Vreemd teentje?!

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Vreemd teentje?!

Berichtdoor AppieAnne3417 » 19 jan 2017 14:33

Hoi!

Zojuist heb ik bij mijn dwerghamstertje een vreemd teentje gevonden.. Het is licht rood van kleur en een beetje dikker. Misschien ontstoken, een wratje? of toch iets ergers.

Appie kan er gewoon alles mee doen, klimmen, graven, rennen, dus het lijkt alsof Appie er geen last van heeft maar je weet het maar nooit.

Appie krijgt geen hamsterwatten, maar stukjes wc papier voor in zijn huisje.
Ik zou graag willen weten wat dit precies is en of ik er wat aan zou kunnen doen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

(ik probeer een afbeelding toe te voegen maar ik krijg dit niet voor elkaar..? wie weet kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan doen zodat het iets beter zichtbaar is voor jullie hoe zijn teentje eruit ziet..)
[img]20170119_130206.jpg[/img]
AppieAnne3417

Hamsters: Appie

Re: Vreemd teentje?!

Berichtdoor Snowy97 » 23 jan 2017 01:29

Hi! Een foto toevoegen doe je het best via Tinypic, uploaden, daar staat ook meteen een URL voor op een forum. Dan staat er automatisch al IMG bij. Ik denk dat de forumleden je beter kunnen helpen met een foto, kan ontstoken zijn ja, als dat zo is en het gaat niet snel weg moet je even naar de dierenarts..
Bubbles, she is the joy and laughter *10/15 † 24/02/17 .
Snowy97

Leeftijd: 19
Hamsters: Bubbles

Re: Vreemd teentje?!

Berichtdoor Sylvia. » 23 jan 2017 11:09

Kan inderdaad van alles zijn. Wellicht kunnen we met een foto iets meer zeggen.

Let even goed op hoe het er uit blijft zien. Een ontsteking kan naar het bot gaan. Dus als het een ontsteking is kun je beter even langs de dierenarts gaan.

Ik heb een ouder rusje gehad die een tumor op zijn teentje kreeg. Ik heb toen zijn teentje laten verwijderen.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn
Sylvia.

Keer terug naar Gezondheid