Waar is iedereen gebleven?

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderators: I, morgantcm, Dong

Re: Waar is iedereen gebleven?

Berichtdoor alsatian » 04 jan 2016 18:36

Hamster Bibi schreef:@asatian: is een forum om te discussiëren? Ik zit hier om kennis op te doen die ik mss nog niet heb en kennis over te brengen aan anderen die mijn kennis weer niet hebben en zo met zn allen ons huisdiertje een zo fijn mogelijk leventje te geven...

Google eens op de betekenis van forum. ;)

Daarbij is het natuurlijk onzin dat wij niet kunnen oordelen aangezien wij hetzelfde lezen als jij.

Als ik het voorbeeld van jou lees snap ik je helemaal niet. Jij stelt dat een huisje te groot zou zijn vanwege het plassen, een ander stelt dat syren groot juist fijn vinden. Beiden gebaseerd op ervaringen. Vanwaar dat minderwaardigheidscomplex? Prima toch dat die ander een groter huisjes juist fijner vindt? Mijn hamster had bijvoorbeeld helemaal geen huisje. Waarom zou je een hamster een huisje geven? Die hoort gangen en holletjes te graven. En mijn hamster had dus een heel gangenstelsel in de bodembedekking met daarin een groot nest.

Dus ik begrijp absoluut je punt niet.
alsatian

Leeftijd: 33

Berichtdoor Hamster Bibi » 04 jan 2016 18:46

@alsatian. Nee inderdaad, je snapt het niet. Dan discusieer jij maar verder, ik was daar niet voor op het forum. Kan me niet voorstellen dat als je niet van discusieren houdt dat je dan hier op de verkeerde plek bent op het forum, zoals je eerder aangaf. Ik wil graag kennis opdoen en delen en het lijkt me dat dat in de eerste plaats de bedoeling is van dit forum.
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)
Hamster Bibi

Leeftijd: 49
Hamsters: Midas

Berichtdoor Nimfee » 04 jan 2016 18:48

Je bedoelt dus.. Persoon A zegt 'dit is goed', persoon B zegt 'dit is ook goed' en persoon C zegt 'wat persoon A zegt is prima'. En vervolgens niemand iets zegt over jouw reactie?
Nimfee

Leeftijd: 26
Hamsters: Pietertje, Pablo en Yaira

Berichtdoor Hamster Bibi » 04 jan 2016 19:47

Onder andere @nimfee, maar precies mijn punt heb ik uitgelegd hierboven.
Ik heb genoeg mijn best gedaan uitleg te geven en dit is niet alleen mijn ervaring (ook al aangegeven), dus vandaar dat het mss bij mij nog mild lijkt. Vandaar dat ik het me iets sneller aantrek als iemand die volkomen blanco op het forum komt. Punt is dat ik (ook al aangegeven) er zo geen plezier meer aan beleef en de 'nieuwelingen' en andere mensen met gerichte vragen dan maar overlaat aan diegenen, want dan zijn deze mensen net zo goed geholpen. Alleen mijn deelname is er niet meer. Vond het gewoon leuk om te doen om de rede die ik ook eerder al beschreef.

Rip:
Hamster Bibi

Berichtdoor Nimfee » 04 jan 2016 19:49

Ik heb het in ieder geval nooit zo gezien. Als ik een vraag stel en ik krijg tien verschillende antwoorden, de een net wat anders dan de ander, ik neem het allemaal mee hoor. Maar dat ik niet overal op reageer betekent voor mij niet dat ik er niets mee doe of jouw niet serieus neem. Dat is denk ik een aanname wat je op dat moment maakt, wat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Nimfee

Berichtdoor Hamster Bibi » 04 jan 2016 20:23

Nee dat klopt nimfee, dat wat jij doet doe ik ook: er zit altijd wel wat bij wat interessant is en ieder doet het op zijn eigen manier: de manier waarop hij denkt het het beste te doen. Dan weeg je zelf af wat je zelf hieruit het beste lijkt. Maar iemand die echt een leek is in de verzorging van zijn hamster en hier de eerste keer komt weegt nog niet af. Die heeft een duidelijk antwoord nodig. Wordt een antwoord dan op verschillende manieren door verschillende personen gegeven dan wordt het op een gegeven moment onduidelijk wat in een woord het beste is: dat is puntje een waar het me om gaat. Nouja, en een leek gaat dan af op het antwoord dat door een ander ook nog eens is benadrukt. Dan moet het namelijk wel goed zijn: en dat is puntje 2 waar het me om gaat.

Rip:
Hamster Bibi

Berichtdoor syrischehamster » 04 jan 2016 20:31

Hamster Bibi schreef:Nee dat klopt nimfee, dat wat jij doet doe ik ook: er zit altijd wel wat bij wat interessant is en ieder doet het op zijn eigen manier: de manier waarop hij denkt het het beste te doen. Dan weeg je zelf af wat je zelf hieruit het beste lijkt. Maar iemand die echt een leek is in de verzorging van zijn hamster en hier de eerste keer komt weegt nog niet af. Die heeft een duidelijk antwoord nodig. Wordt een antwoord dan op verschillende manieren door verschillende personen gegeven dan wordt het op een gegeven moment onduidelijk wat in een woord het beste is: dat is puntje een waar het me om gaat. Nouja, en een leek gaat dan af op het antwoord dat door een ander ook nog eens is benadrukt. Dan moet het namelijk wel goed zijn: en dat is puntje 2 waar het me om gaat.

Maar een leek zal op een forum toch altijd meerdere antwoorden krijgen? Want op een forum wordt gereageerd door verschillende mensen én dus met véél verschillende meningen.
Ik zie een forum ook als discussiepunt waarbij je dan aan het eind van een discussie tot een 'conclusie' komt, of niet, dat is ook geen probleem maar een ieder kan eruit halen wat ze zelf willen.
Als een leek echt concrete informatie zoekt zal hij toch eerder op info-sites terecht komen dan op een forum denk ik!
Jammer als je weg zou gaan!

Oja wat ook nog scheelt denk ik, maar dat moet je nu absoluut niet opvatten als een belediging!!!
Jouw forumnaam is 'hamster bibi', nou ging ik er eerlijk gezegd in eerste instantie van uit dat jij 12 jaar was, in het begin heb jij nog niet veel berichtjes dus niemand kan dan zien of jij veel of weinig ervaring met hamsters hebt. Ik ga dan ook eerder af op iemand met al 1000 + berichtjes.
Dat is oneerlijk, i know, maar ik denk dat veel mensen zo kijken.
Maar nogmaals, dat is geen aanval op jouw forumnaam/hoeveelheid berichtjes hoor! Maar dat zou het misschien een beetje kunnen verklaren?
Groetjes van Lotte en hamsters Abeltje, Louis-Bernard en Gavi!

Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
syrischehamster

Leeftijd: 23
Hamsters: Abeltje, Louis en Gavi

Berichtdoor Nimfee » 04 jan 2016 20:39

Hamster Bibi schreef:Nee dat klopt nimfee, dat wat jij doet doe ik ook: er zit altijd wel wat bij wat interessant is en ieder doet het op zijn eigen manier: de manier waarop hij denkt het het beste te doen. Dan weeg je zelf af wat je zelf hieruit het beste lijkt. Maar iemand die echt een leek is in de verzorging van zijn hamster en hier de eerste keer komt weegt nog niet af. Die heeft een duidelijk antwoord nodig. Wordt een antwoord dan op verschillende manieren door verschillende personen gegeven dan wordt het op een gegeven moment onduidelijk wat in een woord het beste is: dat is puntje een waar het me om gaat. Nouja, en een leek gaat dan af op het antwoord dat door een ander ook nog eens is benadrukt. Dan moet het namelijk wel goed zijn: en dat is puntje 2 waar het me om gaat.

Een leek kan zeker wel afwegingen maken. Als ik voor het eerst aanmeld op een forum over, weet ik wat, aquariumvissen, weeg ik ook af ook al heb ik totaal geen verstand van vissen. Ik denk trouwens ook niet dat iemand zo maar uit gaat van informatie als dat benadrukt wordt. Ik zie in meerdere topics dat mensen zeggen dat 80x50 een minimum is. Toch kunnen mensen er alsnog voor kiezen dat 60x40 prima is want dat is het minimum, dat staat in de FAQ. Ondanks de ervaringen van de forummers...
Nimfee

Berichtdoor Hamster Bibi » 04 jan 2016 20:52

Dat klopt wat je zegt @syrischehamster. Jij ziet precies wat ikbedoel!
Daarom gaf ik ook dit al eerder aan. Ik ben al wat ouder. Maarrr men vond niet dat ik dan meer ervaring kon hebben... Ik heb in mijn leven al heel wat meegemaakt met huisdieren en ook als leek begonnen.  Daarbij klopt het dus ook wat ik ook eerder aangaf dat men dus eerder afgaat op mensen die al lang op dit forum meedraaien of fokker zijn! (Ook al eerder aangegeven.) Zelfs mijn naam heb ik willen veranderen om precies die rede wat je aangeeft, maar dat gaat niet! Dus wat jij zegt is geen belediging voor mij, maar juist hoe het draait! :)

-- 04 jan 2016 19:57 --

@nimfee: dat doen wij ja. Maar hier komen mensen die alles voor lief nemen wat een dierenwinkel verkoopt en wil verkopen bijvoorbeeld. Dat doen wij ook niet meer. Vroeger mss wel. (Ik wel hoor). In dat opzicht zijn wij echt geen leek meer te noemen en pakken wij het ook anders aan. Ook bij een diertje waar je nog niets over weet. :)

Rip:
Hamster Bibi

Berichtdoor Nimfee » 04 jan 2016 21:09

Ik let eigenlijk helemaal niet op hoeveel berichten iemand heeft geplaatst, wat iemand zijn forumnaam is of wat dan ook. Is ook totaal niet relevant. Ik had ook net zo goed net aan kunnen melden, maar dat doet niets af aan mijn kennis. En daarbij: het zegt meer wat over de mensen die daar wel op letten en je eigenlijk al in een hokje plaatsen ;)

Ik ben alsnog wel een leek, als het gaat om dieren of producten waar ik geen idee van heb. Wasmachines, auto's, vissen, reptielen, daar weet ik praktisch niets van. Het enige verschil is dat ik kritisch ben en zeker wil weten dat ik alles weet en goed voorbereid wil zijn.
Nimfee

Berichtdoor syrischehamster » 04 jan 2016 21:12

@Hamster bibi heel erg off topic maar als je een berichtje stuurt naar een van de moderators kun je misschien wel je naam veranderen!

Dat mensen afgaan op mensen die al lang op het forum meedraaien is denk ik een natuurlijk instinct haha ;) Dus, veel berichtjes plaatsen haha ;)

Nimfee, dat ik daarbij mensen in hokjes zou plaatsen, mwah dat denk ik niet. Of dat doe ik misschien wel, maar dit zegt niet meteen dat ik dan sommige mensen minder 'waardeer'.
Ik denk dat het meer een automatisch 'iets' is, namen die je veel voorbij ziet komen neem je eerder wat van aan dan een nieuwe naam die je nog nooit eerder hebt gezien!
En een naam als 'fluffy de hamster' (bij wijze van spreken, geen idee of die echt bestaat) neem ik meteen minder serieus dan 'Ilse89' (ook bij wijze van spreken, ik wil niemand beledigen ;) )

syrischehamster

Berichtdoor Nimfee » 04 jan 2016 21:26

Je waardeert dan toch iemand zijn mening 'minder' omdat je de naam of iets niet bekent voorkomt of niet van een bekend lid is? Van een bekend lid neem je het eerder aan, die neem je serieuzer...
Nimfee

Berichtdoor Hamster Bibi » 04 jan 2016 22:26

Dat alles is precies wat ik bedoel en wat ik ook al in mijn eerste berichtje aangaf.

Over 'het leek': je bent mss een leek in je kennis voor iets, maar niet in hoe je de info verzamelt. Dat is wat ik bedoel @nimfee. Jij neemt nu niet klakkeloos aan wat bijvoorbeeld de dierenwinkel zegt. Snap je?:).

-- 04 jan 2016 21:31 --

En het is inderdaad iets wat een mens instinctief doet, net wat syrischehamster zegt. Vandaar dat ik me dan niet serieus genomen voel als dan ook nog twee vaste forummers hun antwoord gaan 'aanhalen'. Dat geeft nog een keer de bevestiging in dat instinct dat dat van mij vast nergens op slaat.

oké, nu wordt het psychologie... haha, maar zo is het wel precies hoe ik het bedoelde en dus voor ern ander niet meteen voelbaar zoals ik het voelde. :)

Rip:
Hamster Bibi

Berichtdoor syrischehamster » 04 jan 2016 23:34

Nimfee ik heb het er inderdaad een beetje raar staan maar ik bedoelde te zeggen dat ik dan niet iemand als mens zijde 'minder' vind! Maar wel dat ik eerder naar iemand zijn antwoord trek die langer lid is / meer berichten heeft / een bekende naam heeft!
Beetje raar verwoord misschien.. Ik hoop dat je het snapt haha!
Ik snap hamster bibi nu in ieder geval wel beter, maar dit is denk ik iets waar je op alle fora tegenaan zal lopen! Ik vind dat er op het hondenforum ook heel duidelijk een 'vaste' groep is!

syrischehamster

Berichtdoor Romy S » 05 jan 2016 08:37

Ik heb dit allemaal doorgelezen, gevolgt en ik kan een ding zeggen met leeftijd heeft het niet te maken, echter zijn we met zn allen op het forum en een forum draai je met zn allen, waar iedereen recht van spreken heeft.
@hamster Bibi (wat ik persoonlijk een super leuke naam vindt)Eerlijk gezegt krijg ik het gevoel dat je toch graag het alleen recht wil om te helpen aan oa nieuwe leden.
Echter werkt dat niet en dat werkt ook op andere fora's zo. Iedereen heeft recht om te helpen, ervaringen uit te wisselen enz en dat is wat hier gebeurt, daar is het forum nou eenmaal voor.
Dat iemand antwoord en zegt ik ga mee met die en die, en ja af en toe doe ik dat ook, alleen omdat ik hetzelfde denk als degene die op dat moment een antwoord heeft gepost,en niet in herhaling wil vallen, maar wat niet zeggen wil dat andere antwoorden niet goed zijn, integendeel, misschien zelfs wel beter, maar het is geeft wel weer stof om over na te denken.

helaas is het altijd zo van ex forummers en ook dat vindt je overal terug die iemand kan vertellen dat dit forum niet goed is, of niet deugt :( maar doorstroming vindt je overal en ga je op zoek waar je je wel in kan vinden. het is jammer maar wel de realiteit, dus ik zie dat best als dreigen, van ik ga weg , want die en die nou ja enz....

Ik kijk niet naar het aantal berichten of hoe lang iemand lid is, want een nieuw lid kan best veel nuttige info hebben en fris bloed is altijd welkom.

Maar geloof me, ik ben al jaren staflid van een forum wat overigens niets met hamsters of zo heeft te maken, maar ik zie wat hier nu gebeurt vaak terug hoor.

Maarre die spiraal macaronie ga ik toch eens proberen ;)

Enne niet vertellen maar ik ben nog iets ouder dan jou :bloos:
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

VorigeVolgende

Keer terug naar Forumzaken