Waar is iedereen gebleven?

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderators: I, morgantcm, Dong

Re: Waar is iedereen gebleven?

Berichtdoor Hamster Bibi » 05 jan 2016 11:40

Natuurlijk kan ik het alleenrecht niet hebben op een forum, Romy. Dat zou niet kunnen met een goedlopend forum en danstak ik ook zelf niks meer op. Ik ben hier niet alleen om kennis te delen maar ook om kennis op te doen. Dat gaf ik al eerder aan. Ik bedoel mijn uitspraak niet als dreiging. Het is gewoon een uitspraak die ik van meerdere mensen hoor en nu zelf ervaar en ja, zo is het bij heel veel fora, en zelfs nog erger. Maar dat neemt niet weg dat ik het hier niet mag aangeven. Ik had ook kunnen vertrekken en niks kunnen zeggen.

Maar ik ga nu stoppen met deze discussie in het geheel, want ik moet toch steeds in herhaling vallen en ieder denkt er toch het zijne over.
Mss blijf ik in het forum meelezen om alleen nog kennis op te doen, mss ga ik het verlaten, ik weet het nog niet.
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)
Hamster Bibi

Leeftijd: 49
Hamsters: Midas

Berichtdoor LadyGuardian » 06 jan 2016 12:52

Ik ga toch nog even verder met deze discussie, aangezien ik denk dat het nog iets gaat toevoegen. Maar ik lees soms ook niet alle topics helemaal door. Soms lees ik gewoon wat vlagen in een topic en ook dat kan er voor zorgen dat ik een bericht van jou bijv. niet lees, maar die van Nimfee bijvoorbeeld wel. Dan zou ik typen dat ik het eens ben met Nimfee, ondanks dat jouw bericht hetzelfde is. Dat betekent niet dat ik jouw bericht negeer of wat ook, want er staan dan soms nog 10 berichten in die ik niet lees van andere leden. Ik doe dat voornamelijk gewoon bij topics die sinds ik op het hamsterforum kom per week wel drie keer worden geopend en ik vind het dan niet interessant om alles te lezen want die tips komen ook drie keer per week langs.

Daarnaast heeft iedereen zo zijn eigen ervaringen en ik heb het eerlijk gezegd ook met je naam gehad dat ik dacht dat je een stuk jonger was. Maar dan kan je nog wel goede inbreng hebben.. maar ik kan niet zien of je veel ervaring heb of niet. Van de oude leden/fokkers/DA (assistenten) weet je sowieso dat ze die ervaring hebben en vanuit een ander perspectief kijken. Zo vind ik het niet altijd nodig om meteen naar een DA te rennen omdat ik weet dat iets geen spoedgeval betreft. Terwijl er voor mij al 4 mensen hebben geroepen dat je per direct naar de DA moet bijvoorbeeld.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
LadyGuardian

Leeftijd: 28
Hamsters: -

Berichtdoor Hamster Bibi » 06 jan 2016 17:23

Dat eerste begrijp ik volkomen ladyguardian en dat is ook nietwat me stoort.
En wat je zegt over da- assistenten, fokkers ed klopt helemaal. Ik haal ook mijn info vaak bij fokkers, maar moet wel zeggen dat het dan fokkers met járen ervaring zijn.
Ik ben ook helemáál dus geen da- bezoeker. Ook door de jaren heen steeds minder gaan doen en ook door mijn eigen visie op het houden van huisdieren.
Mijn dwerghamster heet Bibi, 'Bibi' was niet meer vrij, dus hebik er 'hamster' voorgezet. Is de gehele naam zo kinderlijk of alleen Bibi. Dan noem ik mezelf Annie of Truus, mss klinkt dat rond de 50 jaar? Hihihihi.

Rip:
Hamster Bibi

Berichtdoor Nimfee » 06 jan 2016 17:40

Ik ren ook niet direct naar de dierenarts, ik heb inmiddels behoorlijk wat ervaring opgedaan over gezondheid en andere medische toestanden (jammer genoeg). Alleen bij mensen die daar niet ervaren in zijn durf ik niet zo gauw te zeggen 'blijf maar thuis, kijk het aan'. Dat kan betekenen dat een hamster onnodig lijdt en eigenlijk direct naar de dierenarts moet, dus ik durf het daar niet op te gooien.
Nimfee

Leeftijd: 26
Hamsters: Pietertje, Pablo en Yaira

Berichtdoor LadyGuardian » 06 jan 2016 18:05

Ik kom wel dingen op het forum tegen waarvan ik soms denk: Je kan ook echt te snel roepen om naar de DA te gaan. Natuurlijk zijn er ook zeker situaties die wat lastiger in te schatten zijn voor een leek, maar soms dan is er amper wat aan de hand en dan moet je bij wijze van naar de spoed DA op zaterdagavond. Een hamster dat kleine kale plekjes krijgt bijvoorbeeld, dat vind ik niet iets voor zaterdagavond spoeddienst, kan ook maandag middag. Ik noem maar even iets... Sommige situaties zijn lastiger in te schatten inderdaad, maar soms gaat het me ook iets te fel. Een hamster met kale plekken valt niet zomaar dood neer en dat is dus ook echt geen spoed. Een hamster met een uitpuilend oog bijvoorbeeld wel.

@ Hamster Bibi: Dit is internet en het is gewoon super lastig om in te schatten wie er heel jong is en wie er al wat ouder is. En het komt nu eenmaal voor dat de meeste jonge leden een naam hebben in de trant van jouw naam. En dat is niet vervelend bedoeld, maar dat is de ervaring. En dan ben ik zelf ook erg fout door niet even naar links te kijken of er een leeftijd staat.
Maar je moet jezelf niet genegeerd voelen, want dit soort dingen gebeuren hier, maar ook op andere fora. Een kwestie van ervaring, maar ook van persoonlijke voorkeuren denk ik. Het heeft in ieder geval niks met jou persoonlijk te maken.
LadyGuardian

Berichtdoor Mooonie » 06 jan 2016 21:21

@Hamster Bibi Ik lees al een tijdje mee en wil even wat kwijt. Ik denk niet dat het nodig is dat ik me ook in de discussie ga mengen, dus dit laat ik achterwege. Wil alleen even zeggen dat ik het ontzettend jammer zou vinden als we je moeten missen hamster Bibi! Ik kom je naam vaak tegen en zou toch jammer zijn als zo'n acties lid, met zeker leuke/nuttige reacties, weg zou gaan ;)
Mooonie

Leeftijd: 24
Hamsters: Humpy, Pumpkin

Berichtdoor Hamster Bibi » 06 jan 2016 23:53

@mooonie: ben alweer van vanmiddag aanwezig! Vind het zelf eigenlijk ook veel te leuk om te doen! :D Tot lezens! :D

Rip:
Hamster Bibi

Berichtdoor Romy S » 07 jan 2016 08:41

Super dat je bent gebleven :D echt top
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor Mirkku » 07 jan 2016 12:34

Dit vind ik nou ook echt een leuke 'discussie'. Iedereen legt zijn/haar (vooral haar, weinig mannen hier) punt goed uit. Fijn!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam en van alle wandelende takjes.
Mirkku

Leeftijd: 25
Hamsters: Geen :'(

Berichtdoor LadyGuardian » 07 jan 2016 13:36

Zo waren de discussies ooit en hoop dat ze zo ook teurg komen in de toekomst!
LadyGuardian

Berichtdoor alsatian » 08 jan 2016 10:01

Ik ben een beetje man. :bloos:

Maar misschien leg ik het niet goed uit :razz:
alsatian

Leeftijd: 33

Berichtdoor Haags Hopje » 13 jan 2016 17:05

ik heb de discussie zo goed als helemaal doorgelezen net..pfff tis me wat tekst zeg.
ik kwam er ook nog eens in voorbij blijkbaar.
nu zou ik mijn ervaring/mening kunnen geven, of gewoon kunnen zeggen dat ik het met bepaald iemand die reageerde eens ben omdat die precies heft verwoord zoals ik erover denk, maar laat ik dat maar helemaal niet gaan doen aangezien dat precies is waar de discussie over ging hahahahha...dus ik houd mijn mening maar voor me ipv in herhaling te treden van wat er al is gezegd. (dat precies de reden is,niet iemand wil herhalen, waarvoor ik wel eens meld dat ik het verder eens ben met iemand)

maar om ontopic te reageren, ervaar ik helemaal niet zoveel verandering dan alleen in het fokken/voortplanting die wat rustiger is omdat aantal fokkers is gestopt die met regelmaat nesten hadden.
mij valt dit op omdat ik daar zelf het actiefst in ben met topics maken, in andere subforum start ik niks omdat ik gewoon niks in te melden heb.
mijn activiteit is vanaf het begin dat ik hier kom alleen gericht op de hamsters en vind ik de offtopic niet mijn ding, voor het laatste nieuws open ik de AD.nl wel bijv. en nieuwe kleding ach, gaat niemand wat aan(hoef ik niet mee te pronken) om even een voorbeeld te noemen.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor Hamster Bibi » 14 jan 2016 17:53

Grinnik, klopt. Maar jij kunt ook vaak antwoord geven alsof nog niemand voor je dat net heeft gedaan. Maar ik neem aan dat dat niet zo bedoeld is. Dan heb ik zo de neiging om met mijn handje omhoog te zwaaien (waar ik niks aan heb want je ziet het toch niet) en te roepen: "hallooo... daar gaven net nog meer mensen antwoord!" Hihihi. Maar deze discussie kan voor mij stoppen hoor. :)

Rip:
Hamster Bibi

Berichtdoor Haags Hopje » 14 jan 2016 21:35

ik denk graag vanuit het oogpunt van de topicstarter, die wilt vaak toch wel van meer mensen advies ook al heeft 1 iemand gereageerd met het enige echte correcte advies.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor Esty » 03 feb 2016 12:07

Ik zie dit topic nu pas. Ik las eerst veel hier omdat als je een paar dagen niet was geweest te veel had om bij te lezen haha :lol: Met posten ben ik nooit zo actief geweest. Maar het is inderdaad een stuk rustiger nu, vandaar dat ik dus ook niet zo heel veel meer online ben :bloos:

Maar ik denk niet dat dat aan de manier ligt hoe personen reageren waar hier nu veel over gediscussieerd is, maar meer aan hoe actief het forum nu is. Zoals veel al aangeven, als je iets post wordt er niet gereageerd en als er niet word gereageerd word er niet meer gepost, vicieuze cirkel. Al die negativiteit ervaar ik helemaal niet. Je moet niet op al je reacties een feedback willen hebben met dat iemand het daar mee eens is, dat niemand bevestiging geeft betekend heus niet dat niemand het daarmee eens is. Wat wordt het een bende als iedereen in de herhaling valt "ik ben het eens met die" :razz:. En wat heeft leeftijd te maken met hoe goed je advies kan/mag geven? Sommige twintigers hebben veel meer (dier-)ervaring dan vijftigers, dat je 'ouder' bent geeft geen enkel voorrecht (en andersom ook niet). Iedereen mag zijn eigen mening geven en vormen (eventueel aan de hand van meningen van anderen) en dat is toch juist waar het forum voor is :D
Knaagdierenhuis Doo-Little
Gerbilfokkerij Doo-Little - http://knaagdierenhuis-doolittle.jouwweb.nl
Esty

Leeftijd: 23

VorigeVolgende

Keer terug naar Forumzaken