Jonge hamster groeit totaal niet. Waarom?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Jonge hamster groeit totaal niet. Waarom?

Berichtdoor DopeyCarlijn » 15 jan 2017 16:46

Hallo allemaal,

Ik hoop dat 1 van jullie kan helpen. Ik begin me nou namelijk echt zorgen te maken over mijn mannetjes Syr Panda. Hij is geboren op 24-10-16 dus nu ongeveer 2,5 maanden oud. Ik heb hem nu ongeveer een maand(sinds exoknaag december) en sinds dien is hij niets zwaarder geworden en hij voelt ook niet mager. Hij woog toen 92 gram met ongeveer 6 weken. Gister woog hij 96 gram en dit kan nog wel eens op en neer schommelen. Waar door kan dit komen? Ik geef ze geen hooi. Verder gedraagt hij zich gewoon normaal en fit en heeft gewoon een mooie vacht. Er is zeg maar niets aan de buitenkant te zien verder wat niet in orde is. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Leeftijd: 20
Hamsters: Umbreon, Panda, Diego, Caramel

Re: Jonge hamster groeit totaal niet. Waarom?

Berichtdoor Mariska1808 » 15 jan 2017 18:15

Weet je hoe zwaar de ouderdieren zijn? Vaak geeft dit wel een goede indicatie naar het gewicht van de uk. Verder zou ik geen regelrechte oorzaak weten, als hij gewoon eet, drinkt, poept, plast etc. en zijn tandjes in orde zijn.. Je kan naar de DA gaan, wellicht dat die iets ziet wat je zelf niet ziet? Als dieren ziek zijn verbergen ze dat zo goed, dat wanneer het tot uiting komt je vaak al drie fasen te laat bent. Is hij wel in verhouding? Dus dat het gewicht ongeveer klopt met zijn lengte?
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Leeftijd: 21

Berichtdoor DopeyCarlijn » 15 jan 2017 18:33

Hij zij dat de batterij van de weegschaal leeg was(geen nieuwe blijkbaar) maar dat ze een gewoon gemiddelde grote hebben. Ik was van plan morgen zo ie zo even de dierenarts te bellen kijken of zij een idee hebben. Geen idee! Als je een hamster meet moet je dan van staartpunt tot neus meten of anders?
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Romy S » 15 jan 2017 18:56

Als je toch naar de DA gaat zou ik de ontlasting en urine nakijken , en hem in een bakje zetten om goed te kunnen kijken, mogelijk diaree en of de kleur van de urine goed is en misschien ruikt.
Ik vindt dit ook zorgelijk hij is echt te licht? Heb je hem van een fokker?
Misschien heeft hij wel wormen, en een wormkuurtje nodig, maar wij kunnen er niet inkijken.
Eten en drinken zullen ze blijven doen al zijn ze nog zo ziek , ze proberen zolang mogelijk alles te verbergen voor de buitenwereld, ze zijn zo dapper he?
Stoppen ze met eten dan zijn we vaak te laat, maar ze laten nooit iets merken hoe ze zich voelen.
Hou je op ons op de hoogte wat de DA heeft gezegd ?
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor DopeyCarlijn » 15 jan 2017 19:04

Ja, dat zal ik doen.
Ja, hij komt van Peter Braak.
Peter denkt dat het misschien mijten kunnen zijn.
Ja, dat heeft zo zijn nadelen maar zeker heel dapper.
Ja, dat zal ik doen. Ik hoop gewoon dat het niet al te slecht nieuws is.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Romy S » 15 jan 2017 19:16

Hij was prima op gewicht toen je hem kreeg, maar groeit bijna niet meer, dat is vreemd, maar krabt hij ook?
Succes meis
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor DopeyCarlijn » 15 jan 2017 19:40

Ja, ik heb hem volgens mij heel soms zien krabben, maar weet niet voor 100% zeker of hij dat was of 1 van de andere. Als het iets van mijt is moet ik ze denk allemaal behandelen he? En er achter komen waar het van komt.
Bedankt! Ik hoop echt dat het goed komt. Ik heb tot nu toe niet echt geluk met de hamsters kwa gezondheid.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Haags Hopje » 15 jan 2017 20:24

Hij zij dat de batterij van de weegschaal leeg was(geen nieuwe blijkbaar) maar dat ze een gewoon gemiddelde grote hebben.

was hij dan wel echt 92 gram met 6 weken? of heb jij dat zelf gewogen toen je thuis was...
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Berichtdoor Adri » 15 jan 2017 21:12

DopeyCarlijn schreef:Hallo allemaal,

......... Verder gedraagt hij zich gewoon normaal en fit en heeft gewoon een mooie vacht. Er is zeg maar niets aan de buitenkant te zien verder wat niet in orde is. .......
DopeyCarlijn schreef:Ja, hij komt van Peter Braak.
Peter denkt dat het misschien mijten kunnen zijn.
.

Ik vind het wel een beetje vreemd dat als jij aangeeft dat er aan de buitenkant niets te zien is dat hij dan dit als eerste reactie geeft. :-?

Als het huidige gewicht wel klopt, zet ik vraagtekens bij het begin gewicht. ;)
Adri

Leeftijd: 47

Berichtdoor DopeyCarlijn » 15 jan 2017 21:38

Ik heb dat zelf gewogen toen ik thuis was.

Dat kan, maar ook al zou dat gewicht nier kloppen is het nog steeds raar dat hij niet is gegroeid. Hij is 2x zo klein als Umbreon terwijl hij maar 1 maand jonger is.

Zijn achterkant is gewoon schoon en zijn ontlasting is ook gewoon in orde.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Haags Hopje » 15 jan 2017 22:18

maar je probleem lag ook al bij eevee die de laatste tijd afviel, als dit verband houdt dan kan het zo zijn dat groeiende hamsters niet groeien omdat ze 'afvallen' door mogelijk het zelfde probleem?

want bij het gewicht topic gaf je wel al aan dat panda iets gegroeid was tot 98 gram, maar nu dus weer terug op 92 gram?

geef hem maar eens wat meer vochthoudende snacks, papje en echt dagelijks groente. controleer wat vaker het waterflesje.
ik zag dat je sippy flesjes gebruikt en mijn ervaring is dat die wel eens lastig zijn voor syren en ook dicht raken of juist gaan lekken. (on dingen)
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Berichtdoor Romy S » 15 jan 2017 22:33

ow ja dat flesje, nooit meer aan gedacht . :bloos:
skippy flesjes zijn inderdaad ondingen.
Romy S

Berichtdoor DopeyCarlijn » 15 jan 2017 22:43

Eevee had een gezwel en daar bij een ontsteking, maar dat is toch niet besmettelijk? hij weegt nu 96 gram, maar hij woog al eerder rond dat gewicht en toen woog hij later weer 92 gram. Het schommelt wat.

Je bedoelt Brinta pap? Ja, ik was al van plan de sippy te vervangen. Hij lekt als de pest en ik heb het idee dat hij er soms moeite mee heeft om uit te drinken, maar jan dit er echt voor zorgen dat hij niet groeit?
DopeyCarlijn

Berichtdoor Sylvia. » 15 jan 2017 23:06

Bij mijten moet je toch iets aan de huid en/of vacht zien, lijkt me. Is de vacht mooi en glanzend? Zie je schilfers of korstjes of wondjes op de huid?

Het zouden wel wormen kunnen zijn, wellicht Dat zie je aan de buitenkant niet 123, meen ik. Bij wormen kan wel de groei stagneren. Ik zou even de dierenarts raadplegen en wellicht iets tegen wormen geven.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn
Sylvia.

Berichtdoor Haags Hopje » 15 jan 2017 23:22

oh sorry, ik bedoelde Unbreon. dat staan bij het gewicht topic dat het aan het waterflesje lag.
pap, ja brinta pap met kittenmelk/knaagdiermelk, GEEN water dat heeft totaal geen voedingswaarde.

-- zo jan 15, 2017 11:25 pm --

te weinig eiwitten kan de groei ook stagneren.
gekookt eiwit, gekookt kip, meelwormen etc. in gewone voer zit te weinig voor groeiende hammie.
gr. Chantal
Haags Hopje

Volgende

Keer terug naar Gezondheid