Syrtjes Toby en Olaf Update 24/4

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: Nieske

Syrtjes Toby en Olaf Update 24/4

Berichtdoor xxa. » 03 feb 2017 14:02

Ik wil jullie graag voorstellen aan mijn 2 syrtjes sinds 2 dagen zijn ze nu bij mij, vader Toby en zoontje Olaf. Ze komen van marktplaats en zaten met ze 4en in één hok van 60 cm...
Omdat ze echt heel goedkoop werden aangeboden voor 2,- per stuk heb ik ze alle 4 opgehaald voordat ze zouden eindigen als levend voer. Het gezin waar ze vandaan komen wilde namelijk in één keer van ze af..
Het dochtertje en zoontje van Toby zijn opgehaald door hamsteropvang kleine beer omdat het voor mij anders te veel werd omdat ik ook nog mijn andere dieren heb, en wel al mijn beestjes voldoende aandacht wil geven.
Ik hoop dat zij ook snel hun forever home gaan vinden :+: maar dat komt vast en zeker goed bij de goede hamsteropvang waar ze nu zitten = )

Afbeelding

Toby (goudkleurige witband) is ongeveer 6 maanden oud en Olaf (crème witband) is vermoedelijk 4 maanden oud.
Toby was eigenlijk al redelijk tam, als hij staat te wachten bij het deurtje van zijn kooi klimt hij er zelf uit om vervolgens op mijn hand te klimmen. Olaf is wat voorzichtiger maar daar wordt aan gewerkt, ik heb er alle vertrouwen in dat hij ook heel tam wordt! (op de foto zit Olaf nog in de kooi waarin ze met ze allen in zaten, ondertussen heeft hij nu een veel grotere kooi tot zijn beschikking ;) )

Totaal onverwachts en ongepland en in een niet hele handige situatie (opknappen van ons huis) maar ik ben super blij met deze 2 schatjes :D
Laatst bijgewerkt door xxa. op 23 apr 2017 21:29, in totaal 2 keer bewerkt.
You're always in my heart
xxa.

Hamsters: Toby en Olaf

Re: Syrtjes Toby en Olaf

Berichtdoor Hamstersam » 03 feb 2017 19:09

Leuk zijn zr! Veel plezier!
Groetjes van Sam en Dorus!
RIP Nemo, er wordt altijd aan je gedacht!
Hamstersam

Leeftijd: 14
Hamsters: Syr Dorus

Berichtdoor _mona_ » 04 feb 2017 17:19

Wat een schatjes! :+:
Wat fijn dat ze bij jouw terecht konden, gelukzakken :D
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Leeftijd: 24
Hamsters: 9

Berichtdoor xxa. » 10 feb 2017 05:26

Dank jullie wel! :D Het gaat super met mijn ventjes, ze zijn ook al aangekomen op het oog. Toby heb ik gisteren gewogen en hij weegt nu precies 100 gram!
Olaf loopt een heel stuk achter met zijn tamheid, maar daar werken we aan want het is een kleine held op sokken die het liefst zo hard mogelijk wegrent als hij opgepakt wordt.
Daarom ben ik uit de hand gaan voeren en gewoon mijn hand tijdens het eten in de kooi laten liggen.
Hij eet sinds 4 dagen uit mijn hand en ik had net een primeur! Hij kwam zo waar bij de tralies snuffelen en hij kwam zelf uit zijn kooi! Met veel liefde en heeel veel geduld kruipt hij langzaam uit zijn schulp. En overwint hij zijn opgebouwde "kinderhand trauma" die hij bij het vorige gezin heeft opgelopen. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in dat het goed komt! ;)
xxa.

Berichtdoor Mariska1808 » 10 feb 2017 08:50

Wat fijn dat ze bij jou zitten! Mooie beestjes. :)
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Leeftijd: 20

Berichtdoor KleineOt » 12 maart 2017 23:31

Wat mooi! Succes met tam maken xxx
KleineOt

Hamsters: Otje

Re: Syrtjes Toby en Olaf update 23/4

Berichtdoor xxa. » 23 apr 2017 21:28

Afbeelding <<<<<< Toby

Inmiddels zijn we bijna 3 maanden verder sinds ik mijn ventjes onverwachts in huis heb genomen en ze zijn mooi aangekomen (ruim 20 gram). Toby is helemaal tam alleen best schrikachtig als er ineens een geluid voorbij komt wat hij niet kent. Maar dat zal in zijn genen zitten, want zijn zoontje Olaf is de ultieme held op sokken hihi.

Het tam maken van Olaf gaat niet zoals gehoopt. Hij is echt extreem bang voor handen, uit de hand eten pakken gaat prima maar zodra je hem probeert op te pakken is hij net een wild dier en springt uit je handen en rent hij naar de andere kant van zijn aquarium. Dus heb ik besloten om hem in zijn waarde te laten en hem het hamster leventje te laten lijden zoals hij zich daar prettig bij voelt, met zijn 4 voetjes op de grond in zijn eigen aquarium. Het uit de hand voeren hou ik er wel in natuurlijk :-)

Afbeelding <<<<<< Olaf
xxa.

Re: Syrtjes Toby en Olaf Update 24/4

Berichtdoor Dukat » 24 apr 2017 00:01

Wat mooi om weer een update te horen.
Het zijn allebei leuke snoetjes. :+:
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 80x50 cm. in grondoppervlak. Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik.
Dukat

Hamsters: Gul Dukat

Keer terug naar Op de foto