Humpy, Wannie en Garfield!

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: Nieske

Re: Humpy, Wannie en Garfield!

Berichtdoor 333dulucia » 16 mei 2016 15:51

Wat leuk! Ben benieuwd of hij al lekker op zijn gemakje is. Bij mij kwam die altijd koekeloeren of er een zonnebloempitje te halen viel :)
333dulucia

Leeftijd: 23
Hamsters: Syrtje: Luna

Berichtdoor Mooonie » 16 mei 2016 20:53

Garfield is nog wel een beetje aan het wennen :-) Hij is er twee keer uit geweest nu. Ik doe dit alleen als hij zelf op mijn hand stapt of op/voor het deurtje gaat zitten. Hij is soms bijterig als ik mijn hand in de kooi leg, maar buiten de kooi heeft hij (nog) niet gebeten. Beetje territoriaal denk ik, maar gelukkig schrik ik niet snel. Ik liet hem gisteren gewoon een tijdje zijn gang gaan (hij beet niet door) en toen stopte hij vanzelf. Hij stapte zelfs op mijn hand en toen kon ik hem zo de kooi uit tillen zonder dat hij eraf stapte! Denk dat het wel goed komt dus :-) Foto's maken lukte alleen niet echt, want hij bleef in- en uit de kooi totaal niet stil zitten, haha.
Hij laat werd hij meestal wakker bij jou Katja? Want ik hoef echt niet voor 21u voor de kooi te gaan zitten...dan wordt ik gewoon compleet genegeerd :lol:

En Wannie...ach ja, ze is een beetje anders, maar echt onwijs lief en schattig :D Ze is heel aanhankelijk als ze uit de kooi is. Alleen jammer dat ze maar heel weinig wakker is.
Mooonie

Leeftijd: 24
Hamsters: Humpy, Pumpkin

Berichtdoor 333dulucia » 16 mei 2016 22:42

Nou, ik hoefde maar de snoeptrommel te pakken en daar stond Garfield klaar om al het lekkers in ontvangst te nemen bij wijze van :razz: In het begin was hij wel echt ontzettend schuw dus het is waarschijnlijk een kwestie van gewoon wennen. Maar ik weet niet of je geluid maakt bij de kooi enzo? Want als hij iets hoort komt die vaak wel even een kijkje nemen wat er aan de hand is.
Ik denk dat hij gewend is dat ik steeds als ik hem zag hem iets lekkers gaf en dat hij nu jou hand in de kooi met eten associeert. Ik lokte hem ook in het begin met zonnebloempitjes uit zijn huisje. Dus ik denk dat ie daarom nu bij jou automatisch hapjes neemt :lol:
333dulucia

Hamsters: Syrtje: Luna

Berichtdoor Mooonie » 17 mei 2016 21:30

Ik ritsel vaak wat door de bodembedekking en roep hem. En heb ook inderdaad altijd wat lekkers bij de hand :-) Bij mij krijgen ze ook (bijna) altijd iets als ik ze zie :lol: Garfield pakt het lekkers netjes aan als hij in de kooi rondscharrelt en vervolgens gaat hij dus meestal verder met mijn hand...Maar ik wil eigenlijk niet constant eten moeten geven om te voorkomen dat hij bijt. Dus ik hoop dat het minder wordt op den duur. Hij is natuurlijk ook nog maar iets langer dan een week bij mij en heeft al wat verhuizingen door moeten maken...Ik zal toch wat meer geduld moeten hebben denk ik.
Mooonie

Berichtdoor Mooonie » 22 mei 2016 17:27

Update! Ik heb veel vooruitgang geboekt met Garfield :D Hij komt nu al een aantal avonden zelf naar het deurtje als hij wakker is om uit de kooi gehaald te worden. Het bijten is ook een stuk minder. Loslopen lijkt hij geweldig te vinden. Ik heb alleen het idee dat hij wat gevoelig is voor licht (heeft dit te maken met rode ogen?), dus doe ik het licht in de speelkamer niet aan omdat deze erg fel is. Ik doe nu dus het licht op de overloop aan en laat de deur van de speelkamer open. Uiteraard wilde Garfield toen wel even ontdekken wat daarbuiten was... :lol: Hij loopt nu dus eigenlijk rond op de hele eerste verdieping op mijn slaapkamer na (ivm onder het bed kruipen).

Hier is een filmpje van het loslopen. Het is alleen uitgerekt door tinypic :-|
View My Video

Afbeelding
Hallo!

Helaas ook nog een vervelend nieuwtje. Ik heb een wondje ontdekt achter Garfield zijn oor. Er zit een korst op, dus ik dacht ik wacht even af of het vanzelf over gaat. Nu vond ik echter de volgende dag nog een plekje iets verder naar onderen. En ik vond hem veel krabben. Ik had hem op allspan zaagsel, dus ben nu eerst maar aan het testen of dit het probleem is (allergie?). Gisteren heb ik dus al het zaagsel uit de kooi gehaald en vervangen voor een mengelmoes van carefresh en cotton comfort. Nu maar even afwachten!

Bij het verschonen van de kooi:
Afbeelding
He, waar is het huisje nou?!

Afbeelding
oh, ben jij het weer

Afbeelding
Hier kan je het wondje zien.
Laatst bijgewerkt door Mooonie op 16 okt 2016 20:58, in totaal 1 keer bewerkt.
Mooonie

Berichtdoor MACYYY » 22 mei 2016 23:06

Ooooh wat leuk dat je Garfield nu hebt! Ik heb zo enorm lopen twijfelen om contact op te nemen toen. Maar vond 1 hamster toch genoeg :bloos: Leuk dat ik hem nog steeds kan volgen nu. Was echt op slag verliefd op hem haha!

Hopelijk geneest het wondje snel!
Edje ~
MACYYY

Hamsters: Ed

Berichtdoor Mooonie » 23 mei 2016 16:50

Ik heb ook even zitten twijfelen, omdat ik er al twee had. Maar ben blij dat ik hem erbij heb! Genoeg liefde voor alledrie :+: Een avondje televisie kijken zit er alleen niet meer in :lol:
Mooonie

Berichtdoor Mooonie » 15 okt 2016 21:31

Oke, ik schaam me dood dat ik zo lang geen update gegeven heb :bloos: Want ik heb weer een hoop meegemaakt met mijn kleine vriendjes!

Met Humpy gaat het super. Hij is ontzettend aanhankelijk. Als hij losloopt en ik ga erbij zitten, komt hij steeds naar me toe om op me te klimmen. Het enige is dat hij soms onder de bank gaat zitten en daar dan gaat zitten slapen, lekker waar ik er niet bij kan... :lol:

Wannie heeft regelmatig last van geirriteerde pootjes. Ik ben bij de dierenarts geweest met haar en die heeft geconcludeerd dat zij lijdt aan bumblefoot. Ik had hier zelf echt nog nooit van gehoord, jullie wel? Op deze site over ratten staat er wat over: http://ratten.nl/medisch/bumblefoot/. Het komt erop neer dat de onderkant van Wannie haar pootjes erg gevoelig zijn en gemakkelijk geirriteerd raken. Gelukkig heeft zij het in lichte mate en gaat het de laatste tijd erg goed. Wel zie je altijd bij de achterste pootjes dat het wat rood ziet, af en toe zit er een korstje op. Rennen kan ze echter nog steeds als de beste, wat dat betreft lijkt het haar niet te hinderen (al weet ik dat schijn kan bedriegen). helemaal te verhelpen is het helaas niet, maar ik heb haar in ieder geval op cotton comfort (lekker zacht) om de symptomen te beperken.

Dan Reddie (aka Garfield). Er is een hoop gebeurt met hem sinds mijn vorige post! Ik ontdekte nog een klein korstje vlak nadat ik de grote korst in zijn nek had ontdekt en ben naar de dierenarts gegaan. Zij dacht in eerste instantie dat het door een trauma kwam, dat hij zich bezeerd had. Ik moet zeggen dat ik hier wat sceptisch over was, maar heb er weinig verstand van, dus vooruit. Ik kreeg honingzalf mee om de wondjes mee in te smeren. Al snel begon Reddie zijn rug kaal te worden en zag ik meer korstjes, dus weer terug naar de dierenarts. Toen kreeg hij een druppel stronghold roze en kreeg ik wat mee voor een tweede behandeling. Ik ben nog voor een 'second opinion' bij een andere dierenarts geweest toen ik geen resultaat zag na de eerste behandeling. Zij ontdekte dat Reddie last had van luis en de behandeling juist was. Wat bleek...de luis nam ik mee van buiten als ik takken met bladeren had gehaald voor mijn wandelende takken. Die spoelde ik dus niet goed schoon en Reddie zijn kooi stond naast het terrarium :bloos: Uiteraard heb ik Reddie meteen uit die kamer gehaald. Na drie behandelingen is hij helemaal genezen!
Nu echter het volgende probleem...Reddie is erg aangekomen. Hij is van 49 naar 63 gram gegaan. Hij loopt waggelend en houterig en kan maar moeilijk klimmen. Voor de zekerheid ben ik wederom naar de dierenarts gegaan om zeker te weten dat hij niets mankeerde. Gelukkig is er niets gevonden en is de enige behandeling een dieet. Hij krijgt nu enkel science selective brokken en 's avonds een stukje groente (geen wortel vanwege de suiker). Ik hoop dat hij snel afvalt en weer wat levendiger wordt! Op het moment onderneemt hij weinig :(
Even een vraag. Reddie is mandarijn volgens mij? Is hij dan alleen gevoelig voor diabetes of heeft hij mogelijk ook aanleg om dik te worden? Want hij heeft niet veel ander voer gehad dan Humpy en Wannie.

Tot zover deze update :) Morgen volgen de foto's! Die staan op een andere computer.

-- 16 okt 2016 20:19 --

Tijd voor wat foto's!

Bijna het enige moment dat ik redelijke foto's kan maken van Reddie: de grote schoonmaak!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk even wat lekkers buiten de kooi :+:

Afbeelding

Humpy :+:

Afbeelding

Verstopt in het kastje :lol:

Afbeelding

En natuurlijk Wannie :-)

In de vervoersbox, klaar om naar de dierenarts te gaan

Afbeelding

Lekker in haar snoezelmuts :+:

Afbeelding

Ik moet echt weer wat meer foto's gaan maken. Heb er niet zo veel merk ik. Maar dat komt goed! :zwaai:
Mooonie

Vorige

Keer terug naar Op de foto