Syrische Dek man gezocht.

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Re: Syrische Dek man gezocht.

Berichtdoor DopeyCarlijn » 15 nov 2016 22:13

Ja, en ik kan het ook bij het Knaaghof in Rijswijk proberen. Sabbie woont alleen niet echt in mijn buurt geloof ik dus ik weet niet waar die opvang zit.

Er schijnen op dit moment meer mensen te zijn met hamsters van haar met problemen. Ik begreep vooral diabetes problemen. Sorry, maar ik vindt dat je dat niet kan negeren ook al ben je druk. Vanaf het begin heb ik al contact problemen met haar.
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Leeftijd: 20
Hamsters: Umbreon, Panda, Diego, Caramel

Berichtdoor Haags Hopje » 15 nov 2016 22:18

dat is een optie Dukat, persoonlijk contact is wel de beste manier om iemand te leren kennen.
maar ook gewoon via media en forum kun je in de leer gaan bij een fokker. vragen, topics lezen over genetica en leren,geboorte,opvoeding en de vele uitgebreide verslagen van de nesttopics kun je al zo veel van leren en ervaring op doen zonder dat je er zelf dieren voor gaat verparen.
maar vooral veel fokkers vragen stellen hoe ze iets doen waarom ze het zo doen en dat soort dingen.
ik sta daar open voor en reageer meestal gewoon en bied ik hulp aan en ik denk dat ik toch niet de enige ben, maar zoveel mensen kloppen niet bij mij aan voor hulp hoor. :lol:
toevallig sinds kort help ik 2 meiden via pm contact met genetica en advies. Zij nemen naar mijn idee de moeite om iets te willen leren en het goed te willen doen en dan stop ik daar ook graag mijn moeite en tijd in ;)

Vanaf het begin heb ik al contact problemen met haar.

toen gingen er geen bellen af?
ik zou daar dan al vraagtekens bij zetten.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor DopeyCarlijn » 15 nov 2016 22:39

Ik wil ook best wel meer leren.

Eerst wel, maar de meeste fokkers zijden dat ze betrouwbaar was dus geloofde ik dat.
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Nimfee » 15 nov 2016 22:46

Ik zou nooit iemand op de blauwe ogen geloven. Ook niet als meerdere fokkers zeggen 'ze is betrouwbaar'. Ik denk dat het daar al een beetje mis gaat. Als ik zou fokken (wat nooit gaat gebeuren) zou ik eerst ALLES willen weten, waarom iemand fokt, hoe diegene dat doet, met welke lijnen, waarom diegene voor dat type hamsters kiest, wat de ervaringen zijn, hoe andere fokkers er over denken en dan pas kiezen: met wie zou ik in zee gaan.
Nimfee

Leeftijd: 26
Hamsters: Pietertje, Pablo en Yaira

Berichtdoor Sabbie » 15 nov 2016 22:56

'Mijn' opvanghamster komt van het Knaagspoor in Ridderkerk. Ik loop al jaren als vrijwilliger mee daar. Als je een tijdje meedraait in een opvang merk je vanzelf dat de wereld echt niet nog meer ongewilde lukraak gefokte dieren nodig heeft. Niks tegen fokkers die focussen op gezonde en lieve lijnen, in tegendeel. In de opvang kom je zo vreselijk veel zielige gedumpte dieren tegen. Ik zou het zeker aanraden om er eens een kijkje te nemen!

Edit: ik heb overigens niet de hele discussie gelezen hoor, maar zag dat ik genoemd werd. En een bezoekje aan een opvang kan ik alleen maar bij iedereen aanraden ;)
Laatst bijgewerkt door Sabbie op 15 nov 2016 23:08, in totaal 1 keer bewerkt.
Sabbie

Leeftijd: 28

Berichtdoor Romy S » 15 nov 2016 22:58

Ik ben best bereidt om iemand te helpen en als iemand een pretnest wil , dat begrijp ik.
Ik weet dat je om je diertjes geeft .
Van te voren ook veel gedaan hebt zoals inlezen.
de pech met caiden kun jij niets aan doen. Maar wel balen dit en rot voor jou, dat meen ik ook.
De zaken bij melissa ben ik mee bekend, maar daar laat ik me verder niet over uit.
Wat mij aan t wankelen brengt en je de voordeel van twijfel geeft is die hele toestand met je ouders destijds.Dat had opzich met de hamsters even niets te maken, al konden deze wel de dupe worden snap je?
Dat ze je niet hielp werd me al heel vlug duidelijk en ik ben je toch wat gaan helpen toen je je nestje had. Vond het ook wel weer sneu.
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor Haags Hopje » 15 nov 2016 23:45

Wat zijn nu de afspraken die je met je ouders heb omtrent het hele fokken en houden van hamsters?
hebben ze bepaalde voorwaarden nu voor je of laten ze je nu ineens geheel je eigen ding doen.
ik denk dat je toch afhankelijk ben ook van wat je ouders voor ogen hebben.
kun je dat uitleggen zodat we je ook daarin beter kunnen adviseren of het met die afspraken het fokken wel mogelijk maakt voor je thuis.

ik vraag me eigenlijk af waarom je met Eevee dan toch nog een 2de nest wil als je je zo heb vergist in Melissa en in vervolg geen hamster meer zou halen. Eevee komt daar vandaan.
ik zou uit principe dan geen nest meer mee fokken.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Berichtdoor DopeyCarlijn » 16 nov 2016 00:00

Bedankt Romy S. Ik snap jouw ook wel een beetje en ik geef toe dat ik niet al te slimme beslissingen heb gemaakt. Mijn ouders laten me nou gewoon helemaal gaan. Dat is een beetje een zwak punt van mijn ouders dat ze niet consequent zijn. Op het ene moment mag ik niks. Druk ik door mag alles. Daar maken mijn puberende broerte en de hond ook gebruik van.

Dat is vooral, omdat ze dus totaal niet helpt als je vragen hebt. Niet perse, omdat ze slechte dieren fokt. Als ik haar mag geloven hebben haar ouders allemaal prima leeftijden behaald. Caiden is niet bij haar gefokt dus geen bewijs dat ze ongezonde dieren fokt. Zo ie zo zou het gewone stomme pech kunnen zijn.

Ik heb even 1 vraag. Ik zag een foto op het internet van een Syr die duidelijk een man is, maar drie kleur is(wat alleen dames kunnen zijn). Bestaat er zo iets als een creme driekleur? Als ik het zo zie is het een goud witband met creme.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Haags Hopje » 16 nov 2016 00:05

laat maar zien die foto dan. zo kunnen we niet beoordelen of het echt driekleur is.

creme driekleur bestaan niet want creme maskeert geel. creme zorgt niet voor schildpad vlekken!
dit is ook iets wat ik in het begin totaal niet snapte hahaha..
ik weet nog dat mijn vraag of mijn droom toen was hoe ik donkersepia schildpad kon gaan fokken en hoe dat eruit zag :P
gr. Chantal
Haags Hopje

Berichtdoor Romy S » 16 nov 2016 00:08

Ik ben ook benieuwd :)
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor DopeyCarlijn » 16 nov 2016 00:09

het schijnt toch een dame te zijn.

-- 16 nov 2016 00:11 --

Ja, dat snap ik ook nog steeds niet helemaal. Stel ik wil dus een zwart driekleur fokken. En ik heb een zwarte hamster die drager is voor creme. Dan zie je dus nooit bij de nakomelingen dat ze driekleur zijn als ze drager zijn van creme?
DopeyCarlijn

Berichtdoor Haags Hopje » 16 nov 2016 00:16

haha natuurlijk ;)
in de 10 jaar heb ik nog nooit bewijs gezien van een mannelijke schildpad of driekleur met de juiste genen die daar voor zorgen bij dames.
Er word wel beweerd dat het wetenschappelijk/medissche or whatever..mogelijk is maar dit een genetische fout is waarbij deze mannen ook steriel zijn en dus niet voor nageslacht kunnen zorgen.

nog maar even ontopic. Als je ouders zo inconsequent zijn, wat geeft je dan de garantie dat ze niet terug gaan krabbelen en je ineens dieren moet weg doen bijv.?
zij hebben totaal geen benul wat er komt kijken bij het fokken en hoeveel hamsters je daar bij nodig heb. of ga je hamsters weg doen als je klaar met ze ben?
je heb er nu al 2! daar komen er minstens straks nog 2 bij voor verder fokken plus een jong uit elk nestje die je houdt.
reken maar op een stuk of 6 of 7 volwassen hamsters die je straks heb zitten.
stof om met je ouders wel te bespreken denk ik?
gr. Chantal
Haags Hopje

Berichtdoor DopeyCarlijn » 16 nov 2016 00:26

Met Umbreon gaat zo ie zo niet meer door. misschien hou ik een uk nog uit het 2de nest van Eevee als dat lukt, maar dan stopt het voor nou tot ik mijn eigen plek heb.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Mariska1808 » 16 nov 2016 00:31

Als je na dat nest er toch even mee stopt zou ik dat nest überhaupt niet doen nu. Na dat gedoe met de fokker en de twijfel achter de gezondheid enzo zou ik Eevee lekker met pensioen zetten. Als je dan je eigen plekje hebt kun je op zoek gaan naar nieuwe ouderdieren. :)
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Leeftijd: 21

Berichtdoor Romy S » 16 nov 2016 00:34

Haags Hopje schreef:haha natuurlijk ;)
in de 10 jaar heb ik nog nooit bewijs gezien van een mannelijke schildpad of driekleur met de juiste genen die daar voor zorgen bij dames.
Er word wel beweerd dat het wetenschappelijk/medissche or whatever..mogelijk is maar dit een genetische fout is waarbij deze mannen ook steriel zijn en dus niet voor nageslacht kunnen zorgen.

nog maar even ontopic. Als je ouders zo inconsequent zijn, wat geeft je dan de garantie dat ze niet terug gaan krabbelen en je ineens dieren moet weg doen bijv.?
zij hebben totaal geen benul wat er komt kijken bij het fokken en hoeveel hamsters je daar bij nodig heb. of ga je hamsters weg doen als je klaar met ze ben?
je heb er nu al 2! daar komen er minstens straks nog 2 bij voor verder fokken plus een jong uit elk nestje die je houdt.
reken maar op een stuk of 6 of 7 volwassen hamsters die je straks heb zitten.
stof om met je ouders wel te bespreken denk ik?

Je geeft geen antwoord hierop, waarom omzeil je deze vragen ?
Romy S

VorigeVolgende

Keer terug naar Fokken & voortplanting