Ervaringen met Twenty Times For Hamsters?

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Ervaringen met Twenty Times For Hamsters?

Berichtdoor Westie80 » 14 sep 2016 18:58

Hoi,
Ik vroeg mij af of iemand deze fokker uit Oosterwolde kent? Ik heb ooit een koppeltje campbelli's gehad en zag op Mp deze fokker voorbij komen. Is deze betrouwbaar?

Ik hoor het graag!
Westie80

Re: Ervaringen met Twenty Times For Hamsters?

Berichtdoor Romy S » 14 sep 2016 23:03

hey meis, ik neem contakt op met je :D
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor Westie80 » 14 sep 2016 23:40

Oké :-)
Westie80

Berichtdoor D@phne » 15 sep 2016 08:23

Ik heb ook nog twee leuke koppels Campbelli.
mannenkoppel 2 x opal
vrouwenkoppel opal satijn en blue fawn satijn

En een jong nest die over een week mogen verhuizen.
Groeten van Daphne
D@phne

Leeftijd: 41

Berichtdoor Wall-e » 15 sep 2016 12:18

Persoonlijk zou ik nooit kiezen voor een fokker die Campbelli's op marktplaats te koop zet. Dit omdat een serieuze liefhebberfokker zijn diertjes wilt opvolgen en niet zomaar aan iedereen wilt verkopen. Goede Campbelli fokkers hebben ook een behoorlijke wachtlijst, dus hoeven niet te adverteren op marktplaats. Als je meer info wilt, stuur gerust een pb ;)
Wall-e

Berichtdoor rianne1990 » 22 sep 2016 10:27

Ineke is pas net begonnen met het fokken van campbelli's. ze heeft nog niet veel ervaring maar eerlijk is eerlijk.. Alle fokkers (op mark hissink na) (ook hier op het forum) fokken pas hooguit 2 jaar campbelli's. Ik zou goed naar informatie vragen over de achtergrond en wat er gevoerd word. Over het op marktplaats aanbieden... tsja ik zie het verschil niet zo met op Facebook aanbieden... Je ziet pas echt hoe de mensen zijn als ze bij je thuis zijn en hoe ze reageren op je vragen.

-- 22 sep 2016 10:30 --

en let ook bij de aanschaf op wat er gevoerd word! Er is namelijk een groepje (gelukkig heel klein) die beweren dat suikervrij voeren de beste manier is. Dit is op zich geen punt maar dat betekend wel dat jij dan ook hetzelfde voer moet blijven voeren als de fokker om ze gezond te houden. Dit is wel iets wat je mee moet nemen in je beslissing. Die campbelli's krijgen waarschijnlijk diabetes als ze gewoon voer gevoerd krijgen. Ik zou persoonlijk kiezen voor een hamstertje wat gewoon gevoerd is zodat je niet zo beperkt bent in je keuze mbt voer.
Hamstery Philippo

Volg ons ook op facebook!
rianne1990

Berichtdoor Wall-e » 22 sep 2016 11:00

Dat van het voer is onzin, er is een verschil tussen toegevoegde suiker en natuurlijke voeding, waar ook suikers inzitten, geen enkel voer is suikervrij. Geen enkele Campbelli hoort onnatuurlijke brokken te krijgen, maar dat is mijn mening. Hiervoor gaan waarschuwen is niet netjes, laat de fokkers die veel werk hebben besteed aan het onderzoeken van de natuurlijke voeding dan ook graag in hun waarde, zij fokken al 25 jaar met Campbelli's en ik heb nu hun lijnen, allemaal kerngezond! Door het voer voorkom je type 2, door een goed fokbeleid voorkom je type 1. Dat jij zo niet te werk gaat, prima, is jouw keus. Echter de langdurige onderzoeken en ervaringen van zeer goede fokkers zomaar even te gaan afkeuren hier, is niet de bedoeling vind ik. Mensen die zelf diabetes hebben weten dit ook, type 1 is aangeboren, type 2 is een welvaartsziekte door de vele toegevoegde rotzooi. Bij hamsters is dat in grote lijnen hetzelfde.
Wall-e

Berichtdoor Noelle » 22 sep 2016 11:35

Dat van voer ben ik het niet mee eens....type 2 daar zorgen wij voor....Dus hoe meer eiwitten vetten en suikers je hamster krijgt Hoe zieker hij wordt
Noelle

Hamsters: Zoé en snowy

Berichtdoor Westie80 » 22 sep 2016 11:41

Ik heb inmiddels 3 ventjes gereserveerd bij D@phne :D Ik durfde het toch niet aan de de fokker van Mp...
Westie80

Berichtdoor rianne1990 » 23 sep 2016 09:00

Daphne is een prima fokster! Veel succes met je campbelli's :)

-- 23 sep 2016 09:00 --

Daphne is een prima fokster! Veel succes met je campbelli's :)

-- 23 sep 2016 09:09 --

Marjanne type 2 is ook zeker erfelijk. Of eigenlijk meer de gevoeligheid ervan is erfelijk. Wees nou steeds niet zo betweterig. Het begint inmiddels vervelend te worden. Het lijkt dat je over wilt komen alsof jij alles weet en wij niks. Ik denk dat jij van het fokkerwereldje nog maar het kortste fokt van ons allemaal. Dat jij het in Duitsland helemaal gevonden hebt hartstikke leuk voor je maar val ons daar niet steeds mee lastig. Ik vind Duitse dieren niet mooi en zeker ook niet vriendelijk. Ook de gezondheid neem ik in twijfel (doofheid, diabetes, Fatty eye, verstopping en gedragsproblemen. Jij probeert te laten overkomen dat jou campbelli's de enige gezonde zijn. Maar als ik weer eens hoor dat je de zoveelste lijn weer hebt uitgesloten ivm gezondheidsproblemen dan vraag ik me af of je wel zo gezond bezig bent. En waar is jou lijn dan?

-- 23 sep 2016 09:13 --

Ik heb zelf type 2 diabetes :) in mijn familie komt dat veel voor. Maar er zijn nog veel dikkere mensen dan mij die geen diabetes hebben. En jij hebt nog geen 25 jaar ervaring hoor :p dat neem jij weer klakkeloos over van iemand waarvan niemand hier ooit de naam heeft gekend.
Hamstery Philippo

Volg ons ook op facebook!
rianne1990

Berichtdoor xXjolienXx » 23 sep 2016 10:13

Type 2 diabetes is voor zo ver ik weet niet erfelijk. Dat wordt inderdaad gedacht, maar er is nog geen enkel gen gevonden dat type 2 of obesitas zou verklaren. Dus bewijzen voor die theorie zijn er niet. Dat het een familiale aanleg heeft is wel zo, maar dat is natuurlijk te verklaren doordat een familie vaak hetzelfde eetpatroon heeft, erfelijkheid heeft daar weinig mee te maken. Ook gewicht zegt weinig over cholesterol of vetpercentage. Een dunnere persoon kan meer vet hebben dan iemand die op de weegschaal meer weegt.

Dat je sneller aanleg zou krijgen door het eten van onnatuurlijk gesuikerd voedsel geldt dus wel degelijk enkel voor type 2, maar dat is zo voor een persoon/dier die dat al van kinds af aan eet, als voor iemand die daarmee begint als hij 30 is. Je zou zelfs kunnen stellen dat, hoeveel te vroeger je met ongezonde zooi begint, hoeveel te hoger de kans op type 2 wordt. Type 1 heeft niets te maken met je voedselpatroon en wordt daarmee dus ook niet uitgelokt.

(Dit is van toepassing op mensen en niet op dieren, maar ik ga er vanuit dat dit overeen komt. En uiteraard geldt dit niet voor iedereen. Het blijft een risico, bij de ene komt dat tot uiting en bij de andere niet.)
Life is beautiful. Really, it is. Full of beauty and illusions. Life is great. Without it, you'd be dead.
xXjolienXx

Leeftijd: 22
Hamsters: 5

Berichtdoor Wall-e » 23 sep 2016 16:18

Ik betweterig? Lees maar eens terug wie erover begonnen is, ik niet. Wat jouw mening is weet ik, wat mijn mening is weet jij. Waar je absoluut niet over kan oordelen zijn mijn Campbelli's, de meeste fokkers in Duitsland zijn mijns inziens ook niet zo goed bezig, klopt! De ene Duitse fokker is de andere niet en mijn dieren van hen zijn kerngezond, zeer lief en sociaal, showdieren wil ik niet, als ze voldoende scoren is dat prima in orde voor mij. Het groepje fokkers waar ik mee samen werk is heel klein en gaan niet naar shows of evenementen, ze willen geen bekendheid, want ze willen geen geld verdienen aan hun diertjes. Zij vinden het heel schrijnend hoe de Campbelli's meer en meer in verkeerde handen komen, zij willen dat niet en houden hun fokkerswereldje helemaal afgesloten van deze kwalijke evolutie. Jij weet ook niets over mijn lijnen en 'gehoord van' wordt altijd een volledig verdraaide versie. Over type 2: Het komt inderdaad bij mensen vaak in bepaalde families voor, meestal op oudere leeftijd, maar altijd door een verkeerde voeding, ik ben verpleegkundige en zie dat in families waar type 2 vaker voorkomt, dat hun kinderen bij een geschikte voeding geen type 2 ontwikkelen. Uiteraard stoppen sommigen zich propvol met suikers, anderen veel minder, maar net genoeg om toch type 2 te krijgen. Daar kan je niet echt op selecteren vind ik, je gaat je dieren toch niet bewust suiker voeren om te gaan selecteren op degenen die ondanks die suiker geen type 2 ontwikkeld.
Wall-e

Berichtdoor Mariska1808 » 23 sep 2016 17:12

Serieus, alweer? Dit hoort niet in dit topic thuis en heb het dus wederom gerapporteerd. Kom op, houd dit een gezellig forum. De ondertoon naar elkaar is echt om te snijden. Prima dat er onderlinge problemen zijn, maar uit dat niet hier op deze manier. ;)
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Leeftijd: 20

Berichtdoor Wall-e » 23 sep 2016 17:14

Westie, vraag zeker om de afstamming van je diertjes, bepaalde lijnen met gendefecten zijn bij veel fokkers nog gewoon verder gezet, ondanks vele waarschuwingen, kijk maar eens in het gezondheidstopic van Silvia over Tandproblemen bij Dwerghamsters, dit is nog maar een topje van de sluier, maar ik heb het vooral over de lijnen Cato, Bliss, Goji, Gaspara. Heel veel meldingen heb ik daarvan gehad en andere fokkers ook. Ik begrijp niet waarom die bij hen niet stopgezet is, ze blijven zeggen dst zij geen problemen hebben, het staat daar zwart op wit. Ik ken overigens Daphne niet en heb geen idee welke lijnen zij heeft, best toch eens navragen.

-- 23 sep 2016 16:30 --

Lees het dan gewoon niet, Mariska. De waarheid mag gezegd worden vind ik en hoort mijns inziens wel thuis in een topic over de Campbelli en om de topic startster te adviseren, dat de sfeer niet zo goed is, dat is mijn schuld niet.
Wall-e

Berichtdoor I » 23 sep 2016 17:51

Tjongejonge, blijven we nou bezig?

Dit is een topic waar gevraagd wordt naar ervaringen met een bepaalde hamstery. Ja, de waarheid mag gezegd worden, maar die hoeft niet overal offtopic gegeven worden in topics waar om heel andere informatie wordt gevraagd. Maak dan lekker jullie eigen campbelli-topic aan en ga daar de discussie met elkaar aan. Zonder het kinderachtige moddergooien en het 'zij begon'. Jullie kunnen dit toch wel als volwassen mensen uitpraten ipv een forum vol te spammen met jullie persoonlijke vetes? Sowieso, er duiken ineens mensen op die hier normaal nauwelijks wat posten. Prima dat je wilt discussiëren, dat sta ik echt niet in de weg, maar niet op deze manier.

Ik zet hier een slot op tot ik tijd heb om de boel op te schonen en weer vrij te geven. Datzelfde geldt trouwens voor het topic over warmte uit Algmeen. Zodra dat schoongeveegd is komt dat ook weer terug.

Edit: En aan de andere leden: stop eens met zelf de moderator uit te hangen en met het belerende vingertje te zwaaien, ook dat komt de sfeer niet bepaald ten goede. Rapporteer en negeer het verder dan lost een moderator het op.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
I
Moderator

Leeftijd: 34
Hamsters: Loes, Toby en Lynn

Keer terug naar Fokken & voortplanting