Heeft mijn hamster een hersenbloeding/in coma?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderators: Nieske, morgantcm

Heeft mijn hamster een hersenbloeding/in coma?

Berichtdoor Sopie » 05 maart 2017 21:48

Hallo,
Ik maak mij heel erg zorgen over mijn hamster. Hij heet Bibi en is ongeveer 1 jaar oud. Hij slaapt de laatste twee dagen heel veel en als hij wakker is zijn, zijn ogen half open. (Hij ziet er heel moe uit). En hij viel in slaap naast mij (wat hij dus nooit doet, want hij is altijd super druk). Hij liep van mijn hand af en viel om. Ik schrok want hij had geen kracht om zich zelf op te tillen. Hij lag op zijn rug en ik hielp hem overeind. Ik maak me heel erg druk over hem. Want ik heb hem niet zien eten en als ik hem eten gaf likte hij het. Hij pakte een klein stukje wortel op en liet het weer vallen enzo door. Ik schrok heel erg. Hij plast naar mijn idee ook vaker en dronk wel water toen ik hem zijn waterflessen aangaf. Hij probeerde weer te lopen en te klimmen, maar hij was zo moe dat hij weer ging slapen. Hij loopt trouwens ook heel raar en slaapt opeens op de raarste plekken bijvoorbeeld in zijn bakje met voer. Dat doet hij normaal nooit. Zijn vacht is trouwens ook warrig.

Ik ben dus heel bang dat er iets ernsitg aan de hand is met Bibi want hij eet niet (te weinig kracht voor), loopt heel wankelend, is heel erg moe, weinig kracht bij zijn poten, vacht is warrig, slaapt op de raarste plekken en toont heel andere gedrag. Hopelijk kunnen jullie mij zo snel mogelijk helpen, want ik maak me super erge zorgen om Bibi. :-?

Groetjes Bibi en zijn baasje :+:
Laatst bijgewerkt door Sopie op 06 maart 2017 08:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Sopie

Hamsters: Bibi, Hammie, Gameboy

Re: Heeft mijn hamster een hersenbloeding?

Berichtdoor xAnnick » 05 maart 2017 22:27

De situatie zoals je hem omschrijft klinkt heel naar. Ik zou sowieso langs de dierenarts gaan morgen. Of het een hersenbloeding is weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee, maar als je je zorgen maakt, is het verstandig om naar de dierenarts te gaan.
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
xAnnick

Leeftijd: 20
Hamsters: Napoleon †

Re: Heeft mijn hamster een hersenbloeding?

Berichtdoor Sopie » 06 maart 2017 08:34

Hoi mensen,
Vandaag is iets heel raar's gebeurt. Mijn ouders gingen naar de hamster kijken hoe het met hem ging. Het leek alsof hij in coma zat, ze hadden hem aangeraakt maar hij reageerde niet. Mijn moeder vertelde mij dat hij waarschijnlijk was overleden. Maar toen ik naar beneden kwam en keek zag ik hem lopen. :D Ik heb wel eens gelezen dat, dat komt door de temperatuur en dat je dan je hamster moet verwarmen, maar ik weet niet of dat het is. Ik ga trouwens vandaag naar de dierenarts om te vragen of zij onderzoek kunnen doen naar Bibi. Hij is trouwens nog wel precies hetzelfde als gisteren. (Kijk vorige bericht daar zit uitgebreide uitleg in over dat mijn hamster heel zwak is geworden enz.)

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen,
Groetjes,
Bibi en zijn baasje :+:
Sopie

Re: Heeft mijn hamster een hersenbloeding/in coma?

Berichtdoor Mariska1808 » 06 maart 2017 09:52

Hersenbloeding zal het niet zijn want voor zover ik weet is dat vrijwel meteen met dodelijke afloop. Een bezoekje aan de DA is wel gewenst in dit geval. Veel succes met hem, laat ons weten of er iets uit het onderzoek is gekomen!
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Mariska1808

Berichtdoor Romy S » 06 maart 2017 10:45

Welkom op het forum en wat een akelige binnenkomst.
Wat naar van je hamstertje, en het is super dat je met hem naar de dierenarts gaat.
Het kan best een beroerte geweest zijn , zoals je het beschrijft lijkt het er wel op.
Maar misschien is er wel een hele andere oorzaak, dus heel goed dat je naar de DA gaat.
Heel veel sterkte, laat je weten wat hij heeft gezegd ?
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/
Romy S

Berichtdoor Sopie » 06 maart 2017 12:29

Romy S schreef:Welkom op het forum en wat een akelige binnenkomst.
Wat naar van je hamstertje, en het is super dat je met hem naar de dierenarts gaat.
Het kan best een beroerte geweest zijn , zoals je het beschrijft lijkt het er wel op.
Maar misschien is er wel een hele andere oorzaak, dus heel goed dat je naar de DA gaat.
Heel veel sterkte, laat je weten wat hij heeft gezegd ?

Jammer genoeg kom ik vandaag wel laat thuis, dus ga ik even de dierenarts langs om te vragen of ze onderzoek kunnen doen en het bedrag en als ik dat heb gedaan ga ik het even bespreken. Dus hopelijk kunnen ze mijn hamster behandelen en gaan we zo snel mogelijk naar de dierenarts. Ik ben alleen bang of Bibi het wel gaat halen voordat ik naar huis kom en daar maak ik me erg zorgen om. :(
Sopie

Berichtdoor Mariska1808 » 06 maart 2017 12:46

Sopie schreef:Jammer genoeg kom ik vandaag wel laat thuis, dus ga ik even de dierenarts langs om te vragen of ze onderzoek kunnen doen en het bedrag en als ik dat heb gedaan ga ik het even bespreken. Dus hopelijk kunnen ze mijn hamster behandelen en gaan we zo snel mogelijk naar de dierenarts. Ik ben alleen bang of Bibi het wel gaat halen voordat ik naar huis kom en daar maak ik me erg zorgen om. :(

Een lastige situatie die ik maar al te goed ken. Graag willen handelen maar vastzitten op werk of school. Eerder weggaan is geen optie? Wellicht kan je anders het telefonisch spreekuur proberen. Hierin praat je met de DA en kun je bespreken hoe en wat. Dan weet je in elk geval alvast wat je te wachten staat aan het einde van de dag en kun je eventueel meteen een afspraak maken.
Mariska1808

Berichtdoor Sopie » 06 maart 2017 14:02

Mariska1808 schreef:
Sopie schreef:Jammer genoeg kom ik vandaag wel laat thuis, dus ga ik even de dierenarts langs om te vragen of ze onderzoek kunnen doen en het bedrag en als ik dat heb gedaan ga ik het even bespreken. Dus hopelijk kunnen ze mijn hamster behandelen en gaan we zo snel mogelijk naar de dierenarts. Ik ben alleen bang of Bibi het wel gaat halen voordat ik naar huis kom en daar maak ik me erg zorgen om. :(

Een lastige situatie die ik maar al te goed ken. Graag willen handelen maar vastzitten op werk of school. Eerder weggaan is geen optie? Wellicht kan je anders het telefonisch spreekuur proberen. Hierin praat je met de DA en kun je bespreken hoe en wat. Dan weet je in elk geval alvast wat je te wachten staat aan het einde van de dag en kun je eventueel meteen een afspraak maken.

Eerder weggaan kan sowieso jammer genoeg niet. Ik denk dat ik afwacht, omdat ik nu niet weet hoe het met de hamster gaat (misschien bel ik wel voor niks). Ik zal er nog wel over nadenken, maar ik denk dat als ik klaar ben gewoon gelijk naar de dierenarts ga even vraag over of ze kunnen onderzoeken en de kosten. Dan bespreek ik het verder wel goed en ik hoop dat ik dan een afspraak kan regelen. :-?

-- 06 maart 2017 17:49 --

Heey mensen,
Ik was net langs de dierenarts (balie). De mevrouw zei dat het 28,50
Lostten om je hamster te brengen en ze wist niet of ik het er voor over had. Maar ze zei dat het waarschijnlijk een winterslaap zou zijn dat het wel raar is dat het nu is. Maar het kon wel gebeuren. Ik hoop dat hij nog
Opknapt en hij ziet er vandaag wat beter uit, dus dat is heel goed. :D

Groetjes,
Bibi en zijn baasje :+:
Sopie

Berichtdoor Mirkku » 15 maart 2017 09:48

Hoe is het nu met Bibi?
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam en van alle wandelende takjes.
Mirkku

Leeftijd: 25
Hamsters: Geen :'(

Berichtdoor Sopie » 29 maart 2017 12:44

Mirkku schreef:Hoe is het nu met Bibi?

Jammer genoeg is hij vrijdag overleden. Het ging weer goed maar toen kreeg hij een bult onder zijn buik. Hij deed normaal en daarom dacht ik van dat is vast niks ergs. Paar dagen daarna beet hij het open en trok het velletje er de hele tijd af. Ik had dingen opgezocht op internet en zag dat mensen zeiden dat de dierenarts er niks aan kon doen. 1 dag voor zijn overlijden had hij een torpor ik probeerde hem op te warmen. Hij deed daardoor zijn ogen open, maar beter werd het niet. De volgende dag was hij jammer genoeg overleden, hij was te zwak. Gelukkig is hij waarschijnlijk in zijn torpor overleden, omdat hij in de zelfde positie lag. Hij had wel zijn ogen open, maar iemand zei dat hij zijn ogen open had omdat zijn spieren zijn ontspannen (Die gene weet er veel van). Ik heb hem die dag begraven. Ik krijg een nieuwe hamster, ik adopteer zeg maar een hamster van 2 jaar oud. Ook al is die zo oud zou ik hem graag nog een mooi leven willen geven.

Rust zacht Bibi :+:
Sopie

Berichtdoor Mariska1808 » 29 maart 2017 13:22

Sterkte met het verlies! Dat open houden van de ogen klopt, dit is een soort reflex als ze al heel diep weg zijn (overleden dieren hebben ze ook vaak open, omdat die open gaan in de fase voor overlijden).
Mariska1808

Keer terug naar Gezondheid