Probleem met de tanden?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Probleem met de tanden?

Berichtdoor LauraHamham » 09 feb 2017 21:08

Hoi!

Vorig jaar had ik een Syrische hamster die ineens ziek werd. Het begon met een dicht oogje en daarna was hij niet meer energiek en binnen een week was het gedaan met hem. Toen hij nog ziek was speurde ik fora af maar kon ik for the love of god niet vinden wat er mis met hem was. Ik heb het arme beestje dood zien gaan, en ik kon niks doen omdat hij in ernstige conditie was in het weekend, en de dierenarts bij ons is niet beschikbaar in het weekend.. (rest in peace, professor Chaos..)
Nu, een jaar later, hebben we een nieuwe Syrische hamster, iets meer dan een jaar lang al. (We kochten vrij snel een nieuwe)
En vandaag wandelde hij uit zijn huisje en.. een van zijn oogjes zat dicht.
War flashbacks en al, je snapt het wel. Alarmbellen gaan af. Ik weer verschillende fora rondspeuren, en toen zag ik dat iemand zei dat je de tanden moest checken. Vond ik eerst erg vreemd, maar toen bedacht ik me dat begin deze week mijn hamstertje ineens is begonnen met aan de tralies knagen, wat hij normaal amper doet. Alleen toen dacht ik dat ie misschien verveeld was met zijn huidige kooi inrichting ofzo. Kan het zijn dat hij zijn tanden probeert te slijpen? Ik heb uit voorzorg hem nu even een papje van tomaat, appel en banaan gegeven, zodat hij in ieder geval wat te eten binnen krijgt.
Weet iemand of ik gelijk heb? Ik wacht even tot mijn vriend thuis is, om de tanden te checken.. want onze hamster is een beetje jumpy en daar wordt ik jumpy van en dat is geen goede combinatie. :P Maar ik wilde nu al even weten of het aan zijn tanden lag.

Alvast bedankt!
LauraHamham

Hamsters: Professor Chaos

Re: Probleem met de tanden?

Berichtdoor Dwaler » 17 feb 2017 00:30

Hoe is het nu met je hamster? Weet je al wat er was/is?
Als je echt denkt dat er iets is toch even langs de dierenarts gaan.
Sometimes the smallest things take up the most room in your heart
Dwaler

Hamsters: Syrtje Star en Rusje Jackie

Berichtdoor Romy S » 17 feb 2017 02:51

Kan maar zo dat je hamster een slaap oogje had en dit kun je goed schoonmaken met wat afgekookt koud water.
Als hij toch steeds dicht zit en schoonmaken helpt niet dan is het verstandig om even naar de DA te gaan.

Tandjes is verstandig om even na te kijken, en is nooit verkeert, groeien ze recht, zijn ze niet te lang.
Eet je hamster goed? Als hij normaal eet dan zijn papjes niet nodig en groeien zn tandjes alleen maar vlugger aan en blijft hij op gewicht ?
kan heel goed dat hij zich wat verveeld en daarom is begonnen met tralieknagen , mogelijk kan hij zn energie niet kwijt.
Hoe groot is zn kooi, en heb je er een wiel in van minimaal 28 cm doorsnee, en ja ook een andere inrichting geeft hem weer wat nieuwe uitdaging.
Tralieknagen is ook vaak een vorm van verveling , maar ook om aandacht e trekken.
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor Charlotte09 » 17 feb 2017 18:52

Het is handig om het gewicht van je hamster bij te houden
Charlotte09

Keer terug naar Gezondheid