Rusje zwanger? hoe zie je het?

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderators: I, Nieske, morgantcm

Rusje zwanger? hoe zie je het?

Berichtdoor Watson » 11 sep 2017 10:44

Hoi

Mijn hamstertje Watson van 13 weken oud is heel erg dik en stevig, nu dachten we dat ze gewoon een beetje dik is, maar ze is massief dik en niet flubberig dik, ze eet niet overdreven veel, niet genoeg om dit gewicht te hebben in ieder geval, we hebben haar nu iets meer dan een weekje, we hebben haar uit de dierenwinkel en de man die daar werkte pakte haar op en keek welk geslacht het is, wat erop kan wijzen dat er mannetjes en vrouwtjes door elkaar zitten

Nu dachten we dat ze misschien zwanger is, ook omdat haar wangen en flanken heel dik zijn, hoe kunnen we zien of voelen dat ze zwanger is? Bewegen baby hamstertjes zich in de buik van de moeder en hoe lang zou ze dan al zwanger zijn?? En als dit zo is wat mogen we wel en wat mogen we niet en hoe kunnen we alles zo soepel mogelijk laten verlopen?

Ik houd al jaren hamsters, heb op dit moment een oud opaatje (rusje) van 3 jaar en 2 goudhamsters van 1 en 1,5 (Tribble en Mesocricetus). Hiervoor hadden wij er nog maar deze zijn helaas op den duur overleden van ouderdom en 2 door ziektes , Ik heb dus vele hamsters gezien en mee geknuffeld maar zo'n dik hamstertje ben ik nog niet tegengekomen

wie heeft advies voor mij?

Groetjes van de beestenboel
Laatst bijgewerkt door Watson op 11 sep 2017 13:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Watson

Re: Rusje zwanger? hoe zie je het?

Berichtdoor Mirkku » 11 sep 2017 12:36

Jammer dat je rusje uit de dierenwinkel komt.

Op het moment dat je bij rusjes ziet/vermoedt dat ze zwanger zijn duurt het echt nog maximaal een paar dagen voor ze bevallen. Je kunt op dat moment ook zien dat de tepels wat meer opgezet zijn en zichtbaar zijn. Als dat zo is, is dat een extra indicatie. Geef de hamster vooral lekker onbeperkt voedsel met heel veel extra eiwitten en wat vetten zoals nootjes, meelwormen, eiwit, en daarneest veel nestmateriaal zoals wc-papier. Zijn er al voldoende schuilmogelijkheden, en geen onveilige plekken om een nestje te krijgen?

Met een foto (die kun je plaatsen nadat je nog wat berichtjes op het forum hebt geplaatst) kunnen wij ook wel zeggen of we ook denken dat ze zwanger kan zijn.
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.
Mirkku

Leeftijd: 25
Hamsters: Rusje Sametti

Re: Rusje zwanger? hoe zie je het?

Berichtdoor Watson » 11 sep 2017 13:06

Linkje van het fotoalbum van Watson
Ik weet even niet hoe ik hier foto's plaats ;)

foto is niet erg goed maar ja Watson heeft niet veel behoefte om te poseren

https://myalbum.com/album/i5c5CiGOXDJl
Watson

Keer terug naar Fokken & voortplanting