Waar is iedereen gebleven?

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderators: I, morgantcm, Dong

Re: Waar is iedereen gebleven?

Berichtdoor Corine*Kiwie* » 03 feb 2016 23:47

Ik snap wel een beetje wat hamster bibi bedoelt al nam ik het nooit zo persoonlijk op volgens mij.

Toen ik hier jaren geleden kwam voelde het voor mij een beetje als een heel hechte groep van mensen met jarenlange ervaring. Er werd heel vaak ingestemd met de ideeen en meningen van de mensen die men kende. Als je niet in dat groepje hoorde kon je je soms best gepasseerd voelen. Ook al gaf je goede adviezen. Nou ben ik daar misschien ook wat gevoelig op. Om het wat concreter te maken; Soms deed ik heel veel moeite om mensen te helpen maar werd er gewoon totaal niet op ingegaan. Vast niet persoonlijk hoor maar het kan soms naar aanvoelen als er totaal niet meer op je bericht in word gegaan. In ieder geval is het niet heel motiverend. Vooral als je ziet dat het hechte groepje dat wel bij elkaar doet.

Hoe het nu is is voor mij lastig te zeggen omdat ik lang niet op het forum ben geweest. (mede daarom) Maar ik heb het idee dat het al wel iets minder is. Wat ik mee zou willen geven (zonder ergens een oordeel aan te geven want daar heeft niemand nu wat aan); Het is goed om een hechte groep te zijn en dat te uiten maar andere/nieuwe mensen erbij betrekken en binnenlaten zou wel is een stukje van de oplossing kunnen zijn om het forum weer wat levendiger te krijgen.
Groetjes van Corine en alle beestjes:
Syr Cinna
Bellies Floff en Mous
Katten Floris en Lizzy

†Ukkie, Mini, Kiwie, Lychee, Mokka, Finn en Sid†
~Net toen de rups dacht dat zijn leven voorbij was, werd hij een vlinder~
Corine*Kiwie*

Leeftijd: 22
Hamsters: Cinna, Floff en Mous

Berichtdoor Hamster Bibi » 04 feb 2016 00:13

Corine*Kiwie* schreef:Ik snap wel een beetje wat hamster bibi bedoelt al nam ik het nooit zo persoonlijk op volgens mij.

Toen ik hier jaren geleden kwam voelde het voor mij een beetje als een heel hechte groep van mensen met jarenlange ervaring. Er werd heel vaak ingestemd met de ideeen en meningen van de mensen die men kende. Als je niet in dat groepje hoorde kon je je soms best gepasseerd voelen. Ook al gaf je goede adviezen. Nou ben ik daar misschien ook wat gevoelig op. Om het wat concreter te maken; Soms deed ik heel veel moeite om mensen te helpen maar werd er gewoon totaal niet op ingegaan. Vast niet persoonlijk hoor maar het kan soms naar aanvoelen als er totaal niet meer op je bericht in word gegaan. In ieder geval is het niet heel motiverend. Vooral als je ziet dat het hechte groepje dat wel bij elkaar doet.

Hoe het nu is is voor mij lastig te zeggen omdat ik lang niet op het forum ben geweest. (mede daarom) Maar ik heb het idee dat het al wel iets minder is. Wat ik mee zou willen geven (zonder ergens een oordeel aan te geven want daar heeft niemand nu wat aan); Het is goed om een hechte groep te zijn en dat te uiten maar andere/nieuwe mensen erbij betrekken en binnenlaten zou wel is een stukje van de oplossing kunnen zijn om het forum weer wat levendiger te krijgen.

Het is precies hoe je het beschrijft. :) En net zoals jou zijn hierdoor heel veel mensen niet meer op dit forum, wat ik al aangaf eerder.

-- 03 feb 2016 23:23 --

Ik heb trouwens het idee dat het sinds een paar weken beter gaat. :)
Een 'inderdaad wat ... zegt, maar ik zou ook nog letten op dit' staat heel anders als een antwoord geven, alsof hiervoor nog niemand advies hierover heeft gegeven.
Maar goed, voor mij kan deze discussie stoppen. Alles is gezegd naar mijn idee.
Voor mij mag hier een slotje op..
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)
Hamster Bibi

Leeftijd: 49
Hamsters: Midas

Berichtdoor Corine*Kiwie* » 04 feb 2016 00:44

Ik snap dat je de discussie wilt stoppen maar de originele vraag staat los van deze discussie.
Misschien is het wel leuk om het topic open te houden voor die vraag en om ideeen te verzamelen om het weer wat op te leuken hier. :-)
Groetjes van Corine en alle beestjes:
Syr Cinna
Bellies Floff en Mous
Katten Floris en Lizzy

†Ukkie, Mini, Kiwie, Lychee, Mokka, Finn en Sid†
~Net toen de rups dacht dat zijn leven voorbij was, werd hij een vlinder~
Corine*Kiwie*

Leeftijd: 22
Hamsters: Cinna, Floff en Mous

Berichtdoor Mila » 04 feb 2016 01:30

Ik zie dit topic nu pas. Shame on me, grootste forumspammer van het hele forum is zelfs niet meer actief. :mrgreen:

Ik ben gestopt met hamsters fokken en straks ook met hamsters houden (ik heb er nog maar drie! Ja, écht :P ). Toch heb ik met mensen van hier wel een vriendschap opgebouwd. Sommige spreek ik zelfs dagelijks via Facebook of Whatsapp. :)

Voor mij is het een beetje een combinatie van stoppen met hamsters, dat het al een beetje uitgestorven is én een beetje een hamsterloze-andere-fase in mijn leven. Dus ik ben er nog, lees ook nog mee. Maar niet zo actief meer als voorheen.
Mila

Berichtdoor juuth » 12 maart 2016 14:04

Bij mij het zelfde al Mila. Al is het bij mij niet zozeer dat ik een hamsterloze fase heb, maar simpelweg omdat ik een andere diersoort heb met vee meer uitdaging (voor mij). We hadden hier op een gegeven moment 3 hamstery's in een straal van 10 km, dat werkt gewoon niet.
Ik vind hamsters nog steeds leuk en als ik eens helemaal verliefd wrdt is de kans best aanwezig dat ik er weer eens aan begin, maar voorlopig vermaak ik me prima met de egels, muizen en reuzenslakken.
Hedgery of the High Moors - Hobbyfokker van Witbuikegels.
juuth

Leeftijd: 25

Berichtdoor Dymphna » 19 apr 2016 15:45

Wat goed dat het Topic nog open is :-)

Ik zat een aantal jaar geleden bijna alleen maar op fora's als ik dan ook maar even de tijd had. Ik was voornamelijk actief op het ratten forum. Wat ik nu wel een beetje mis is ook een Chat topic! Ben wel een bericht tegen gekomen dat ze er mee bezig zijn :-) Maar helaas geen chat topic gevonden ( of ik moet het over het hoofd gezien hebben )
Syrtjes Glamorous Jasper & Glitter

Campbelli's Lucky, Milo, Matcho, Noah, Ollie

Poezen Angel & Dixie

Doggies Bob & Whiskey
Dymphna

Leeftijd: 32
Hamsters: Jasper

Berichtdoor _mona_ » 19 apr 2016 16:43

Het 'wist je dat-topic'?
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Leeftijd: 25
Hamsters: 9

Berichtdoor Dymphna » 19 apr 2016 16:55

O leuk, ga ik eens een kijkje nemen :-D Bedankt :-)

Poezen Angel & Dixie

Doggies Bob & Whiskey
Dymphna

Berichtdoor Eveline » 21 apr 2016 10:47

Maar zelfs het wist-je-dat topic is niet meer echt actief zag ik laatst. Ik weet nog dat er pagina's bijkwamen op 1 dag, zo actief. Ik wilde er pas nog wat in posten, maar bedacht toen ook dat inderdaad degenen die mij kennen voor een groot deel verdwenen zijn van het forum.
Ik ben zelf ook jaren niet echt meer op het forum geweest, ben juist sinds kort weer een beetje gaan meelezen.
Het forum ben ik ontgroeid toen Femke geboren werd, ik even later ook geen hamsters meer had, en een leven met twee kinderen niet echt combineert met het dagelijks compleet bijlezen van een (toen nog wel) heel druk forum.
De meeste topiconderwerpen heb je al honderd keer voorbij zien komen in een net andere variant, zelf heb je niet echt meer vragen over de verzorging van dat ene hamstertje dat ik ondertussen wel weer heb...
En als je eenmaal een periode weg bent geweest vind ik het toch moeilijk om weer aansluiting te vinden bij de huidige forummers. Juist omdat ik zo gewend was dat ik zoveel mensen kende en wist wat er speelde op het forum.
Groetjes van Eveline
Eveline

Leeftijd: 40

Berichtdoor Dymphna » 21 apr 2016 15:51

Ben ik echt helemaal met je eens.
Heb zelf na mijn hamsters een lange tijd ratten gehouden, een niet altijd gezellig :lol: , maar wel druk rattenforum. Ik was er wel elke dag op te vinden.
Forum voor honden en katten vindt ik niet zo boeiend, gezien daar inderdaad ook altijd gezeur is op elkaar. Maar ben uiteindelijk ook gestopt met het houden van ratten, het verdriet was mij elke keer gewoon te groot, had door de grotere groepen ook meer verdriet dan plezier.
Ook de combinatie van drukke baan ( wijkverpleegkundige ) en nog een studie ernaast, de zorg voor 2 honden, had ik amper tijd voor fora's. Maar toen ik vorige week Jasper had gehaald, was het eerste wat ik deed inloggen op het forum. Denk dat het voor mij ook wel een groot gemis is geweest de afgelopen 2,5 jaar. Alleen het is inderdaad zo vreselijk stil. De eerste bekende die voorbij is gekomen is Haags Hopje, maar verder..... Vind het erg jammer, maar ik heb geen idee hoe we het forum weer nieuw leven in kunnen blazen....

Poezen Angel & Dixie

Doggies Bob & Whiskey
Dymphna

Berichtdoor Rij » 21 apr 2016 16:35

Is volgens mij al gezegd, maar er is nu gewoon veel op social media te vinden. Ik lurk nog wel iedere dag op het forum, maar post bijna alleen in off-topic als ik post, want ik vind de richting waar subfora als huisvesting heen gaan niet leuk. Als je advies wordt afgedaan als foutief dan heb ik geen zin meer om dat te blijven posten, dus ja. Alleen bij bepaalde onderwerpen wil ik nog wel eens iets posten vanuit ervaring zoals over chinchillazand, maar het is vaak genoeg ook al gezegd voordat ik het zie. Ik ben ook niet goed in kort en krachtig zijn, dus over tam maken en mijn manier kan ik zo een hele lap tekst schrijven en daar heb ik ook niet altijd zin meer in, hahaha. Maar als ik me geroepen voel doe ik het nog wel eens.

Ik heb ook gewoon veel mensen die ik leerde kennen hier op facebook. Heb zelf overigens nog wel hamsters en zal waarschijnlijk ook niet snel hamsterloos zijn. Volgens mij is wat er nu nog wordt gepost voornamelijk mensen die al lang op het forum zaten. Nieuwe mensen blijven minder plakken. En dat komt dus denk ik door bijvoorbeeld facebook.
Alles op een Rijtje.
De Syrische hamster : Boshi + de Russische dwerg : Clover.
Het vlinderhondje : Robin, de witbuikegel : Distel en de dikstaartgerbil : Kip.
Rij

Leeftijd: 30

Berichtdoor Dymphna » 21 apr 2016 17:21

Mjah, klinkt inderdaad heel logisch. Het is alleen jammer voor mensen zoals ik :P Ik heb mij in 2009 ooit eens aangemeld. Ben dan wel niet zo actief geweest op dit forum, maar wel op andere fora's, dus weet hoe leuk het kan zijn. Nu dan inderdaad weer in het bezit van een heerlijk Syrtje, maar dan wil je daar natuurlijk ook lekker over kletsen met mensen die dezelfde liefde hebben. Ook offtopic onderwerpen waren altijd super gezellig. Wat je zegt over social media snap ik wel, maar dat is toch heel anders dan een gezellig forum :P

Poezen Angel & Dixie

Doggies Bob & Whiskey
Dymphna

Berichtdoor Simone-de-hammie » 31 jul 2016 14:40

Ik was tijden mijn studie 2007 tot 2012 ook zeer actief hier. Heb ook nog een vrije grote hamstery gehad. De droom zoveel mogelijk dierenwinkels te bevoorraden en zo de buitendlandse minder ethische verkopers de pas af te snijden. Het was een leuke tijd. Maar na mijn studie ben ik gaan werken, trouwen en heb ik nu een prachtig zoontje van bijna 2. Er is niet zoveel plek meer in mijn leven voor hamsters als je een gezin hebt :).

Desalniettemin heb ik hier in mijn tienerjaren heel veel plezier beleefd
[url]=http://www.geelkerkenwever.webklik.nl[/url]
Hamstery Geelkerken-Wever
Simone-de-hammie

Leeftijd: 26
Hamsters: 21

Vorige

Keer terug naar Forumzaken