Pixel heeft een dunnig vachtje

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Pixel heeft een dunnig vachtje

Berichtdoor Fenne&Pixel » 01 maart 2017 19:59

Hallo allemaal,

Als sinds dat ik Pixel heb (ong. een jaar geleden) heeft ze een beetje een dun vachtje gehad. De haartjes achter haar oren en tussen haar schouders zijn heel zacht en heel fijn. Als ik haar aai dan plakken deze haartjes een beetje aan elkaar en kan je haar huid een beetje door zien schemeren. Het is een dierenwinkel diertje, dus ik dacht dat het misschien wel anders zou worden als ze gewoon lekker de ruimte zou hebben en een zandbakje enzo, maar nu na een jaar is er nog geen verandering. Ze is verder fit, oogjes glanzen en zijn helder, ze is alert en actief, eet en drinkt goed en ze zit graag in haar zandbad.

Heeft ze gewoon een beetje een sneu vachtje, of is er iets wat ik kan doen/moet veranderen?

Groetjes,
Fenne & Pixel
Fenne&Pixel

Hamsters: Pixel

Re: Pixel heeft een dunnig vachtje

Berichtdoor danioontje » 01 maart 2017 21:46

Hoi,

Lichte vachtproblemen met kale plekken kunnen soms ook aan vitaminetekorten liggen. Ik weet niet wat je te eten geeft maar probeer vooral met groente vit B en E wat aan te vullen. Meestal is dat erg goed voor de vacht en als je eens in de paar dagen afwisselende groente geeft ook nog eens erg gezond.

Echt dunner haar zonder jeuk en zonder echte kale plekken lijkt me niet iets als mijten of schimmels.

Dit is het enige wat ik kan verzinnen een slecht uitziende vacht kan wat genetische aanleg of voeding zijn maar veel meer kan ik niet verzinnen. Misschien heeft iemand anders nog een idee?

Groetjes,
Dani
danioontje

Leeftijd: 23

Berichtdoor Fenne&Pixel » 02 maart 2017 01:54

Hoi Dani,

Dankjewel! Ik ga eens extra focussen op vitamine B en E dan. Pixel krijgt iedere dag wat fruit en groente van me, afhankelijk van wat ik zelf eet die dag.
Verder heeft ze inderdaad geen jeuk ofzo, dus het leek mij ook al niet dat ze mijten of schimmel zou kunnen hebben.

Groetjes
Fenne&Pixel

Hamsters: Pixel

Berichtdoor danioontje » 03 maart 2017 22:41

Heel veel succes. Noten zit vaak veel vit E in maar daar moet je niet teveel van geven. Misschien werkt het misschien ook niet maar dan zullen haar problemen waarachijnlijk aanleg zijn.
danioontje

Leeftijd: 23

Keer terug naar Gezondheid