachten?

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door DopeyCarlijn op 28 sep 2016 01:17, in totaal 5 keer bewerkt.
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Leeftijd: 20
Hamsters: Umbreon, Panda, Diego, Caramel

Re: Geintereseerde voor jonge Syrische hamsters?

Berichtdoor DopeyCarlijn » 31 jul 2016 18:19

Niemand? Of moet er eerst meer informatie zijn?
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Schnabbelina » 31 jul 2016 21:53

ik weet niet f je ervaring herbt? meeste mensen zijn niet zo weeg van pretnestjes en nestje waarvan de gezondheidsgeschiedenis onbekend is;)
Schnabbelina

Leeftijd: 23
Hamsters: Schnabble, Yoshi, Alastor

Berichtdoor Haags Hopje » 01 aug 2016 12:58

ik denk dat mensen inderdaad meer info willen.
wie de vader word, welke beharing/kleuren je kunt verwachten en wanneer de dekking dan zal gaat gebeuren.
vakantie periode is ook geen goede tijd om je hamstertjes te verkopen,mensen willen eerst op vakantie en daarna zien ze wel weer verder.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 36

Berichtdoor DopeyCarlijn » 03 aug 2016 00:35

Oke, bedankt!
Het wordt waarschijnlijk ook wanneer het zeker is dat het niet meer zo warm wordt. Bij de fokster waar mijn hamster vandaan komt is namelijk laats een drachtige hamster omgekomen van de hitte.

-- 03 aug 2016 00:36 --

Schnabbelina schreef:ik weet niet f je ervaring herbt? meeste mensen zijn niet zo weeg van pretnestjes en nestje waarvan de gezondheidsgeschiedenis onbekend is;)

Wat bedoel je hier precies mee? Want van de ouders is wel de gezondheidsgeschiedenis bekend. Van haar niet echt nee. Ze is nog niet bepaald oud.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Romy S » 03 aug 2016 07:52

DopeyCarlijn schreef:Oke, bedankt!
Het wordt waarschijnlijk ook wanneer het zeker is dat het niet meer zo warm wordt. Bij de fokster waar mijn hamster vandaan komt is namelijk laats een drachtige hamster omgekomen van de hitte.

-- 03 aug 2016 00:36 --

Schnabbelina schreef:ik weet niet f je ervaring herbt? meeste mensen zijn niet zo weeg van pretnestjes en nestje waarvan de gezondheidsgeschiedenis onbekend is;)

Wat bedoel je hier precies mee? Want van de ouders is wel de gezondheidsgeschiedenis bekend. Van haar niet echt nee. Ze is nog niet bepaald oud.

Wat de warmte betreft, heb je helemaal gelijk om nog even te wachten. Dat doe ik ook, we nemen liever geen risiko's.

Ik zou niet weten waarom geen pretnest met goede en gezonde dieren , waar ook de fokker achter staat en je ook helpt en steunt met je nest.
Ze ben ik ook begonnen , en heb alle steun en hulp van beide fokkers gehad, en de dieren zijn allemaal verhuisd naar geweldige baasjes.
je kan zo alleen maar van leren.
Ik wens je succes en ben benieuwd naar je nestje :D
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor Mariska1808 » 03 aug 2016 11:29

Als je je goed hebt ingelezen en een pretnest krijgt van gezonde ouderdieren (waar de achtergrond van bekend is) dan zie ik ook geen probleem. De fokker kan je begeleiden en helpen. Denk alleen dat mensen misschien wat meer info willen inderdaad. :) Open vooral een nesttopic als het zo ver is, ik lees mee!
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Berichtdoor Schnabbelina » 03 aug 2016 12:30

dan zie ik het probleem ook niet daarom vraag ik specifiek naar de achtergrond van de beestjes:) geen haat enzo, maar sommige mensen zetten 2 hamsters bij mekaar en zegegn ja ik vond het zo leuk een nestje.. en daar kan ik niet achter staan en ik weet dat ddaar veel mensen niet zon fan van zijn die zich in genetica verdiepen. maar dat doe je dus niet zo te lezen:) dus dan is er niks aan de hand.
Schnabbelina

Hamsters: Schnabble, Yoshi, Alastor

Berichtdoor DopeyCarlijn » 03 aug 2016 23:04

Bedankt! ik heb me wel al ingelezen over genetica enzo. Ik weet in ieder geval dat aangezien mijn dametje satijn is ik geen satijn mannetje moet kiezen.
Als het zo ver is ga ik geschikt een mannetje kiezen bij de fokker van mijn dametje en dan laat zij weten wat daar ook uit zou komen en natuurlijk alles over het mannetje. En gaande wijs denk ik dat ik dan meer kom te weten en het ook beter begrijp dan in woorden.
DopeyCarlijn

Berichtdoor DopeyCarlijn » 20 aug 2016 15:01

Ik ga dit weekend een kereltje uitzoeken. :D
DopeyCarlijn

Berichtdoor Mariska1808 » 22 aug 2016 21:10

Leuk, ben benieuwd wat voor combinatie het wordt!
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Berichtdoor DopeyCarlijn » 22 aug 2016 22:43

Het kereltje wordt een Donker sepia, roan, langhaar kereltje met een super lief karakter. Hij komt uit Engeland. Meer informatie over hem en foto's zal ik er zeker snel op zetten.
De moeder wordt mijn Eevee. Een goud schildpad, satijn, langhaar vrouwtje. Ook een schat en komt uit een hele goede lijn waar van er zelfs hamsters ouder dan 3 zijn geworden.

-- 22 aug 2016 23:59 --

Hoe kan je nou eigenlijk foto's uploaden? Ik heb het met tinypic geprobeert, maar de URL pakt hij niet en de afbeeldingen kan je gellof ik ook niet klein genoeg maken voor de avatar.
Laatst bijgewerkt door DopeyCarlijn op 06 sep 2016 19:57, in totaal 2 keer bewerkt.
DopeyCarlijn

Berichtdoor syrischehamster » 23 aug 2016 10:56

Dan moet je de link tussen de [IMG] zetten
Groetjes van Lotte en hamsters Abeltje, Louis-Bernard en Gavi!

Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
syrischehamster

Hamsters: Abeltje, Louis en Gavi

Berichtdoor DopeyCarlijn » 24 aug 2016 18:08

Dat doet hij ook niet.

Ik heb hier trouwens een link naar mijn marktplaats advertentie. http://www.marktplaats.nl/wijzigAdverte ... e=lr&pos=5
DopeyCarlijn

Berichtdoor **Lilia** » 24 aug 2016 18:23

Wat een geluk zeg, dat je een dame vindt met een goede achtergrond en dan ook nog keuze hebt uit goede fokheren, dat is echt mazzel. :) Van welke goede fokker komt ze eigenlijk? Zijn er nog meer heren beschikbaar bij die hamstery?
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
**Lilia**

Volgende

Keer terug naar Fokken & voortplanting