[SYR] Philippo's Indiano x Philippo's Mayla

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Re: [SYR] Philippo's Indiano x Philippo's Mayla

Berichtdoor Mariska1808 » 08 feb 2017 08:38

Het waren een paar stressvolle dagen. Maandagavond moest ze eigenlijk bevallen. Avond niks, nacht niks, ochtend niks, middag niks... Vanochtend ging ik weer kijken en was er nog steeds niks. Alle DA's kennen inmiddels mijn naam in de omgeving, maar niemand kon me helpen. Uiteindelijk heb ik haar nog gewogen, wat blijkt: ze is enorm afgevallen. Waarschijnlijk is ze dus gewoon netjes bevallen maar heeft ze alle babies geruimd (wellicht wist ze zichzelf er geen raad mee). We hebben besloten het niet nog een keer met haar te proberen, helaas! Maar gelukkig hoeft ze geen keizersnede oid, want daar begon ik al vanuit te gaan.
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Leeftijd: 20

Berichtdoor Hamstersam » 08 feb 2017 09:24

Jammer zeg, maar wel fijn dat er niks engs aan de hand is!

-- 08 feb 2017 09:24 --

Jammer zeg, maar wel fijn dat er niks engs aan de hand is!
Groetjes van Sam en Dorus!
RIP Nemo, er wordt altijd aan je gedacht!
Hamstersam

Leeftijd: 14
Hamsters: Syr Dorus

Berichtdoor xAnnick » 08 feb 2017 12:58

Ach wat sneu :( Balen Mariska, sterkte! Gelukkig is Mayla oké.
Rusje: ♥ Napoleon ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
xAnnick

Hamsters: Napoleon

Berichtdoor Haags Hopje » 08 feb 2017 13:59

Heh wat jammer!
niet leuk, zo voor je eerste nestje en ook weer een goed voorbeeld voor toekomstige fokkers dat fokken niet altijd rozengeur en maneschijn is.

het lijkt bijna wel standaard bij beginners dat er eerste iets mis moet gaan en je op de proef gesteld word.
mijn eerst dame werd helemaal niet zwanger en stierf te jong door bm kanker, 2de dame kreeg na uitstel van bevallen uiteindelijk doodgeboren nest.

Maar gelukkig heeft mama er niks aan overgehouden bij je, wel goed in de gaten houden komende dagen! gevaar is helaas nog niet geweken, omdat reden van opruiming niet bekend is.
Ze is geheel leeg?
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 36

Berichtdoor Romy S » 08 feb 2017 14:15

Het lijkt allemaal zo mooi bij een ander, maar dat is het niet altijd, zo zie je maar weer, geen ukken maar wel een happy eind voor mama :)
Het is jammer dat het zo is gelopen.
Je hebt Indy nog en wie weet als alles op de plek valt doen we het nog eens, maar je moet er wel aan toe zijn.
Eerst nu maar afstuderen en genieten van je hammies en mayla lekker verwennen.
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor Mariska1808 » 08 feb 2017 15:05

Ja het is heel jammer, maar het is niet anders. Ik ga me nu eerst weer focussen op het afstuderen, inderdaad wat Romy zegt: ik heb Indy nog voor in de toekomst. Maar dat heeft geen haast en kan (bij wijze van) over een jaar ook nog. Ik ben blij dat het met Mayla goed gaat en houd haar natuurlijk nauwlettend in de gaten de komende tijd. Vanmiddag ga ik nog even heel goed bij haar voelen, maar vanochtend voelde het allemaal leeg aan. Ik laat me zeker niet uit het veld slaan! Maar voor nu is een pauze even het beste zodat ik mijn studie kan afronden en me dan weer kan storten op de hammies. Met Mayla gaan we het toch niet nog een keer proberen, dus het heeft geen haast. Wellicht heeft het zo moeten zijn, dat zou ik niet weten. Bedankt voor jullie lieve berichtjes en steun! Wie weet tot een volgend nesttopic! :)
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Vorige

Keer terug naar Fokken & voortplanting