Napoleon, update zo 14-05-17: overleden

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Re: Napoleon, update di 09-05-17: Demodex

Berichtdoor Sylvia. » 13 mei 2017 11:27

Eigenlijk is Demodex geen oorzaak, maar een gevolg. Maar inderdaad wel een oorzaak van huidproblemen. Demodex is een mijtsoort die tot de normale flora van de huid behoort. Bij ziekte, ouderdom, stress of slechte weerstand ziet de Demodex mijt kans zich te vermenigvuldigen en kan zo tot ernstige huidproblemen leiden. Ook Stronghold is werkzaam tegen Demodex, maar dat moet dan anders dan bij andere mijtsoorten elke 2 weken herhaald worden. En ik kan me voorstellen dat je dierenarts dit voor Nap met zijn wonden een te heftige behandeling vindt. Hopelijk helpen de injecties. Wel moet je beseffen dat de injecties vrij pijnlijk zijn en je het beste van te voren al een pijnstiller kan geven. Ik bedoel niet de injectie op zich, maar hoe de Ivomec een reactie teweeg brengt op het weefsel waar de vloeistof terecht komt. Aannemende dat je dierenarts Ivomec spuit, ik ben niet op de hoogte met enig ander middel wat voor Demodex ingespoten wordt.

Demodex is erg moeilijk te herkennen. Meestal moet er echt een bioptie worden gemaakt. Als je wilt kan ik je wel wat foto's per email sturen om te laten zien hoe bij een andere hamster een bioptie op Demodex is gemaakt, waarin inderdaad Demodex aangetroffen is.

Deze hamster met Demodex reageert heel goed op een middel tegen seborrhea bij honden. Ik geef zelf van ditzelfde merk de mousse aan mijn robbie die Cushing heeft. (Cushing geeft ook een dunne droge huid en schilfervorming). Maar ik kan me voorstellen dat je nu gewoon afwacht wat deze dierenarts/dermatoloog allemaal voorstelt.

Even terzijde:
Ik plaats helaas geen foto's meer op het Hamsterforum omdat ik steeds met Tinypic vervelende gevolgen op mijn computer krijg. En dat is het me niet waard. Dus zolang er geen andere oplossing is om op het forum foto's te plaatsen, wil ik dat niet meer doen. Het is dus geen onwil van me dat ik niet aan iedereen de foto's wil laten zien. Iedereen kan me altijd om foto's vragen. Als je me je email adres geeft, dan stuur ik ze toe.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn
Sylvia.

Berichtdoor Gabriëlle » 13 mei 2017 16:01

Je kan via flickr ook foto's plaatsen ;).
Gabriëlle

Leeftijd: 34

Berichtdoor xAnnick » 13 mei 2017 17:56

Ja, ik las inderdaad ook dat Demodex zich vermenigvuldigd bij bijvoorbeeld slechte weerstand. Dus dat er nog iets anders mis is, is zeker, maar ik weet niet wat.

Ik weet niet wat de DA heeft gespoten, maar het moet in ieder geval herhaald worden een paar keer. Ik las ook nog dat er eigenlijk nog wat voor de organen bij moet en de DA had het over extra vitamines voor het afweersysteem, maar ze wilde dit in het water doen dus dat heb ik niet gedaan (aangezien hamsters dus maar zo weinig drinken kon ik me voorstellen dat het effect miniem zou zijn).

Op dit moment gaat het heel slecht met Napoleon. Dinsdag (prik gehad) en woensdag ging het wel, maar donderdag trof ik hem slapend in z'n rad aan. Dat deed ie wel vaker, maar zittend, en nu lag ie echt plat. Ik had al het gevoel dat hij zwakker werd en gisteravond kwam ie z'n huisje uitgestrompeld. Hij had zichtbaar moeite met lopen, maar knabbelde wel aan iets lekkers dat daar lag. Ik heb hem opgepakt en hij heeft twee uur bij me liggen slapen, echt diep ook. Vannacht ben ik een paar keer gaan kijken omdat ik bang was dat ie zou vallen en niet overeind zou kunnen komen. Toen heb ik hem een keer wel zien eten, dus hij is wel z'n huis uitgekomen. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij de nacht door zou komen :(

Ik heb geen idee of dit een "dipje" is als reactie op het medicijn, maar dat ie daarna wel opknapt, of dat zijn lichaampje het spul van de spuit niet kan verwerken.
Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. Ik kijk denk ik tot maandag en als ie dan nog steeds zo is, ga ik niet verder met de behandeling en laat ik hem inslapen.
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
xAnnick

Leeftijd: 20
Hamsters: Napoleon †

Berichtdoor Sylvia. » 13 mei 2017 19:26

ach, ach, wat sneu dat het nu nog slechter met Nap gaat! :(

Ik ben alleen op de hoogte van de bijwerking dat het pijnlijk is op de plaats van injecteren en dat het er kan opzwellen. Zie link:
http://www.diergeneeskunde.nl/media/fil ... ectine.pdf
Bijwerkingen:
Bijwerking van dit diergeneesmiddel is zwelling en pijn op plaats van de injectie

Waar heeft de dierenarts gespoten? Voel je of het er dik is? Kan het zijn dat hij daar heel veel last van heeft? Misschien is de vloeistof op een verkeerde plek terecht gekomen en heeft het een ernstiger reactie teweeg gebracht?

Ik heb ooit een rusje met baarmoederonsteking gehad en zij had daarvoor erge huidproblemen. De dierenarts dacht toen ook aan deze mijt en heeft toen ook behandeld met deze injecties. Ik wist toen nog niet beter, maar ik zou het zelf bij een hamster niet meer laten doen. Maar dat is mijn persoonlijke mening en ervaring met mijn rusje Gijsje.

Ik vind het heel moeilijk om je te adviseren of je hem al dan niet moet laten inslapen, maar ik vind dit bericht van je wel heel triest. Ik zou zeggen, kijk het een paar dagen aan of hij opknapt. Geef sowieso pijnstiller. Carprofen is ook werkzaam voor acute zwellingen. Dus ook op dat gebied zou het moeten kunnen helpen.

Heel veel sterkte voor Nap!!! :(
Sylvia.

Berichtdoor xAnnick » 13 mei 2017 20:31

Ik had wel het idee dat er ergens een zwelling zat, maar ik voel verder niks. Ze heeft links op zijn rug gespoten. Ik weet niet of het een reactie op het middel is.

Ik heb nog pijnstilling liggen, dat mag eigenlijk niet gegeven worden in combinatie met nierproblemen... Maar op dit moment heb ik zoiets van: het kan toch niet erger, dus dan geef ik dat dadelijk meteen. Hij was net heel onrustig, misschien ook omdat ik het dak van zijn huis had getild, maar als ie slaapt, is ie helemaal weg, dus ik betwijfel het. Ik kijk zo nog even bij hem en zal vannacht ook weer een paar keer gaan kijken.

Bedankt, Sylvia!

-- 14 mei 2017 07:26 --

Mijn kleine vechtertje heeft vannacht opgegeven. Eindelijk heeft ie nu rust. Iedereen bedankt voor alle hulp!

xAnnick

Re: Napoleon, update zo 14-05-17: overleden

Berichtdoor Femkexx » 14 mei 2017 14:45

Heel veel sterkte!
Groetjes van:
Mens: Femke
Rus: Izzy

In memoriam: Pimmetje (02-08-2013 - 20-10-2015) en Jimmy <3 (14-08-2015 - 06-06-2017)
Femkexx

Leeftijd: 14
Hamsters: Izzy

Berichtdoor Sylvia. » 14 mei 2017 17:55

Ach, heel veel sterkte, Annick! :( Het gaat al een hele tijd niet zo best met Napoleon, maar zijn overlijden is toch onverwachts. Je hebt alles gedaan wat je voor hem had kunnen doen en hij had zich geen beter baasje kunnen wensen!
Sylvia.

Berichtdoor syrischehamster » 14 mei 2017 21:40

Ach wat vervelend :( Heel erg veel sterkte.
Napoleon heeft geluk gehad met een baasje zoals jij!
Groetjes van Lotte en hamsters Abeltje, Louis-Bernard en Gavi!

Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
syrischehamster

Leeftijd: 23
Hamsters: Abeltje, Louis en Gavi

Berichtdoor Hamstersam » 14 mei 2017 22:38

Sterkte met Napoleon!
Groetjes van Sam en Dorus!
RIP Nemo, er wordt altijd aan je gedacht!
Hamstersam

Hamsters: Syr Dorus

Berichtdoor Mariska1808 » 15 mei 2017 15:20

Heel veel sterkte, je bent een super baasje voor hem geweest. Hij heeft nu gelukkig geen pijn oid meer. :(
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Berichtdoor xAnnick » 15 mei 2017 19:55

Bedankt allemaal.

Inderdaad onverwacht, maar wel beter zo. Hij heeft lang genoeg gevochten, eindelijk heeft ie rust. Maar missen doe ik hem uiteraard :-|

xAnnick

Berichtdoor Dukat » 16 mei 2017 21:17

Gecondoleerd.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 80x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik.
Dukat

Hamsters: Gul Dukat

Berichtdoor hamsterhammie » 17 mei 2017 11:38

Heel veel sterkte! Het is fantastisch wat je allemaal gedaan hebt voor hem!
Groetjes van Angelina, het Syrtje Balou, alle vogeltjes, papegaai Pablo, alle vissen, Labrador Laika, Konijntje Fluffy en de verzorgpaardjes
Rust zacht Dommeltje ♥
Rust zacht Snowy ♥
hamsterhammie

Hamsters: Balou 20-03-2016

Berichtdoor xAnnick » 18 mei 2017 15:17

Bedankt nog beide.
Ik heb inmiddels een regenboogtopic geopend voor mijn kleine ventje.

xAnnick

Vorige

Keer terug naar Gezondheid