Liefde is blind...

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: Sylvia.

Knorretje
Dierenarts
Leeftijd: 44
Contacteer:

Liefde is blind...

Bericht door Knorretje »

En dat geldt wel heel letterlijk voor deze lieverds, alle vier blind, en alle vier liefde op het eerste gezicht!
Vier ontzettend lieve blinde goud langhaar hamsjes uit de opvang het Knabbelthuisje, met een heel naar verhaal van verwaarlozing, waarbij ze met 8 hamsters in een klein vies kooitje zaten, en daar zo hebben gevchten dat veel van de hamsters een of zelfs beide oogjes zijn kwijtgeraakt... :( Toen ik dit topic in vraag en aanbod zag, en het verhaal had gelezen, heb ik meteen mijn moeder gebeld, of zij geen plek had voor een paar opvangertjes erbij. Gelukkig had ze dat wel, en toen ze het verhaal van me gehoord had, was het meteen: "Die helemaal blinde hamsters moeten naar mij toe komen!" Alle 4? Ja, alle vier.
Gisteren zijn deze lieverds door Eveline van het Knabbelthuisje helemaal vanuit Belgie bij Agnes gebracht (ik had smiddags cursus) en daar aan het begin van de avond door mij opgehaald, en nu logeren ze bij mij, tot mijn moeder ze maandag komt halen en ze bij haar een definitief thuis krijgen. Hun opvangnamen: Barry, Fonzie, Liz en Paula, mijn moeder had al bedacht ze te vernoemen naar 4 blinde componisten, helaas ben ik niet zo thuis in de componisten, en ben ik nu dus de namen die ze noemde alweer vergeten, op Johann Sebastian (Bach) na. Nou ja, die volgen dus nog later!
Gisteravond heb ik het viertal bij mij in hun logeerkooien geinstalleerd, en ze lijken heel tevreden. Wonder boven wonder zijn het alle vier echt ontzettend lieve en tamme hamsters, en allemaal ginen ze meteen lekker scharrelen in hun logeerkooi, de een lekker eten in zijn kokosnoot, de ander rennen in zijn radje, een derder klimmen en klauteren over haar huisje. Hun wonden zijn heel mooi geheeld, al zijn de kopjes van vooral Barry en Paula door hun verwondingen wel behoorlijk misvormd. Dat maakt dat deze hamsjes er misschien een beetje eng uit zien, maar het zijn echt geweldige lieverds! :D Met heel veel dank aan Eveline, voor de geweldige verzorging in de tijd dat ze bij haar in de opvang hebben gezeten, en natuurlijk ook voor het helemaal hierheen brengen van dit viertal! Echt super Eveline!

Hier dan onze vier nieuwe aanwinsten!

Fonzie is het minst gehavend van dit viertal, hij heeft zijn oogjes nog wel, maar lijkt er niet echt meer me te zien, de oogleden zijn wel beschadigd, en als hij wakker is heeft hij meestal zijn oogjes nog gewoon dicht, alleen gisteravond heb ik ze even open gezien. Maar ook met het foto's maken op bed, onbekende omgeving, deed hij alles met zijn oogjes dicht. Ik denk dus niet dat hij nog ziet, ondanks dat hij zijn oogjes nog wel heeft. Hij heeft een prachtige lange vacht en is de meest actieve van het stel tot nu toe, en heeft vannacht dan ook een helehop drukte gemaakt!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het ergst gehavend is Barry, het andere manneke, met behalve de schade aan zijn ogen, die bij hem zijn hele kopje misvormd heeft, ook kapotte oortjes. Daarnaast mist hij de teentjes van zijn rechter voorpootje... Ondanks dat alles is Barry echt een ontzettende lieve knuffel! :+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van de dames is Liz de minst gehavende, hoewel zij wel haar beide oogjes mist. Liz is het meest dol op eten, gisteravond was dat ook echt het enige waar ze mee bezig was, genieten van haar uitgebreide maaltijdsalade, en ook tijdens de fotoshoot was het eten toch wel echt het meest interessant!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan last but not least, lieve Paula! Paula heeft net als Barry zoveel schade aan haar kopje, dat het kopje zelf ook misvormd is geraakt, en ook haar oortjes zijn beschadigd. Ze is een ontzettend lief en zachtaardig meisje, dat graag over en door haar kooi klautert! :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor wie nu ook verliefd is, en nog een plekje over heeft voor een hamstertje dat een zwaar leven gehad heeft, en het zo verdient om een mooi leven tegemoet te gaan: in de opvang zitten nog 12 lotgenootjes van deze lieverds, waarvan sommigen 1 oogje missen, en de meesten hun beide oogjes nog gewoon hebben. Als het allemaal net zulke schatten zijn als dit viertal, zul je er zeker geen spijt van krijgen, en zeg nou zelf: deze diertjes verdienen toch een kans op een nieuw leven met een fijne kooi, en een lief baasje???

The person who says it cannot be done...
Should not interrupt the person doing it.

Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
Willemijn14
Hamsters: Dobby en Bobby ♥
Leeftijd: 30

Re: Liefde is blind...

Bericht door Willemijn14 »

Wat een schatjes! :+: Ze hebben geluk met jou en jouw moeder als baasje Mirjam! :D
Hangmatjes, huisjes en mandjes van Rosita's palace!
Groetjes van mij en mijn huisdiertjes :
De cavia's: Sarah en Timmy. Konijn: Snowy. Muisjes: Mrs. Jingles en Marisa en roborovski's Dobby en Bobby.
Slaap zacht mijn lieve Rosita, Cheeko en Uk
Ik mis jullie liefjes...
Kwakiii
Hamsters: Níamh, Méadhbh en Liv
Leeftijd: 27

Bericht door Kwakiii »

Ach, wat een lieverds... En wat hebben ze een geluk dat ze bij jouw moeder mogen wonen! T'is dat ik geen meer hamsters mag... :+:
Groeten van mij, robo Meadhbh en rusje Liv

R.I.P. Dunca, Eibhlín en Níamh
Bolino
Hamsters: Domme
Leeftijd: 30

Bericht door Bolino »

Helaas dat ik al een hamster heb, maar het werk wat jullie hier op je nemen is erg te waarderen! ;) Die ( spijtig genoeg ) verwaarloosde hamsters kunnen nu nog afgezien van de verwondingen een mooi leven tegemoet zien.
Greetz. Bolino! ( ^.^ )"
Slaap zacht; Humpie, Snuf, Mini Cooper

http://www.fresha.net
Een website gebaseerd op Freeware en Shareware. Je kan er meer dan 200 gratis programma's direct downloaden!
tasschaa
Hamsters: Beau
Leeftijd: 34

Bericht door tasschaa »

wauw zeg wat een mooi verhaal, ze zien er inderdaad goed gehavend uit maar wat mooi dat je moeder ze gewoon alle 4 wilt opvangen .. ik hoop dat ze een geweldige oude dag mogen beleven en toch nog een beetje van hun leventje kunnen genieten :)
just be you, life`s to short to be somebody else

rust zacht Bubbles PeppersSammie
CrazyCatLady

Bericht door CrazyCatLady »

Gossie toch.... :( Net als Sylvia kan ik amper bevatten dat dit echt is, dat dit heeft kunnen gebeuren........... De arme lieverds.... Gelukkig gaan ze bij jouw moeder wonen, ik weet zeker dat ze daar zo'n geweldig leven krijgen! De moppies!
Renate.
Leeftijd: 34

Bericht door Renate. »

Nawh Paula :+:
Groetjes Renate
I
Moderator
Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
Leeftijd: 42

Bericht door I »

Jemig, wat kunnen mensen dieren toch een ellende aandoen... Barry en Paula hebben niet eens meer een gezichtje :shock: Wel fijn dat hun karakter er niet onder geleden heeft en dat ze allevier lekker een warm thuis hebben gevonden! Nu hun lotgenootjes nog, hopelijk gebeurt dat ook snel!
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
Marion

Bericht door Marion »

Nee! Zijn er echt mensen die die lieve beestjes zo slecht behandelen? Ik zeg straffen en nooit meer huisdieren, nog geen kakkerlak zijn ze waardig.
Wat heerlijk dat er ook nog mensen zijn zoals jij en je moeder. Veel plezier met het teruggeven van deze diertjes hun waardigheid. Reddende engels!
Clover
Hamsters: Hamsterloos
Leeftijd: 40

Bericht door Clover »

Pfff ik schrik nog net zo erg van de foto's als de eerste keer dat ik ze bij de opvang op de foto zag... sjeem.
Liefs Irene. Mama van Tessa en Esmée (2013). Baasje van poezebeesten Mies en Moortje en konijnevriendjes Hajo, Suus, Jelle en Indi
Samantha.
Hamsters: 0
Leeftijd: 33

Bericht door Samantha. »

Ach ik vond Barry toch wel het ergste en fijn dat 4 stuks een goed leven tegemoet gaan :)
People come and go but horses leave hoof prints on your heart.

In memorian: Bijoux † Jabari † AdeBayo † Djeger † Amaranthos † Vanity † Seraphim † konijn stamper † Aloysius †
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

Ach Barry inderdaad.. Weet je heel zeker dat hij er niets van merkt? Het ziet er echt vreselijk uit. Mijn moeder heb ik de foto's ook laten zien en die is ook blij dat ze goed terecht zijn gekomen, ze zei ook al dat ze anders maar bij mij hadden moeten komen, echt iets voor mij haha.

Ik hoop dat ze nog een beetje meer opknappen maar het haar zal wel niet helemaal meer terugkomen.. Fijn dat ze goed zitten nu!
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
paardje21991
Hamsters: Beer
Leeftijd: 27

Bericht door paardje21991 »

Als ik zo naar deze foto's kijk, krijg ik toch wel wat tranen in me ogen. Ik kan gewoon niet begrijpen dat iemand dit zulke lieve wezens zoiets aan wilt doen. En dan nog dat ze allemaal hun oogjes missen of gewoon geen gevormd koppie meer hebben. Wie doet dit zo'n beestje zo aan? ik vind het echt super dat jullie deze 4ling opvangt! Super gewoon! ik kan niks beters voor deze beestjes wensen. :+:
ricoentanja
Hamsters: *Bebie*Appie*Lee en *JuniorLee
Leeftijd: 52

Bericht door ricoentanja »

Ach arme beestjes, dit verdient toch geen enkele hamster :evil:

Gelukkig zijn ze nu al in goede handen.
ongelofelijk dat ze toch lief zijn, na al hun ellende

Gruss Tanja
Trotse pleegouders van Appie/Bebie/Lee/Junior
Appie is ingeslapen op 22.04.2010, Bebie is ingeslapen in de nacht van 19-03-2011 op 20-03-2011.
American Cream Lee is ingeslapen in nacht van 21.11.2013 op 22.11.2013
Agnes
Leeftijd: 35
Contacteer:

Bericht door Agnes »

Wat zijn het toch een arme prullen :( Ik ben zo blij dat ze een super huisje krijgen! :D Hopelijk krijgt de rest ook snel een nieuw huis.
**Lilia** schreef:Ach Barry inderdaad.. Weet je heel zeker dat hij er niets van merkt? Het ziet er echt vreselijk uit. Mijn moeder heb ik de foto's ook laten zien en die is ook blij dat ze goed terecht zijn gekomen, ze zei ook al dat ze anders maar bij mij hadden moeten komen, echt iets voor mij haha.

Ik hoop dat ze nog een beetje meer opknappen maar het haar zal wel niet helemaal meer terugkomen.. Fijn dat ze goed zitten nu!
Ze zijn al goed genezen en hebben er volgens mij echt geen last van, behalve dan dat het heel onhandig is om blind te zijn. Ze zijn wonderbaarlijk lief en nieuwsgierig.
Groetjes Agnes en de hamsters van Hamstery de Chocoladefabriek!
Hamstery de Chocoladefabriek
VerantwoordFokken.nl
Plaats reactie