Mijn hamster valt niet af

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Mijn hamster valt niet af

Berichtdoor Jubelientje82 » 22 feb 2017 10:29

Hey!
Omdat Ik vond dat mijn hamster aan de dikke kant Was heb ik hem op "dieet" gezet hierbij krijgt hij geen koekjes meer en 2 meelwormen per week. Dit doe ik nu al 4 weken en hij Is nog geen gram afgevallen en zelfs 2 gram aangekomen. Hij weegt nu 65 gram. Ik weet niet zo goed hoe lang hij Is ik denk een centimeter of 6. Het is een Russische dwerghamster van 5 maanden.

Ik heb ook wel het idee dat hij veel slaapt ook het snachts slaapt hij veel. Dus misschien krijgt hij te weinig beweging?

http://imgur.com/yGeIfAu
Jubelientje82

Hamsters: Buf

Re: Mijn hamster valt niet af

Berichtdoor syrischehamster » 22 feb 2017 11:06

Ik vind het bij rusjes altijd vrij lastig om te bepalen of ze nou wel of niet te dik zijn. Wat voor een looprad heb je in het hok?
Geef je de brokjes in een bakje? Anders zou ik eens proberen om het los door de kooi te strooien zodat hij er echt iets voor moet doen! Hier vinden ze dat altijd erg leuk!
Ik geef ook wel eens vaker een wcrolletje waar ik iets lekkers in stop en dit dicht vouw!
Dan zijn ze lekker bezig met hun eten en bewegen ze dus ook al meer!
Groetjes van Lotte en hamsters Abeltje, Louis-Bernard en Gavi!

Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
syrischehamster

Leeftijd: 23
Hamsters: Abeltje, Louis en Gavi

Berichtdoor Mariska1808 » 22 feb 2017 11:09

Ik vind je rusje op die foto er niet schocking dik uitzien hoor. Maar misschien staat hij 'gunstig'. Je zou het voedsel rondstrooien kunnen proberen inderdaad. Eet ie zijn hele bakje wel leeg? Of als je nieuwe geeft zit er nog wat in? Welk voer voer je hem trouwens?
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Leeftijd: 20

Berichtdoor Jubelientje82 » 22 feb 2017 11:48

Hij krijgt zijn voer in een bakje. Hij moet het helemaal leeg eten voordat ik het opnieuw vul want anders weet ik dat hij alleen maar zonnebloempitten eet. Hij eet ongeveer 1 bakje per ander halve week. Hij krijgt het voer van verdele-laga crispy muesli.

Ik heb wel eens het voer door het zaagsel gedaan maat dat durfde ik uiteindelijk niet door te zetten omdat ik dan niet week of hij wel eet.

Ik heb een silent spinner van 18 centimeter
Jubelientje82

Berichtdoor Haags Hopje » 22 feb 2017 17:49

ik vind hem er prima uitzien ook, niets te dik.
gr. Chantal
Hamsters: lala, tyson, Rocky, Bryony, Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Cheeta.
Haags Hopje

Leeftijd: 36

Berichtdoor Jubelientje82 » 22 feb 2017 18:45

Gelukkig ik maakte me best wel zorgen. Omdat iedereen die hem ziet hem dik vind. Dat vind ik erg vervelend... Het is m'n eerste huisdier dus dat maakt me onzeker
Jubelientje82

Berichtdoor Mariska1808 » 22 feb 2017 19:00

Rusjes horen ook wel een beetje mollige bolletjes te zijn hoor. :)
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Leeftijd: 20

Berichtdoor **Lilia** » 22 feb 2017 21:00

Jubelientje82 schreef:Hij krijgt zijn voer in een bakje. Hij moet het helemaal leeg eten voordat ik het opnieuw vul want anders weet ik dat hij alleen maar zonnebloempitten eet. Hij eet ongeveer 1 bakje per ander halve week. Hij krijgt het voer van verdele-laga crispy muesli.

Ik heb wel eens het voer door het zaagsel gedaan maat dat durfde ik uiteindelijk niet door te zetten omdat ik dan niet week of hij wel eet.

Ik heb een silent spinner van 18 centimeter

De silent spinner is niet gemaakt in 18 cm, waarschijnlijk heb je de 16,5 en die loopt voor een Rusje van dit formaat niet echt lekker. 20 cm is een betere maat. :)
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
**Lilia**

Berichtdoor Jubelientje82 » 22 feb 2017 21:16

Ik heb in ieder geval de middel maar silent spinner en naar mijn idee loopt hij met z'n rug recht. Als hij wakker Is rent hij wel gelijk. Dus ik denk zelf niet dat dat het probleem Is
Jubelientje82

Berichtdoor Echo » 22 feb 2017 21:45

Een groot genoeg radje is sowieso een must, dus ik zou voor de zekerheid de doorsnede van het radje zelf meten (dus niet inclusief staander). Is het het toch de kleinere maat (16.5), dan zou ik wel om een grotere gaan. Natuurlijk rent hij nu in dat radje, hij heeft niet anders, dus da's een argument dat niet echt op gaat. Gewoon snel eens meten. Dan weet je het meteen :)

Verder vind ik je hamstertje er compleet normaal uitzien. Niet dik, niet mollig, gewoon een normaal rusje. Zeker geen dieet nodig!
Qua voedsel geven, ik heb een klein bakje waar ik wat voer in doe, maar het meeste verspreid ik door de kooi. Da's wat leuker en uitdagender. Eten gaan ze sowieso wel doen, hoef je niet heel aandachtig te monitoren. Ik strooi om de zoveel tijd wat voer door de kooi en heb er voor de rest wel vertrouwen in. Ik wacht niet tot alle voer op is voor ik nieuw geef, dat vind ik persoonlijk zielig voor het beestje. Iedereen heeft dingen die hij/zij écht niet lust, mens of hamster.
Groetjes van Nina en Hannibal.
Dag José, Henna, Feline en Uuft...
Echo

Leeftijd: 25

Berichtdoor Jubelientje82 » 22 feb 2017 23:58

Ik hev het radje opgemeten en hij Is 17 centimeter. Tot nu toe alleen maar problemen gehad met het kopen van stille radjes. Maar ik hoop dat ik dit keer geluk heb met het kopen van een nieuwe silent spinner. Bedankt voor de tips
Jubelientje82

Keer terug naar Gezondheid