Zwangere opvang Syr [advies nodig]

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Re: Zwangere opvang Syr [advies nodig]

Berichtdoor Sabbie » 22 nov 2016 21:35

Ik vond het te lang duren, dus heb net even gerommeld in de kooi en toen kwam ze kijken. Zadeltasjes zijn weg... Maar ik hoor geen piepjes... Zal ik kijken of juist niet? :(

Edit: gister heb ik haar helemaal niet gezien. Volgens mij zaterdagavond voor het laatst goed kunnen bekijken. Het is niet dat ik niet 'durf' te kijken, ik kan wel wat hebben, maar meer of het verstandig is of niet ivm stress. Had ik niet allang piepjes moeten horen? Ik hoorde wel soms gerommel maar dat kan zij ook zelf geweest zijn.
Sabbie

Leeftijd: 28

Berichtdoor Jenna » 22 nov 2016 21:49

Hmm, mijn ervaring is dat het de eerste dagen meer een soort 'gekraak' is dan echt gepiep.
Ik zou het denk ik toch nog even afwachten voordat je aan het nestje gaat zitten. Als de ukkies dood of geruimd zijn kun je, hoe cru ook, toch niets doen.
♥ Liefs Jenna en Miek ♥
♥ Muze, Jolie, Cookie, Kit, Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
Jenna

Leeftijd: 25
Hamsters: 6

Berichtdoor syrischehamster » 22 nov 2016 21:49

jeetje lastig, ik heb geen verstand van fokken dus ik durf niet te zeggen wat nu verstandig is.
Volgens mij kun je wel zien of de tepels bedronken zijn bij een nestje..
Kun je haar makkelijk uit de kooi halen? Anders kun je misschien ook even voelen hoe haar buik voelt en dan ook stiekem in de kooi spieken als ze er zelf even uit is..
Het kan natuurlijk zijn dat ze het nestje geruimd heeft.. dat is niet te hopen, maar van de andere kant is het misschien voor haar wel beter... :(
Groetjes van Lotte en hamsters Abeltje, Louis-Bernard en Gavi!

Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
syrischehamster

Leeftijd: 23
Hamsters: Abeltje, Louis en Gavi

Berichtdoor Jenna » 22 nov 2016 21:50

Wat Lotte zegt is ook een goede. Als je haar zonder al teveel stress kan hanteren, dan kun je even spieken naar haar tepels. Sowieso ook wel handig om even te voelen of haar buikje soepel en leeg is.
♥ Liefs Jenna en Miek ♥
Jenna

Berichtdoor Sabbie » 22 nov 2016 21:56

Enig idee hoe de tepels eruit zien als ze gedronken zouden hebben? Heb haar net inderdaad wel even eruit gehaald om haar buikje te voelen. Die voelt prima, ik voel in ieder geval geen grote bobbels of iets dergelijks, maar ik ben geen expert...

Heb eerlijk gezegd niet gekeken naar de tepels. Ze ligt nu weer in haar huisje, als ze weer wakker is zal ik nog een poging wagen.

Ik laat haar voorlopig met rust. Ze leek trouwens veel schichtiger dan eerst. Ook met oppakken iets onrustig. Eerst liet ze alles heel makkelijk toe. Maargoed, dat zegt ook weinig.

Bedankt weer voor de tips! Je hebt inderdaad gelijk dat ik verder toch niks kan doen, simpel gezegd. Afwachten dan maar weer.
Sabbie

Berichtdoor Jenna » 22 nov 2016 22:41

Ik heb even gezocht, en in dit topic staat een vrij duidelijke foto van de bedronken tepels. Op zich denk ik wel dat als je weet hoe een hamsterbuik er normaal uitziet, je vrij duidelijk verschil ziet hoor. De tepels zijn echt een beetje opgezet en vochtig.
♥ Liefs Jenna en Miek ♥
Jenna

Berichtdoor Sabbie » 22 nov 2016 22:45

Oja dat moet wel goed te zien zijn! Ik ga morgen kijken.
Sabbie

Berichtdoor Romy S » 23 nov 2016 01:40

Ik vindt het ook geen piepjes maar meer lage korte kreetjes, dus ik begrijp best de verwarring en ze daardoor niet horen.
Ik heb nu een nest van 3 dagen met nu nog 11 ukken maar echt bedronken zien de tepels er nu nog niet uit. De ukken op die foto's zijn al wat ouder.
Zadeltasje s weg en steeds terug op haar nest wijst toch op jongen hoor. Als ze geruimd waren ging ze niet steeds weer op haar nest.

Misschien kun je haar met iets lekkers lokken en dan ergens even in laten lopen om haar buik te tjekken , misschien kun je dan ook even vlug in het nest spieken.
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor Sabbie » 23 nov 2016 11:32

Dus er is nog hoop! Gelukkig. Ik zal vanavond proberen nog eens te kijken, zit nu op werk (en dan op het hamsterforum... Foei! Snel weer verder ;-)). Misschien kan ik haar inderdaad even snel weglokken. Ze leek gister inderdaad wel heel snel terug te willen naar het nestje, dus misschien is dat een hoopvol teken. Gelukkig is ze ondanks de stress en onrustig gedrag nog steeds wel echt heel lief. Oppakken is geen probleem, hoewel ze me nu wel een beetje aankijkt van "moet dit?". Ze laat in principe alles toe.

Wordt nog moeilijk om mama weer terug te brengen straks :bloos: Wat er ook gebeurt, ik hoop écht via het hamsterforum een mooi huisje te vinden, dan kan ik een beetje "eisen" stellen aan haar nieuwe verblijf etc... Dat verdient ze echt. Zo'n lieve, rustige hamster.
Sabbie

Berichtdoor Dukat » 23 nov 2016 20:33

Eisen stellen aan Aiko's nieuwe verblijf? Ik kan het alleen maar toejuichen.
You go girl! :mrgreen:

Ik denk dat de jonkies nog wel leven.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 80x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik.
Dukat

Hamsters: Gul Dukat

Berichtdoor Sabbie » 24 nov 2016 15:25

Gisteravond wilde ze echt niet haar nestje af en eten leidt haar niet zo af. Ze pakt het wel aan maar stopt het dan snel het nestje in. Ik vind het daarom nog niet echt veilig om te kijken. Heb nog steeds niks gehoord. Eerlijk is eerlijk, gister heb ik niet super aandachtig geluisterd (ik was laat thuis). Ik laat haar zoveel mogelijk met rust en geef haar zoveel mogelijk eten, meer kan ik denk ik niet doen.

Heel moeilijk om me in te houden hoor, begrijp me niet verkeerd :bloos:
Sabbie

Berichtdoor DopeyCarlijn » 24 nov 2016 15:53

Toen ik mijn nestje had hoorde ik ook pas na een paar dagen de eerste piepjes. En dat terwijl ze op mijn slaapkamer staan en ik daar vrij wel heel de dag zit :bloos: .Misschien begonnen ze toen pas met piepen of de keren daar voor heb ik gewoon niet gehoord.
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Leeftijd: 20
Hamsters: Umbreon, Panda, Diego, Caramel

Berichtdoor Jenna » 28 nov 2016 11:51

Heb je al wat kunnen zien/horen? :) Dat zou inmiddels toch wel moeten...
♥ Liefs Jenna en Miek ♥
Jenna

Berichtdoor Mariska1808 » 28 nov 2016 11:53

Ik ben ook wel benieuwd naar een update. :)
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Leeftijd: 20

Berichtdoor Sabbie » 04 dec 2016 12:13

Sorry voor de trage reactie. Ik heb een rugblessure waardoor achter de computer zitten erg pijnlijk is... Op mn telefoon vind ik altijd zo rot typen, dus ik hou het kort.

Helaas geen goed nieuws. Ze heeft het nestje geruimd :( Misschien voor haar wel beter. Ik ga nu een topic aanmaken om voor haar een perfect baasje te vinden, want ze is nog steeds zo'n ontzettend leuk beestje.

Bedankt voor alle hulp en lieve berichtjes en zorgen. Ik vind het ontzettend jammer dat ik jullie geen beter nieuws heb kunnen brengen (en dat ik wederom geen kleintjes heb mogen op zien groeien).
Sabbie

VorigeVolgende

Keer terug naar Fokken & voortplanting