Jonge hamster groeit totaal niet. Waarom?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Re: Jonge hamster groeit totaal niet. Waarom?

Berichtdoor Mariska1808 » 15 jan 2017 23:51

Mijten lijkt mij ook niet, alle hamsters die ik heb gehad die te maken kregen met mijten krabten continu en hadden duidelijk 'plekken'. Kaalheid, roodheid, schilfers etc.
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Leeftijd: 20

Berichtdoor DopeyCarlijn » 15 jan 2017 23:59

En wormen lijkt mij ook niet. voor zo ver ik weet vallen dieren met wormen heel erg af. Hij is niet mager maar gewoon klein. Dat zou ik dan eerder bij Umbreon verwachten. Ik weet niet of ik ze allebei tegelijkertijd kan laten onderzoek? Is dat goedkoper dan dat ik een afspraak apart maak voor beide dieren?
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Hamsters: Umbreon, Panda, Diego, Caramel

Berichtdoor Mariska1808 » 16 jan 2017 01:04

Zou tegelijk doen als dat kan! Scheelt weer in consult. :)
Mariska1808

Berichtdoor Romy S » 16 jan 2017 03:30

Haags Hopje schreef:oh sorry, ik bedoelde Unbreon. dat staan bij het gewicht topic dat het aan het waterflesje lag.
pap, ja brinta pap met kittenmelk/knaagdiermelk, GEEN water dat heeft totaal geen voedingswaarde.

-- zo jan 15, 2017 11:25 pm --

te weinig eiwitten kan de groei ook stagneren.
gekookt eiwit, gekookt kip, meelwormen etc. in gewone voer zit te weinig voor groeiende hammie.

Als ik alles eens terug lees gooi ik het toch op het bovenstaande, en als je pap geeft mengt er ook wat havervlokken door, zit zet ook aan .( 30 cent bij de jumbo)
Een wormkuurtje op zn tijd is zowiezo niet verkeert, dat krijgen ze hier ook. kun je ook online bestellen.

Besluit je toch naar de DA te gaan , neem dan wat uitwerpseltjes mee als je op wormen wil laten controleren. Wormen hoeven niet altijd zichtbaar te zijn .
Alles in een consult is goedkopen dan 2x afspreken
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor DopeyCarlijn » 16 jan 2017 09:49

Dank je Romy, dan zal ik dat eens proberen. Ik geef hem af en toe wel wat meelwormen en een walnoot, maar dat is dan waarschijnlijk niet genoeg.

Als het dit blijkt te zijn. Zal hij dan ooit deze groei achterstand weer inhalen?
Caiden en Eevee slaap zacht. Ik zal jullie missen! jammer dat ik jullie maar zo kort heb mogen kennen en dat jullie beide al zo vroeg moesten gaan.
DopeyCarlijn

Berichtdoor _mona_ » 16 jan 2017 10:24

Het zou ook kunnen dat er gewoon iets 'mis' is in zijn lijfje waardoor hij niet groeit..
Ik heb zo ook eens een syrtje gehad, die woog zelfs maar 54g, heel extreem... Na een half jaar heb ik dat op 70g gekregen, meer heeft ze nooit gewogen. En toen kreeg ze een gigantische tumor in haar buik, waarschijnlijk was ze dus altijd al ziek en bleef daarom zo klein.

Waarmee ik niet zeg dat dit bij jouw syr het geval is, of dat je niet naar de dierenarts moet gaan he! Ik wil het gewoon ook als optie hierin gooien..
Groetjes van Mona
En van het syrtje Qyra, de bellies Firenze, James, Sirius, Remus & Albus, rusje Nailah en de robo's Summer en Saffron ♥
_mona_

Leeftijd: 24
Hamsters: 9

Berichtdoor Romy S » 16 jan 2017 11:58

DopeyCarlijn schreef:Dank je Romy, dan zal ik dat eens proberen. Ik geef hem af en toe wel wat meelwormen en een walnoot, maar dat is dan waarschijnlijk niet genoeg.

Als het dit blijkt te zijn. Zal hij dan ooit deze groei achterstand weer inhalen?

Ze hebben de eerste maanden gewoon meer nodig dan een volwassen syr,omdat ze sterk groeien, dus ik zou beginnen met wat Chantal je adviseert, en zorg dat hij voldoende vocht krijgt, dus ook dagelijks voldoende groente .
Mag ik vragen elk hamstervoer je geeft? Jonge dieren voer ik dagelijks bij ook als ze niet alles opeten, ze hebben het nodig. Voldoende eiwitten, zelf geef ik eivoer, te vinden op de vogelafdeling. Je kunt je ook goed door de pap mengen.
ik zou het in ieder geval voeren en de kans is er wel dat hij een deel van de schade inhaalt. Meelwormen en walnoten zijn prima

En wat Mona zegt is ook een optie, mogelijk mankeert hij inderdaad iets.

lekker beginnen met goed voeren en met regelmaat wegen.
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor DopeyCarlijn » 16 jan 2017 14:11

Ik snap het Mona bedankt! Ik heb een afspraak om 14:30 bij de dierenarts met beide dieren.

Ik geef ze de crispy muesli. Eivoer hebben we wel in huis van de kanaries en zebra vinken. De rest zal ik gelijk even kopen. Vindt je de Brinta pap gewoon in elke supermarkt?

Dat zou kunnen, maar ik hoop van niet.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Mariska1808 » 16 jan 2017 14:40

Succes bij de DA! Laat je ons weten hoe het is gegaan? Brinta kun je gewoon in de supermarkt kopen. Staat bij de ontbijt dingen. Kun je aanlengen met kattenmelk of volle koffiemelk (ook te vinden in de supermarkt).
Mariska1808

Berichtdoor DopeyCarlijn » 16 jan 2017 17:11

Bijna €40,00 kwijt, maar ik ben erg blij dat ik te horen kreeg dat ze niks raars kon vinden. Ik moet beide goed in de gaten houden en als het weer achter uit gaat terug komen. Beide waren vanmorgen ook iets zwaarder geworden. Ik heb voor nu de Brinta en granen korrels/ muesli gekocht en geef ik ze vanavond. Daar baast blijf ik ze ook gedroogde meelwormen, groenten en walnoten geven. Gelukkig hebben we een walnotenboom in de tuin. Walnoten zijn namelijk niet erg goedkoop. Wij hebben verse walnoten uit eigen tuin :D .
DopeyCarlijn

Berichtdoor Mariska1808 » 16 jan 2017 17:34

Fijn dat er geen erge dingen zijn gevonden. Hopelijk hadden ze dan alleen een 'dipje' en ga je nu met goede extra voeding verschil merken.
Mariska1808

Berichtdoor DopeyCarlijn » 16 jan 2017 18:44

Ja, dat hoop ik ook. Ik heb voor Panda gelijk een nieuw drinkflesje gekocht. Even proberen een tijdelijke houder te maken. Ik ga ze lekker vet mesten :D . Hoeveel groenten geven jullie ongeveer per dag aan jullie hamster? Ik las ergens een theelepel per dag, maar dat lijkt mij wat weinig.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Haags Hopje » 16 jan 2017 19:21

fijn dat ze medisch in orde zijn!

zoveel als ze op krijgen, is er volgende dag(24 uur) wat van over dan was het net te veel geweest en moet je het verwijderen om bacteriegroei/rotten te voorkomen.
meelwormen elke dag aanwezig, je kan afwisselen met ander eiwit rijke snacks.

theelepel groente? hoe doe je dat? dat is een blokje van 1x1cm ofzo? veeeeel te weinig dus.
het ligt ook aan soort groente, bijv. 1 hele cherry tomaat is precies genoeg per keer of een roos broccoli , 2 of 3 blaadjes witlof,
1 groot blad andijvie of een handvol gesneden andijvie, 1/8 van een paprika, partje appel, heel blad van een bloemkool, 1cm dikke plak van een courgette. etc....
dit voor groeiende hamsters dan heh, mijn volwassen uit gegroeide hammies krijgen niet elke dag.

pap hoeveelheid, gewoon half vol voerbakje, de hamstermaat voerbakjes, niet de cavia maat.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 36

Berichtdoor DopeyCarlijn » 16 jan 2017 19:33

Dat leek mij ook wel erg weinig. bedankt! Dat hou ik in mijn achterhoofd. Ik hoop dat met dit het met beide hamsters vooruit zal gaan.
DopeyCarlijn

Berichtdoor Romy S » 17 jan 2017 00:44

Fijn dat ze niks mankeren, dus nu goed voeren oke?
Verwen ze maar lekker en bakje leeg voor de volgende maaltijd , nooit doen he .
En behalve walnoten lusten ze ook graag andere onbewerkte noten.
Succes met je hammies ;)
Romy S

VorigeVolgende

Keer terug naar Gezondheid