laatste nestjes bij Haags Hopje.

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Re: laatste nestjes bij Haags Hopje.

Berichtdoor Haags Hopje » 30 dec 2016 22:00

5 dagen en kleurtjes kan ik al aardig identificeren.
tyla heeft zoals verwacht vooral goud en zwart en 1x yellowblack(man) in het nest, 3 met witband waarvan 1 zeker goud is, als het dames zijn zijn ze ook driekleur maar dat is nu nog niet van wit te onderscheiden.
foto van tyla's kindjes:
Afbeelding

13 ukken van taylor zijn netjes verdeeld donker en licht, donkere zijn 4 met dominant spot, bij de lichtere zullen dat vooral mannen zijn denk ik :)
foto van taylor's kindjes:
Afbeelding
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor Gioia hamsters » 02 jan 2017 13:30

Super leuk Chantal!
Geniet ervan :+:
Gioia hamsters

Berichtdoor Haags Hopje » 06 jan 2017 21:37

https://www.facebook.com/hamsteryhaagshopje/posts/759520690872079

er staan een paar nieuwe foto's op mijn facebook pagina :)
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Berichtdoor Haags Hopje » 12 jan 2017 14:49

het zijn zoveel ukjes en ik heb ze allemaal op individuele foto's staan op mijn website.
de foto zijn te groot voor hier en het is me teveel werk omdat aan te passen dus vandaar een linkje naar de website.

alle ukken bij elkaar: http://hamsteryhaagshopje.weebly.com/huidige-nestjes.html

er kunnen nog ukken gereserveerd worden trouwens. dus zoek je nog een schatje? :)
gr. Chantal
Haags Hopje

Berichtdoor DopeyCarlijn » 12 jan 2017 15:02

Die langhaar rexjes zijn zo leuk :D . En de grijs schildpad dame ook :+:
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Leeftijd: 20
Hamsters: Umbreon, Panda, Diego, Caramel

Berichtdoor Haags Hopje » 12 jan 2017 15:11

ja die rexjes zijn geweldig en zo'n leuke verrassing.
ik wist wel dat papa drager was maar van mama niet te herleiden uit de stambomen.

ik twijfel zelf nog tussen een rexje of geen rexje houden.
gr. Chantal
Haags Hopje

Berichtdoor DopeyCarlijn » 12 jan 2017 18:27

Tja, dan is het waarschijnlijk generaties lang mee gedragen. Misschien een beetje of topic, maar er wordt aan geraden met rex dragers te fokken, omdat ze dan minder snel zwakker zijn. Maar geld dat ook als je het met 1 rex en met 1 rex drager doet?
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Haags Hopje » 12 jan 2017 18:36

heb stambomen bekeken en ben er achter dat het van Dummy komt de vader van lala, dus lala heeft het gekregen en dit ook weer aan taylor gegeven.

rex x rex drager mag gewoon hoor. rex x rex niet geloof ik maar ik ben daar niet zo in thuis verder omdat ik me er niet op richt.

-- do jan 12, 2017 6:38 pm --

Rex rx recessief
Krullerig haar en gekrulde snorharen
Onderling kruisen niet gewenst. Zie toelichting “Lethale genen en ongewenste kruisingen” onderin

dit is gewoon te vinden bij uitleg genetica.
gr. Chantal
Haags Hopje

Berichtdoor DopeyCarlijn » 12 jan 2017 18:40

Ahhh, zo!
Dat kan ik me voor stellen ik bedoelde ook meer rex x rex drager. Dus eigenlijk wat er tussen in zit. Ik ga er ook niet gericht op fokken, maar die vraag hangt me al een tijd in het hoofd.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Fray » 12 jan 2017 19:08

Wat zijn ze geweldig! Vind het stiekem wel erg jammer dat ik nog geen bak heb voor mijn dochter. Ze is zo verliefd op onze hamster (die wij hebben opgevangen) dat zij haar eigen hamster krijgt :-)
Binnen een paar weken krijgt hij een aquarium wat ik heb besteld (hij heeft nu een Alaska kooi en niet alle fokkers vinden deze groot genoeg heb ik gemerkt), maar om er nu meteen 2 te bestellen wordt me iets te duur :bloos:
En op Marktplaats heb ik ook nog geen geluk helaas.
Maar je hebt in ieder geval prachtige hamsters :!:
Jammer dat je gaat stoppen!
Fray

Leeftijd: 31
Hamsters: Tobias

Berichtdoor Haags Hopje » 12 jan 2017 20:08

Alaska is prima hok hoor, niks te klein en daar mishandel je je hammie echt niet mee.
er word altijd wel gezegd hoe groter hoe beter, maar natuurlijk is een 1,20m bak dan beter. geef hem een 3 x 3 meter bak is eigenlijk nog beter, in de natuur hebben ze dat ook en nog wel meer ;)
maar dat zegt niets over de alaska die te klein zou zijn, omdat sommige mensen zweren dat hun hamsters daar ongelukkig in waren.

mijn hamsters zijn er nog nooit ongelukkig in mijn 80x50 hokken geweest en ik heb er al heel wat 'versleten'

deze ukken mogen over zo'n 2,5 week pas verhuizen ;)
in de zomer ziet het er naar uit dat er toch nog 1 nestje komt met het dametje dat hier blijft uit dit nest :D
gr. Chantal
Haags Hopje

Berichtdoor Fray » 12 jan 2017 20:43

De Alaska kooi zou sowieso toch tijdelijk zijn want ik vind het fijn als mijn dieren er lekker ruim bij zitten. Het aquarium wat nu voor ons gemaakt wordt is 120x50x50 cm. En dit wil ik ook voor de hamster van mijn dochter, alleen dan het liefst tweedehands haha. En tot die tijd heb ik de Alaska kooi. Die inderdaad ook prima is. Helemaal voor de hamster die we nu hebben, hij zat in een Duna Fun... volgens mij is hij behoorlijk happy nu. Helemaal met zijn wiel (Speedy), hij kan nu eindelijk recht lopen. Maar goed, ik dwaal af haha, we zijn ook zo gek op hem! Ik hoop dat hij nog een tijdje bij ons mag zijn... hij schijnt 'al' anderhalf jaar oud te zijn.

Maar als je ukken over 2,5 weken pas mogen verhuizen dan is er misschien nog wel eentje beschikbaar... ;)
En anders misschien het zomernestje! Haha
Fray

Leeftijd: 31
Hamsters: Tobias

Berichtdoor Romy S » 12 jan 2017 20:58

Wat zijn ze leuk he :+:
Ja echt? dummy was drager? Wat schattig, maar dit vindt ik altijd wel leuke verassingen en persoonlijk houdt ik daar wel van.
het zijn echt knappe ukken en ze vinden vast allemaal vlug een baasje.

@simon85, er zullen weinig fokkers zeggen dat de hamsters in een meterkooi of groter moeten, het is het licg die dat steeds wijzigt, maar dat is niet wettelijk.
Ik sluit me ook helemaal bij Chantal haar woorden hier over aan. De meeste fokkers die ik ken zullen dat dus echt niet gaan verlangen en het op 80 x50 houden .

Als het goed gaat zal deze maand de rex officeel erkend worden en duimen jullie mee ? Ook dieren van mij die hier zijn geboren zullen die strijdt aan gaan.

Ook geel gaat dit jaar voor erkenning en ook hier hoop ik dat het goed gaat, zou leuk zijn want Prancer uit Chantal haar nestje is en rex en geel en komt hier, en weten jullie? ik kan niet wachten :+:

Leuk Chantal dat er mogelijk toch nog een nestje komt bij je, ik gun het je zo, en wil je op de rex toer, je weet me te vinden, ik heb mooie en lieve rex dragers ;)
Geniet lekker van je prachtie ukjes :+:
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor Haags Hopje » 12 jan 2017 21:36

dummy was niet bewezen drager, maar in de stamboom stond zijn gencode duidelijk met Rx- en 2 generatie voor hem ook al mogelijk dragers.
ik weet niet of daar toen bij de fokker wel rex uit gekomen is en dat het bijv. 50/50 kans was bij nestgenoten en daarom mogelijk drager rex stond genoteerd.
maar dat is wel het meest waarschijnlijke in dit geval.

het meisje zal met Rocky, de zoon van Lala(rex drager) worden gekruist dus, ja, rex is dan de bedoeling :D
is een lijn/inteelt nest maar met mijn eigen vertrouwde en gezonde dieren kan dat geen kwaad.
gr. Chantal
Haags Hopje

Berichtdoor DopeyCarlijn » 12 jan 2017 22:34

Wat leuk dat je toch hebt besloten nog 1 nestje te doen :D
DopeyCarlijn

VorigeVolgende

Keer terug naar Fokken & voortplanting