Gewicht syrische hamster?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Gewicht syrische hamster?

Berichtdoor Lovelarissaa » 17 feb 2017 23:14

Halloo,

Ik vraag me af tussen de hoeveel een volwassen syrische hamster (man) mag wegen..
Ik had Marshmallow net gewogen en woog 128 gram.
Daarvoor had hij al wat meer gegeten en gehamsterd dus kan misschien een paar gram schelen.
Hij eet goed: gewoon voer, (gedroogd) fruit, groente, ei, meelwormen, ongezouten noten, rijstwafel, brood, brinta(pap)/havermout(pap) aangemaakt met kattenmelk of water, soms snoepjes en van die dingen maar zeker niet te veel er van!
Hij heeft een groot terarium met een veilig ratje en komt er vaak uit dus hij beweegt ook goed.
Is dit een goed gewicht?
Alvast dankjewel!x
Lovelarissaa

Hamsters: Marshmallow, Hagelslag, Vlekki

Re: Gewicht syrische hamster?

Berichtdoor Romy S » 17 feb 2017 23:49

Het is zeker geen zwaargewicht , maar als hij niet mager aanvoelt, dwz je voelt zn ribbetjes niet dan is hij prima.
Voer is ook prima, maar de pap is niet nodig als hij gezond is. met water aanmengen zet niks bij en voegt niks toe. Mocht hij ziek zijn of tandproblemen hebben dan is pap een goede aanvulling.
De havervlokken kun je rustig droog geven, vinden ze heerlijk.
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Re: Gewicht syrische hamster?

Berichtdoor Haags Hopje » 18 feb 2017 14:01

lijkt mij een prima gewicht als je zijn ribben en ruggenwervel niet voelt 'uitsteken'.
als hij ook stabiel is in zijn gewicht, paar gram verschil kan geen kwaad, dan is er geen reden tot paniek.
hoe oud is je hamster nu? is het nog een jonkie dan is hij misschien nog in de groei ook.

hamsters kunnen gewoon verschillen in bouw en grootte, daarom kunnen gewichten ook erg breed uit elkaar liggen. 100 gram tot over 200 gram hamsters.
ligt voornamelijk aan de afkomst,achtergrond,fokker en de foklijn waar een hamster vanaf komt.
net zoals kleine en grote mensen. :)

aan je voer patroon zal het niet liggen en geef je gevarieerd. als je dit gewoon ook regelmatig aanbied en je hamster altijd ruim voer voor handen heeft zal hij niet snel verhongeren :)
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 37

Keer terug naar Gezondheid