[SYR] Cocopopz Giovanni x Cocktail

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Re: [SYR] Cocopopz Giovanni x Cocktail

Berichtdoor Romy S » 15 okt 2016 22:03

Bedankt dames voor de leuke berichtjes.

@Jenna , ja nog een week geduld hebben, lukt dat nog?

Inmiddels woont Cocktail weer alleen en heb haar met pensioen gestuurd. Nee ze is niet weg hoor, ze blijft lekker bij mij, bovendien is ze een dochter van mn lieve Junior, daar kan ik ook geen afstand van doen.

De ukken direkt maar op geslacht gescheiden, gezien bij het vorige nest de dames al vroeg willig waren en minder dan 4 weken oud.

Ze groeien als kool en dat laat de weegschaal wel zien ook. Daar ben ik altijd weer erg blij mee.
Nog een week en dan zullen de eerste 2 hamstertjes al weer uitvliegen "(
Het gaat allemaal zo vlug.

En, o ja er zijn er nog steeds een paar die een gouden 4 ever home zoeken ;)

Heb nog een paar foto's voor de liefhebbers.Deze zijn van 2 dagen geleden.

Abby : 85 gram
Afbeelding

Abeltje : 102 gram
Afbeelding

Lexi : 88 gram
Afbeelding

Susanne : (het is een ventje maar nog naamloos :P ) 98 gram
Afbeelding

Hamstery Philippo oranjeman 1. 103 gram
Afbeelding

Hamstery Philippo oranjeman 1.86 gram
Afbeelding

Goud KH dametje 1 ( vrij ) 90 gram
Afbeelding

Goud KH dametje 2 ( vrij ) 90 gram
Afbeelding

Oranje KH dametje ( vrij) 80 gram
Afbeelding

Oranje LH dametje ( gereserveerd ) 85 gram
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Romy S op 17 okt 2016 17:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor Mariska1808 » 15 okt 2016 22:51

Oooooh zo leuk! :+: De hammies die je zelf houd zijn ook zo mooi!
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Leeftijd: 21

Berichtdoor Ladysuusje » 15 okt 2016 23:22

Oooooooh smelt! :+:
Heerlijke snoezige hoofdjes!!
Ladysuusje

Leeftijd: 29
Hamsters: Elmo

Berichtdoor Jenna » 16 okt 2016 13:09

Aaaah :+:
Die laatste is ook mooi zeg! Vindt vast gauw een huisje.
♥ Liefs Jenna en Miek ♥
♥ Muze, Jolie, Cookie, Kit, Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
Jenna

Leeftijd: 25
Hamsters: 6

Berichtdoor Romy S » 17 okt 2016 17:27

@Jenna, ja ze is zeker een plaatje, heeft ook een gouden kooitje uuhh aqua ,gevonden en gaat nu als Aurora door het leven.

Nog 3 schatjes zoeken een baasje, ze zijn zo schattig :+:
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor syrischehamster » 17 okt 2016 18:09

Wat hebben ze allemaal mooie koppies! Prachtig nestje!!
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!

Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
syrischehamster

Leeftijd: 24
Hamsters: Louis en Gavi

Berichtdoor Jenna » 23 okt 2016 17:27

Kleine Alexia [Lexi] is hier lekker haar kooi aan het verkennen. Broertje Jack is net opgehaald, die gaat ook een prima leventje tegemoet in een mooie Detolf!
♥ Liefs Jenna en Miek ♥
♥ Muze, Jolie, Cookie, Kit, Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
Jenna

Leeftijd: 25
Hamsters: 6

Berichtdoor xSapieeee » 31 okt 2016 16:45

Het is dat ik van de dierenwinkel geen andere hamsters bij Pucca mocht zetten, maar ik ben echt verliefd op een paar uit je lijstje, zo super schattig!
Pucca <3
xSapieeee

Leeftijd: 19
Hamsters: Pucca

Berichtdoor Romy S » 31 okt 2016 16:53

Waarom mag je geen andere hamsters naast Pucca hebben ? Bang dat er mee wordt gefokt?
Als dat het is zou ik dat zeker ook niet aanraden om met dierenwinkelhamsters te fokken.
Maar ook met deze hamsters mag verder niet mee gefokt worden en gaan alleen als huisdier weg.
Romy S

Berichtdoor xSapieeee » 31 okt 2016 16:57

Romy S schreef:Waarom mag je geen andere hamsters naast Pucca hebben ? Bang dat er mee wordt gefokt?
Als dat het is zou ik dat zeker ook niet aanraden om met dierenwinkelhamsters te fokken.
Maar ook met deze hamsters mag verder niet mee gefokt worden en gaan alleen als huisdier weg.

Ze is een tijdje ontsnapt geweest in de dierenwinkel en erg schuw, nu nog steeds tegen mij. Dat is hetgeen wat ze tegen mij zeiden. Geen andere hamsters nemen. Ik luister er maar naar, niet dat ik een tweede hamster echt veel te bieden heb op het moment. Ik heb mijn handen vol aan die tante van mij.
Pucca <3
xSapieeee

Berichtdoor Romy S » 31 okt 2016 17:05

Joh, Advies van een dierenwinkel, neem dat aub met een grote korrel zout, ze weten meestal niet waar ze over praten, ze kennen hun dieren niet eens.
Ik begrijp dat je hammie bang is na de ontsnapping, en hoe hebben ze haar gevangen? BTW zijn de meeste dierenwinkel hammies weinig of nooit in handen geweest, en dan dit? Wat sneu :(
Fijn dat ze bij zit hoor, echt dat meen ik, maar ik hoop dat je haar uiteindelijk toch tam krijgt.
Heel veel succes met haar ;)
Romy S

Berichtdoor xSapieeee » 31 okt 2016 17:13

Romy S schreef:Joh, Advies van een dierenwinkel, neem dat aub met een grote korrel zout, ze weten meestal niet waar ze over praten, ze kennen hun dieren niet eens.
Ik begrijp dat je hammie bang is na de ontsnapping, en hoe hebben ze haar gevangen? BTW zijn de meeste dierenwinkel hammies weinig of nooit in handen geweest, en dan dit? Wat sneu :(
Fijn dat ze bij zit hoor, echt dat meen ik, maar ik hoop dat je haar uiteindelijk toch tam krijgt.
Heel veel succes met haar ;)

Dat weet ik niet precies... Ik kreeg haar voor mn verjaardag als verrassing dus ineens stond ik met mijn vriend in de dierenwinkel met de opmerking 'kies er maar eentje uit, ik betaal alles wat je nog nodig hebt.' Ik was nogal in shock en heb me laten voorlichten door die vrouw omdat ik totaal niet voorbereid was op de komst van een hamstertje. Ze vertoont vervelend knaaggedrag en ik ga mijn best doen om dat te verminderen en sparen voor een mooi aquarium zodat ik een natuurlijke omgeving kan creëren voor haar, maar ik denk dat ik dat pas helemaal klaar heb als zij er al niet meer is. Dan ga ik via een fokker een hamster halen. Ze is wel handtam, ze zal je ook nooit bijten. Het enige wat ze wil is wegrennen, ontsnappen, overal in klimmen en eten, haha.
Pucca <3
xSapieeee

Berichtdoor Romy S » 31 okt 2016 17:42

oohhhh oooo ja dat was schrik en een goed bedoelde verrassing voor je, maar superlief van je vriend.
Ik begrijp je reactie ook hoor.Alleen maar leuk hoor en lekker uitdagend voor je hamster als je de omgeving af en toe veranderd, dat deed en doe ik ook, dat doe je goed.
En hamsters zijn knaagdieren toch.
En rennen en overal in willen klimmen ze is nog jong en vergelijk het maar met kleine kinderen, eenmaal wakker tijd voor aktie,
Lekker veel met haar bezig zijn, naarmate ze ouder worden worden ze ook rustiger. :D
Romy S

Berichtdoor xSapieeee » 31 okt 2016 17:47

Romy S schreef:oohhhh oooo ja dat was schrik en een goed bedoelde verrassing voor je, maar superlief van je vriend.
Ik begrijp je reactie ook hoor.Alleen maar leuk hoor en lekker uitdagend voor je hamster als je de omgeving af en toe veranderd, dat deed en doe ik ook, dat doe je goed.
En hamsters zijn knaagdieren toch.
En rennen en overal in willen klimmen ze is nog jong en vergelijk het maar met kleine kinderen, eenmaal wakker tijd voor aktie,
Lekker veel met haar bezig zijn, naarmate ze ouder worden worden ze ook rustiger. :D

Inderdaad haha. Gelukkig slaapt ze nu nog lekker. Dan heb ik mooi de tijd om te studeren (wat ik al eigenlijk een paar uur had moeten doen :lol: )
Pucca <3
xSapieeee

Vorige

Keer terug naar Fokken & voortplanting