Waar is iedereen gebleven?

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderators: I, morgantcm, Dong

Waar is iedereen gebleven?

Berichtdoor Nimfee » 20 dec 2015 12:29

Hallo,

Ik heb mij geloof ik in 2008 aangemeld hier. Het forum werd druk bezocht, ik was toen ook vrij actief. Door studie etc. had ik geen tijd meer voor fora en ben ik hier een tijdje niet geweest. Ik heb zelf ook even een tijdje geen hamster gehad. Nu bloeit het weer op, mijn hamsterliefde, ik heb ze echt gemist. Maar hier is in de tussentijd wel veel veranderd... Ik was weer gaan neuzen in de oudere topics van die tijd en daar werd echt veel gereageerd en was het behoorlijk actief. Nu echt een heel stuk minder.

What happend?

Groetjes
Nimfee
Nimfee

Leeftijd: 26
Hamsters: Pietertje, Pablo en Yaira

Re: Waar is iedereen gebleven?

Berichtdoor _mona_ » 20 dec 2015 13:28

Veel van de 'oude garde' zijn gestopt met fokken/houden van hamsters, en de nieuwe mensen vinden eerder hun weg naar facebookgroepen dan fora denk ik...
Echt zone, het was altijd zo gezellig :-)
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Leeftijd: 25
Hamsters: 9

Berichtdoor Qudie<3Molley » 20 dec 2015 13:35

Ja inderdaad, erg jammer!
Net wat Mona zegt, facebook groepen en pagina's zijn op dit moment hot topic.
Vind het ook erg jammer dat het hier zo rustig is.
Is voor nieuwe leden natuurlijk ook niet leuk, die zullen dan ook niet blijven plakken ;)
Liefs Ashley, en een pootje van Jack!
I only wished to become something beautiful.
Through my music, through my silent devotion
Rust zacht, mijn lieve schatjes
Hangmatjes!
Qudie<3Molley

Hamsters: Jack

Berichtdoor Nimfee » 20 dec 2015 17:42

Oh juist... Ik vind FB dan weer niet prettig omdat iedereen meteen weet wie je bent. Zonde...
Nimfee

Berichtdoor _mona_ » 20 dec 2015 17:54

Facebook vind ik heel handig omdat je niet eerst moet foto's uploaden, het nadeel is dat er precies heel veel rare mensen in facebook groepen zitten, je altijd dezelfde vragen krijgt omdat je dingen niet makkelijk terug vind en het gewoon moeilijker is om alles bij te houden.
Het is ook wel een beetje een vicieuze cirkel, waar ik mezelf ook op betrap. Er zit hier minder volk, waardoor je minder reacties krijgt. Soms heb ik daardoor ook minder de nijging om mijn foto's te uploaden, te plaatsten om dan misschien geen reactie te krijgen. Ik probeer het wel altijd te doen, zou het zonde vinden als dit forum verloren gaat. Maar ik begrijp wel waarom mensen sneller naar facebook gaan tegenwoordig.
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Leeftijd: 25
Hamsters: 9

Berichtdoor Rij » 20 dec 2015 17:56

Ik ben er nog steeds wel, kijk meerdere keren per dag op het forum, maar ik post niet zoveel meer. Vind het ook heel zonde dat het zo afloopt. Ik zit niet in hamster facebookgroepen ofzo. Maar zelfs off-topic is gewoon dood, jammer.
Alles op een Rijtje.
De Syrische hamster : Boshi + de Russische dwerg : Clover.
Het vlinderhondje : Robin, de witbuikegel : Distel en de dikstaartgerbil : Kip.
Rij

Leeftijd: 30

Berichtdoor Nimfee » 20 dec 2015 18:24

_mona_ schreef:Facebook vind ik heel handig omdat je niet eerst moet foto's uploaden, het nadeel is dat er precies heel veel rare mensen in facebook groepen zitten, je altijd dezelfde vragen krijgt omdat je dingen niet makkelijk terug vind en het gewoon moeilijker is om alles bij te houden.
Het is ook wel een beetje een vicieuze cirkel, waar ik mezelf ook op betrap. Er zit hier minder volk, waardoor je minder reacties krijgt. Soms heb ik daardoor ook minder de nijging om mijn foto's te uploaden, te plaatsten om dan misschien geen reactie te krijgen. Ik probeer het wel altijd te doen, zou het zonde vinden als dit forum verloren gaat. Maar ik begrijp wel waarom mensen sneller naar facebook gaan tegenwoordig.

Ja ik zit nu in een gerbilgroep maar ik post daar niets op. Daar zitten voornamelijk mensen die alles zgn. beter weten (wat vaak niet zo is...) en feedback totaal niet kunnen handelen. Ik trek dat echt niet.
Nimfee

Berichtdoor Hamster Bibi » 20 dec 2015 21:24

Dit laatste zie ik hier net zo goed. Mensen die al lang op dit forum zitten en vooral als ze zelf fokken, krijgen meestal als ze een antwoord gegeven hebben: 'ik ga mee met het antwoord van...' , mijn antwoord wordt afgevallen en men gaat mee met de persoon die ze vanuit dit forum 'kennen', terwijl ik tegen de 50 ben en antwoord geef uit eigen ervaring. Ik vind zelf dat dit voor nieuwe mensen een onduidelijk antwoord wordt als ze om advies vragen en mensen hier jouw antwoord op die manier afvallen. Ik ben verder ook niet zo'n dierenartsbezoeker, ook met mijn honden niet. En ook daar zijn velen hier ( en op de meeste fora hoor) het niet mee eens. Maar dit is ook uit ervaring en ervaringen die ik in de loop der tijd van anderen heb opgedaan. Mijn dieren worden allemaal zeer oud en zien.er goed en gelukkig uit. Lijkt mij dat dat genoeg zegt. En juist met die ervaring wil ik mensen adviseren en helpen met mijn vragen .
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)
Hamster Bibi

Leeftijd: 49
Hamsters: Midas

Berichtdoor Nimfee » 20 dec 2015 23:03

Waar ik het over heb zijn echt de meest bizarre verhalen hoor... Mensen die 10 gerbils in 1 bak stoppen en dan vragen waarom het niet goed gaat, ja, daar heb ik gewoon geen zin in. De mensen die antwoorden weten ook niet goed waar ze over praten maar bevestigen dan wel steeds de 'slechte' dingen. Net als dat mensen hier twee syren bij elkaar zou plaatsen, zouden ze op die groep zeggen: 'ja hoor dat kan gerust'.

Hamster Bibi, ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met afvallen van je antwoord? Op medische vragen kan ik vaak geen antwoord geven omdat het bij knaagdieren best complex kan zijn. Het zijn prooidieren en laten niet alles duidelijk zien dan b.v. een hond of een kat. Aan mijn hond heb ik direct door als er iets is. Bij kleinere knaagdieren zie je het vaak op het laatste moment pas en kan je al snel te laat zijn (als er eentje ziek is sprint ik wel zsm naar de dierenarts om erger te voorkomen, gelukkig gebeurd dat niet zo vaak).
Nimfee

Berichtdoor Hamster Bibi » 21 dec 2015 00:02

Ik zou niet weten hoe ik het nog beter moet uitleggen dan dat ik nu gedaan heb. :)
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)
Hamster Bibi

Leeftijd: 49
Hamsters: Midas

Berichtdoor Rij » 21 dec 2015 12:43

Hmm.. Hamster Bibi, spreken die fokkers dan niet ook uit eigen ervaring? Waarom zou hun ervaring er dan minder toe doen dan jouw ervaring? Ik verschil ook van mening (uit ervaring) over bepaalde dingen (bijv. chinchillazand), maar ik wordt niet afgevallen ofzo. Ik zet het er toch vaak wel bij als er een topic is over chinchillazand dat je er wel mee moet oppassen, dat staat dan bij de adviezen om het wel te gebruiken. Maar dat is toch niet erg? Dan kan de persoon die het topic leest zelf beslissen of ze wel of geen zand nemen of dan wel zand, maar opletten dat er geen eten in wordt gehamsterd.

Ik ren ook niet bij het eerste niesje naar de dierenarts, maar als er iets aan de hand is zeker wel. Ook met mijn hond. Als ik die niet had meegenomen vanwege hinken en pijn in een poot had ik nooit geweten dat ze een losse knieschijf had en had ik dat nooit kunnen laten opereren zodat ze nu kan rennen zonder pijn en ook minder snel een versleten knie krijgt. Als voorbeeld. Maar ik weet natuurlijk niet wanneer je wel en niet gaat. Ik heb ook dieren gehad die nooit de dierenarts hebben gezien en oud zijn geworden. Heb ook dieren die de dierenarts wel hebben gezien en oud zijn geworden en dieren die vroeg dood zijn gegaan (bleek uiteindelijk na sectie een wormeninfectie, had ik ook echt de dierenarts bij nodig). Ik vind het persoonlijk niet heel gek dat er snel wordt gesuggereerd bij hamsters om naar de dierenarts te gaan, als je eenmaal aan ze ziet dat het niet lekker gaat zijn ze vaak al best wel ziek. Ik lees niet vaak gezondheidstopics, maar dan is jouw mening toch gewoon één van de meningen, is dat erg dan?
Alles op een Rijtje.
De Syrische hamster : Boshi + de Russische dwerg : Clover.
Het vlinderhondje : Robin, de witbuikegel : Distel en de dikstaartgerbil : Kip.
Rij

Leeftijd: 30

Berichtdoor **Lilia** » 21 dec 2015 13:15

Hamster Bibi schreef:Dit laatste zie ik hier net zo goed. Mensen die al lang op dit forum zitten en vooral als ze zelf fokken, krijgen meestal als ze een antwoord gegeven hebben: 'ik ga mee met het antwoord van...' , mijn antwoord wordt afgevallen en men gaat mee met de persoon die ze vanuit dit forum 'kennen', terwijl ik tegen de 50 ben en antwoord geef uit eigen ervaring. Ik vind zelf dat dit voor nieuwe mensen een onduidelijk antwoord wordt als ze om advies vragen en mensen hier jouw antwoord op die manier afvallen. Ik ben verder ook niet zo'n dierenartsbezoeker, ook met mijn honden niet. En ook daar zijn velen hier ( en op de meeste fora hoor) het niet mee eens. Maar dit is ook uit ervaring en ervaringen die ik in de loop der tijd van anderen heb opgedaan. Mijn dieren worden allemaal zeer oud en zien.er goed en gelukkig uit. Lijkt mij dat dat genoeg zegt. En juist met die ervaring wil ik mensen adviseren en helpen met mijn vragen .

Maar hoe zie je dat dan? Want ja er worden andere adviezen gegeven, je hebt te maken met veel verschillende soorten mensen, ervaren, onervaren, jong, volwassen. Dat is toch geen probleem? Iedereen moet doen met advies wat hij of zij wil, en of dat dan jouw advies is of dat van een ervaren, hier bekende fokker. Niemand weet alles, antwoorden kunnen elkaar aanvullen en soms is het ene antwoord makkelijker te begrijpen/je voor te stellen dan het ander. Als er echt onzinnig advies wordt gegeven zeg ik daar wel wat van ja, maar daar kan diegene dan ook weer van leren toch? ;)
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
**Lilia**

Berichtdoor alsatian » 21 dec 2015 14:55

@Hamster Bibi: ik ben wel heel erg nieuwsgierig waarom je erbij vermeld dat je 50 bent? Is dat in enig opzicht relevant?
alsatian

Leeftijd: 33

Berichtdoor nienke555 » 21 dec 2015 15:07

alsatian schreef:@Hamster Bibi: ik ben wel heel erg nieuwsgierig waarom je erbij vermeld dat je 50 bent? Is dat in enig opzicht relevant?

Omdat ze dan misschien al veel ervaring heeft. Misschien heeft ze al heel lang hamsters als huisdier? (Weet ik niet zeker hoor, maar dat denk ik :) )
nienke555

Leeftijd: 16
Hamsters: Olly en Sneeuwwitje

Berichtdoor syrischehamster » 21 dec 2015 15:16

Ik was hier laatst toevallig ook over aan t denken! Het liep al een tijdje terug maar nu is het dieptepunt wel bereikt geloof ik! Ik merk dat ik zelf ook vaker denk ach laat maar zitten die fotos, er kijkt/ reageert toch niemand!
Ook de 'forumhamsters' worden minder! Eerder had ik echt dat sommige hamsters eruit sprongen en dan je precies eist bij het zien van een foto Ah dat is '....' Van '....'
Ik vind t wel heel jammer! Ik vond dit eigenlijk altijd een van de leukste forums! Iedereen gaat netjes met elkaar om en er zinn niet van die rellen zoals op sommige andere forums!
Hopelijk is t een kort dipje en trekt t binnenkort weer aan haha! Hier kon ik altijd al mijn hamsterverhalrn kwijt want mijn vriendinnen zitten er niet elke keer op te wachten ;)
Groetjes van Lotte en hamsters Abeltje, Louis-Bernard en Gavi!

Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
syrischehamster

Leeftijd: 23
Hamsters: Abeltje, Louis en Gavi

Volgende

Keer terug naar Forumzaken